E-mail Marketing

Småfolk

Åbningsrater på 39% og 76% øget omsætning.

Hvem er Småfolk?

Småfolk startede i 2004 og er i dag et anerkendt og populært dansk design-brand, som designer og producerer tøj til børn.
Småfolk beskæftiger 18 mennesker på fuld tid. Leverer til ca. 600 kunder i 22 lande og ekspanderer hele tiden.
Forretningen består både af fysiske butikker og webshop.

Målsætning

Formålet med samarbejdet var at gøre E-mail marketing til en mere profitable markedsføringskanal med fokus på loyalitet- og relationsskabelse.

Ved samarbejdets start var der 7.000 tilmeldte nyhedsbrevet med gennemsnitlige åbningsrater på 18% og klikrater på 1,5%.

Der blev derfor lagt en strategi med følgende målsætning for perioden februar 2019 – juni 2019:

  • Nye subscribers: 5.000.
  • Åbningsrater på: 25%.
  • Klikrater på: 3,0%
  • Generel vækst i omsætningen.

Resultater

På 5 måneder – 1. februar 2019 til 27. juni 2019 – var målsætningen indfriet og resultaterne overgået forventningerne:

  • Nye subscribers: 5.533
    79% vækst.
  • Åbningsrater på: 38,96%
    116% vækst.
  • Klikrater på: 4,23%
    182% vækst
  • Øget omsætning: 293.926 kr.
    76% vækst.

Udover direkte at kunne se resultatet i en markant vækst på bundlinjen, har fokusset ligget på at automatisere en stor del af kunderejse fra tilmelding til relationsskabelse til køb.

Småfolk.dk har derfor nu et effektivt og intelligent E-mail Marketing setup, der fremadrettet helt automatisk generere flere tilmeldte og flere salg. Ligeledes styrker det deres brand samt relations- og loyalitetsskabelse ifm. af mere relevant content, hvilket åbnings- og klikraterne tydeligt indikerer.

Og hvordan gjorde vi så det?

Grundig og nærværende indsigt i målgruppen

Så kliche agtigt som det kan lyde, er det allervigtigste i kommunikation, at du kender din målgruppe.

Vores tilgang starter derfor altid med at sætte os ind i din situation, dit brand, din målgruppe og deres værdier.

En grundig analyse og indsigt i din målgruppe er derfor grundelementet for at få succes med E-mail Marketing, og det er vi eksperter i.

Brug af specifikke emotionelle & psykologiske triggers

Hverdag modtager du spandevis af emails – nogle mere relevante end andre, og det er din opgave at skinne igennem.

…og det kommer du til at gøre med emotionelle & psykologiske triggers, for det er dét, der får dem til at føle og tillægge dit budskab en højere værdi end blot en Tilbudsmail.

Så skaber du automatisk awareness i dit Emnefelt og interesse i din Call-to-Action, og det betyder højere åbnings- og klikrater.

Storytelling i Content Creation

Mennesker lytter til historier.

Form dit budskab og produkter ind i en historie fremfor i en produktinformations kolonne, så visualiserer du følelsen af at løse det problem, eller opnå den glæde dit produkt eller ydelse resulterer i.

Det gør at de husker dig.

Og det skaber besøgende, som der er købeklar.

Det er essensen af Email Marketing – for selv hvis du kan øge klikraten fra 1,5% til 4%, så ville det kun være 40 besøgende fra en email til 1000 personer.

På mange måde er det et kedeligt regnestykke. Tilgengæld er det sjovt, at få 40 købeklar besøgende.

Skab relationer i stedet for spam og klikbait.

Automatiserede setups

Når fundamentet for godt og effektivt content er gennemarbejdet, testet og forbedret, så er der én ting at gøre.

Sæt det på repeat.

Automatiser kunderejsen med et velkomst flow. Der guider, informerer, påvirker og sælger til dine kunder igen, igen og igen.

Så vil du ikke kun opleve et større antal nye kunder, men også skabe loyale og glade tilbagevendende kunder.

Pop-up via website

Godt content og automatiseringer er fundamentet, men for yderligere at skalére din omsætning kræver det volume i dine tilmeldte.

Udnyt din eksisterende trafik på din hjemmeside. Ofte er folk der af en årsag, nemlig fordi de har en interesse i det, du kan eller sælger.

Dog køber de ikke altid første gang – og derfor er det vigtigt, at bibeholder relationen ved at få deres email, så du kan påvirke og guide dem i mål på et senere tidspunkt.

Så udover du faktisk får “gratis” tilmeldte til dit nyhedsbrev, så maksimere du også udbyttet af de ressourcer eller kroner, du har brugt på at få en besøgende.

Facebook Lead Ads

En anden vigtig metode og pt. en af de bedst performende til indsamling af emails er Facebook Lead Ads.

I to scenarier kan du profitabelt øge dit antal af tilmeldte.

  1. Annoncer målrettet tidligere besøgende og personer, der har interageret med dine opslag. Hvis ikke du allerede gør det, så har du et kæmpe potentiale, for at øge din email liste, ikke bare med nye tilmeldte, men en målgruppe der snart bliver dine bedste kunder.
  2. Annoncer målrettet nye potentielle kunder. En effektivt måde at skabe interesse, få en lille kommitment og derfra opbygge en langsigtet relation i modsætning til, at forsøge at skabe salg ved første kontakt.

Din E-mail Marketing kan omsætte for meget mere…

Det kræver blot at optimere de steder, hvor der er uudnyttet potentiale, og det vil jeg gerne vise dig.

Klik hér og udfyld kontaktformularen.

Så fortæller jeg dig en historie… om hvordan din situation kan se ud 5 måneder fra nu.

Få hjælp af en specialist

Vurdér dit fulde potentiale

Gratis og uforpligtende

Andre Cases

26.639 chatbot subscribers.

19.476 email subscribers.

5108 besøgende.

99.185 kr. i omsætning.

0 kr. brugt i markedsføring.

3975% vækst i placeringerne.

552% vækst i placeringerne.

2466% vækst i placeringerne.

234% vækst i placeringerne.

917% vækst i placeringerne.

97% stigning i ROAS.

32% stigning i omsætning.

60% stigning i trafik.

33% fald i omkostninger.

26% fald i CPC.

Gratis analyse