SoMe Ads

Hipstory

97% øget ROAS – 32% øget omsætning & 33% lavere budget.

En marketingstrategi med fokus på skræddersyet top og lower funnel budskaber til den helt rigtige målgruppe.

Problemstilling

Hipstory er en Danmarks største forhandlere af plankeborde og interiør i træ. Og sælger både online og gennem deres 3 butikker i Danmark.

Da deres forretning både består af online salg og fysiske butikker var de sociale medier et oplagt område at prioritere sine marketingaktiviteter.
For her kan man både have fokus på at drive trafikken ind på deres online butik og på samme tid have fokus på at få folk ned i de fysiske butikker.

Hipstory ønskede at få løftet deres samlede omsætning og ROAS – og var ikke tilfreds med deres nuværende setup. Så efter indledende snakke blev vi enige om, hvad vi skulle opnå gennem samarbejdet, og hvordan vi på bedst mulig måde opnåede vores mål sammen.

Derfor var vores målsætning at:

  • Øge den samlede ROAS på kontoen.
  • Øge omsætningen gennem salg på deres online-forretning
  • Have fokus på at få inkluderet deres fysiske butikker i annoncering.

Resultater

Efter det første ½. år vi har været i gang med kontoen sammenlignet med samme periode året før:

  • Stigning i ROAS 97,7%
  • Stigning i omsætning på 32%
  • Stigning i trafik på 60,45%
  • Fald i omkostninger på 33%
  • Fald i CPC på 26,3 %

Denne vækst på på bundlinjen er sket siden vi overtog kontoen 1. jan – 1. jun 2019 hvor der er blevet arbejdet med at få lavet en Top og Lower marketing funnel med fokus på inkludere deres lokale butikker og vækste deres ROAS ved at sørge for, at budskaberne som vores målgrupper bliver ramt af er så relevante som muligt.

Hvordan

Det første vi gjorde var at sætte os ind i Hipstory som virksomhed og analysere deres målgruppe, Tone of Voice og se hvad de havde haft succes med tidligere.

Det vi hurtigt kunne konkludere var at Hipstorys målgruppe var yngre mennesker og især kvinder i alderen 18-34, og at Hipstory selv havde haft stor succes med at “udfordre” deres målgruppe i deres Tone of Voice på deres organiske opslag på de sociale medier, og i deres generelle marketingaktiviteter førhen vi kom til.

Så da vi startede, havde vi et stort fokus på at annoncer som vi producerede gerne måtte være provokerende og udfordrende i deres tone of voice, og det skulle også være content, som målgruppen fandt interessant, og havde lyst til at interagere med på samme tid.

Ved at have fokus på dette sørgede vi for at lave en marketingfunnel-strategi, hvor vores budskaber var skræddersyet til vores målgrupper, og vi på samme tid bibeholdte Hipstorys egen provokerende Tone of Voice.

Dette resulterede i tårnhøje Click Through Rates (7,84% og 7,54%) på vores topfunnel annoncer og Lowerfunnel annoncer med konverteringsrater på op til 5,84%.
Ved hele tiden at have fokus at kommunikere til vores valgte målgruppe, og holde os til vores Tone of Voice blev mange af vores annoncer også eksponeret organisk, da de valgte målgrupper var gode til at kommentere og like de annoncer som blev produceret.

Gennem de Lokale Butikker, i Vejle, København og Odense, brugte vi også de lokale Facebook sider der var oprettet til hver butik, så annonceringen virkede mere lokalt og vi havde mulighed for at få henvise til den enkelte butik i vores annoncering.

Struktur

Som nævnt tidligere så havde vi fokus på en Funnelstrategi, hvor vi havde fokus på at aktivere vores udvalgte målgruppe med mere interaktivt indhold i vores topfunnel annoncering.

Hvor vi i vores lower funnel, havde større fokus på at målrette os folk som havde interageret med vores indhold eller besøgt Hipstorys hjemmeside. Og når vi målrettede os dem var budskaberne mere skarpe ift. at få folk ned i butikkerne eller at købe online.

Annoncerne

I vores Top Funnel annoncering gjorde vi brug af korte video ads, collection ads og story ads på Instagram på skabe trafik, awareness og indhold som målgruppen havde lyst til at interagere med.

Hvor vores lowerfunnel marketing mere var drevet af statisk indhold i form af billeder af aktuelle produkter folk havde kigget på.

Hvordan ser dine resultater ud om 6 måneder?

Ved du om du har et sofistikeret setup, som skaber de bedste forudsætninger for bedst ROAS og omsætning?

Få det bekræftet eller hør konkret med udgangspunkt i din konto hvordan du får det.

Bestil en gratis og uforpligtende analyse, og få indsigt i:

  • Uudnyttet potentiale i dine målgrupper, lookalike og remarketing.
  • Optimeringsmuligheder i dine annoncers kreative design.
  • Hvor en allokering af dit budget vil sikre bedre performance.
  • Hvordan du kan skalére din omsætning og forbedre din ROI.

Klik hér og udfyld kontaktformularen, og så er du 6 måneder tættere på resultater, du ikke får andre steder.

Få hjælp af en specialist

Vurdér dit fulde potentiale

Gratis og uforpligtende

Andre Cases

26.639 chatbot subscribers.

19.476 email subscribers.

5108 besøgende.

99.185 kr. i omsætning.

0 kr. brugt i markedsføring.

79% vækst i nye subscribers.

116% vækst i åbningsrater.

182% vækst i klikrater.

76% vækst i omsætning.

Automatiseret setup.

3975% vækst i placeringerne.

552% vækst i placeringerne.

2466% vækst i placeringerne.

234% vækst i placeringerne.

917% vækst i placeringerne.

Gratis analyse