Danguitar og deres success i Sverige og Norge

Danguitar-logo

SUCCESHISTORIE

Danguitar har siden 2002 solgt instrumenter i Danmark. Efterfølgende har de udvidet forretningen og rykket ind på det svenske og norske marked med stor succes. Ved hjælp af linkbuilding- og on-page-optimering har Adtimize formået at hjælpe Danguitars nordiske domæner til endda at overgå deres danske. Danguitar har erfaret, at hver besøgende de får i Norge, er 55 % mere værd i omsætning.

Gennem vores optimeringsarbejde på Danguitars svenske side, har de på flere søgeord opnået side 1 placeringer i Googles søgeresultater, hvilket har skabt mere trafik til deres hjemmeside.

0 %
Mere omsætning
Per besøgende
0
Pladsen på "Saxofon"
Fra placering 63
0
Pladsen på "Cello"
Fra placering 79

VIRKSOMHEDEN

Danguitar sælger alle typer af musikinstrumenter, lydsystemer og sceneudstyr. De startede deres forretningseventyr i Danmark, men har siden udvidet til det svenske og norske marked. De har solgt guitarer og mange andre instrumenter siden 2002, hvorfor de har mange års erfaring og en masse viden inden for området. Danguitar importerer selv alle sine produkter, og kan derfor tilbyde musikinstrumenter i højeste kvalitet til favorable priser.

MÅLET

Målet var, at ranke på ikke-brandede søgninger på de nye markeder i Sverige og Norge.

LØSNINGEN

Under samarbejdet med Danguitar har vi fokuseret på linkbuilding og on-page-optimering. Ved at udnytte deres omfattende viden og erfaringer med musikinstrumenter og udstyr, har vi skabt kvalitetstekster på deres sider. Med de informative tekster, som vi har skabt, viser vi Google, at Danguitar er en troværdig og vidende kilde, når der søges efter musikrelaterede søgeord. Vi lavede et linkboost med 90 links over tre måneder. Målet var at øge deres domain rating, deres autoritet samt den generelle trafik på hjemmesiden. Linkbuilding-arbejdet har fortsat lige siden for at fastholde de gode placeringer samt at vækste bestemte områder af forretningen. Resultatet har været en vækst på 400 % og side 1 placeringer på mange relevante søgeordstermer.
Fra placering 26 til placering 1 på søgeordet elpiano
Fra placering 63 til placering 2 på søgeordet saxofon
Fra placering 79 til placering 3 på søgeordet cello
Mange af de søgeord, som Danguitar ville have fokus på, var ikke-brandede, hvilket altid er mere udfordrende. På de tre ovenstående eksempler af søgeord er konkurrencen hård med 15.600 månedlige søgninger. Men med en kombination af internt og eksternt optimeringsarbejde formåede vi at få topplaceringer på side 1 i Googles søgeresultat.

Testimonial

“Jeg er meget tilfreds med samarbejdet med Adtimize. Det er lykkes dem at gøre os synlige i de organiske søgeresultater i Norge og Sverige.
De tilbyder en venlig og personlig service, der altid er klar til at hjælpe, og altid med et smil på læben.”

Thomas Svenstrup