SoMe Ads

Flowering.dk

Sådan løftede video content på SoMe ads en ROAS fra 1,48 til 21,47!

Hvem er Flowering?

 

Navnet Flowering Denmark er engelsk og udtrykker ”blomstring”. Visionen er et blomstrende Danmark uden blomsterspild, og et reduceret forbrug af CO2-udledende materialer.” – Flowering.dk

Sådan lyder det fra stifterne Artin og Johan, når de beskriver virksomheden på deres hjemmeside.

Flowering tilbyder exceptionelle miljøbuketter, lavet af håndplukkede overskudsblomster fra restlagre. På den måde formår virksomheden at bekæmpe overproduktionen af forurenende blomster –  og kunderne garanteres stadigvæk nogle af branchens friskeste blomster! 

De er faktisk så fine, at vi lavede et forsøg med en af deres miljøbuketter sammen med to andre nyplukkede blomsterbuketter. Forsøget gik ud på at vi stillede buketterne op ved siden af hinanden og spurgte forbipasserende på strøget, hvilken buket de ville vælge ud af de tre buketter. 

Det viste sig at ALLE dem vi spurgte, ville vælge Flowering’s miljøblomster, uden at vide de var miljøvenlige.

Du kan se videoen med eksperimentet lige her

Målsætning

Første gang vi kom i kontakt med Flowering, var virksomheden endnu ikke etableret på markedet. 

Derfor var målsætningen, at vi skulle hjælpe dem med at starte deres virksomhed op, ved at stå for alt kommunikation med forbrugeren. Derudover skulle vi også producere forskellige videoer for dem, som har haft til formål at brede deres budskab. 

Resultater

Som enhver god madvideo, så får du lige de lækre resultater vi skabte for Flowering først. Og så fortæller jeg, hvordan det skete bagefter.

Vi startede samarbejdet i midten af januar 2020 og det resulterede i en ROAS på 1,48.

FLowering 1

I februar steg resultaterne lidt – op til en ROAS på 3,38.

Flowering 2

Ganske fornuftige resultater … men vent til du ser hvad der skete i marts!
I marts satte vi nemlig fuld energi på et bestemt tiltag, som resulterede i en ROAS på 21,47!

Flowering 3

Bestemt ikke dårligt for en nystartet virksomhed, vel … 

Men nu skal du høre hvad vi gjorde!

Hvad gjorde vi?

Vi startede op med møder om, hvordan det hele skulle forløbe, da det var en meget ny situation, især for Artin og Johan, som startede deres første virksomhed. Udover at stå for deres kommunikation, hjalp og guidede vi dem også igennem hele den kommende proces ift. opstart. 

Vi producerede forskellige videoer for dem, men dér hvor der begyndte at komme rigtig gode resultater,
var da vi annoncerede med 360-videoer af deres buketter. 

Men hvad er 360-videoer?

Dette er, som navnet indikerer, en video der filmer 360 grader.
Normalt tager man et statisk billede af et produkt eller filmer en video, hvor produktet inddrages i et øjeblik.

I 360-videoer blander vi de to elementer!
Her fokuserer vi kun på produktet, men samtidig med at vi filmer 360 grader af det.

Det betyder at der er fuldt fokus på dit produkt, fra alle sider og vinkler.

Se bare dette eksempel med Flowerings valentinsbuket:

På denne måde skaber vi liv til et simpelt “stillbillede” – og det gør:

  • Din hjemmeside mere dynamisk og levende!
  • Øger dine konverteringer!
  • Adskiller sig fra konkurrenter og kan bruges på flere kanaler!

Så nu ved du hvad vi gjorde …

Nu finder du ud af hvordan vi konverterede disse videoer til en ROAS på 21,47!

Hvordan gjorde vi?

Vores fokus har hele tiden været at holde det aktuelt, flot og stilrent, og samtidig have fokus på Flowerings styrker. Vi har haft meget fokus på deres bæredygtighed, og glæder ved at modtage og give blomster, for at give brugeren et incitament til at købe blomster.

