fbpx

Sådan fik DEKRA.DK øget deres traffik til deres blogsider med 255% (66.000 besøgende).

dekra-logo

SUCCESHISTORIE

DEKRA er en virksomhed med mange forskellige interesseområder indenfor mange forskellige ydelser, og bestræber sig efter at være de bedste i branchen til det de beskæftiger sig med.

Derfor har DEKRA i lang tid fokuseret på SEO, og skabe et godt fundament bygget op omkring en imponerende mængde content til deres blog-univers.

Ved at have et tæt samarbejde med DEKRAs interne marketing afdeling kunne vi i Adtimize, analysere os frem til hvad, der skulle til for at skabe top-placeringer, og hvordan begge parter kunne bruge deres tid og ressourcer bedst muligt.

Ved at lave en grundig analyse og ændre ved Dekra.dk’s interne linkstruktur, og generelle struktur, så de kunne udnytte deres stærke interne linkværdi fra domænet, så fik vi øget vigtigheden af universet overfor Google.

Denne ændring ved strukturen udgjorde en stigning i placeringerne for de søgeord, som blog-siderne rangerer på.

Det resulterede i en stigning på 66.000 ekstra besøgende (255%) for perioden!

Herover ses resultater fra 6 måneder i 2020-2021 sammenlignet med forrige periode i 2019-2020.
Ekstra organiske
Besøgende
0
Mio. flere organiske
Eksponeringer
0

VIRKSOMHEDEN

DEKRA er danmarks største udbyder af transport uddannelser i Danmark. Og de er et velkendt brand inden for undervisning og rådgivning om sikkerhed på veje og arbejdspladser til kursister og virksomheder, og har bilsyn og motorkontorer over hele Danmark.

Casen er baseret på SEO samarbejdet mellem Adtimize og DEKRA og sidstnævntes ønske om at skabe mere trafik til deres eksisterende og fremtidige blogindlæg.

MÅLET

Give eksisterende og nye blogindlæg mere værdi ift. Google ved at skabe en bedre infrastruktur, men uden at ændre på sidens eksisterende design.

LØSNINGEN

Undgå “Zombie-sider” og lignende tilstande. Før vi begyndte at ændre på strukturen havde blog-universet få interne links, og der manglede en generel struktur og opbygning af universet. Det eneste de forskellige blogindlæg havde tilfælles var /blog/x/ URL’en. DEKRA ville ikke ændre for meget ved det eksisterende design, og ville gerne undgå at vise “bloggen” som prominent indhold i menuen, men ville gerne øge trafikken til diverse blogindlæg. Dekra.dk har en eftertragtet domæne værdi allerede, så vi vurderede at en ændring af den interne linkstruktur ville kunne skabe de ønskede resultater uden linkbuilding. Ved at skabe naturlige mellemleds-sider mellem forsiden og bloguniverset, og som også fungerer som en form for indholdsfortegnelse over blogindlæggene, så fik vi drevet mere “domæne værdi” fra forsiden og ned til universet, som gav den ønskede effekt.
Udover at skabe 61.000 flere besøgende, så endte vi også med at:
  • Øge blog-universet samlede eksponeringer fra 279.000 til 1.520.000. (544%).
  • Flere søgeord med en volume på +1000 endte i toppen af SERP.
  • Langt flere relevante søgeord i SERP.