Vi annoncerede både på Facebook og Instagram, da begge medier er meget visuelle, og 360-videoerne tager sig virkelig godt ud begge steder. 

Vi har haft fokus på at øge markedets kendskab til Flowering, hvorfor vi er gået ud med nogle meget brede målgrupper!
Men der hvor vi primært har begrænset os er geografisk, da de endnu ikke leverer i hele Danmark, og vi har derfor kun annonceret i relevante områder. Derudover har vi haft stort fokus på remarketing, for at ramme brugeren med nye budskaber, efter de har besøgt hjemmesiden. 

Der hvor vi har differentieret målgruppen mest, var omkring Valentinsdag, hvor vi målrettede os mod brugere, som er i et forhold, gift eller forlovet på Facebook, samt personer som har vist interesse for romantik og kærlighed. 

Vi har testet meget af på tekster og psykologiske triggers, hvor vi har erfaret at knaphed, romantik, samt humor fungerede rigtig godt. 

Et sidste men meget effektivt tiltag, var at spille meget på social proof, ved f.eks. at lave en voxpop, hvor mennesker fra gaden giver deres mening om blomsterne, hvilket gav en tydelig interesse og faktisk skød hele forretningen i gang.

10 måneder senere skete det ingen kunne have forudset…

Flowering valgte at flytte til større lokaler for, at kunne øge kapaciteten, og følge med alle de mange ordre.

Men så kom det ingen kunne have forudset, Covid 19. 

I foråret valgte Flowering at sætte samarbejdet på pause med os grundet Covid 19. I tiden, hvor samarbejdet var pauset har Flowering selv lavet lidt, men det betød at resultaterne blev forværret.

Deres ROAS var helt nede på 4,33. 

Nu kører samarbejdet igen på højtryk, og vi kæmper med at få resultaterne tilbage på sporet. 

Et af de tiltag som vi har gjort er at få udarbejdet en testimonial video med Annemette Voss (Influencer), som har fungeret yderst godt. 

Med denne video har vi i samarbejdet med blandt andet de gamle 360-videoer, formået at skaffe en ROAS på 11,55. 

Det vi gjorde var at se muligheder frem for begrænsninger og tilpasse os tiden. Vi valgte at fokusere på at man skal huske at sende blomster til dem man savnede, hvilket var yderst relaterbart i denne tid. 

Vi gik helt specifikt fra 35-40 klik til 110-150 klik dagligt! 

Det vi kan konkludere er, at der ikke er noget der hedder “One fits all”, men at det er nødvendigt at tilpasse sig efter tiden, kunderne og omstændighederne. Det er essentielt at finde ud af, hvad dine kunder tænker, føler og gør dem glade.

Så hvad nu? …

Vi har stor ekspertise i at skabe kreativt content, og vi bliver gang på gang bekræftet, i at det er det som virker i annoncer. 

Måske har du allerede virkelig godt content som gør dine annoncer profitable, eller måske brænder du penge af hver eneste måned? 

Hvad siger du til at vi kigger dine SoMe-kanaler igennem for at vurdere: 

  • Om det er den korrekte målgruppe?
  • Om der er uudnyttet potentiale i dine målgrupper, lookalike og remarketing?. 
  • Har du noget content som gør at dine annoncer er profitabel?
  • Er dine annoncer er god nok kvalitet eller brænder du penge af? 

Ønsker du at finde ud af om din virksomhed levere det bedste at den kan, eller om den derimod har noget uudnyttet potentiale, så kontakt os om en gratis analyse. Klik her, og få en gratis analyse af din virksomhed!

Få hjælp af en specialist

Vurdér dit fulde potentiale

Gratis og uforpligtende

Andre Cases

26.639 chatbot subscribers.

19.476 email subscribers.

5108 besøgende.

99.185 kr. i omsætning.

0 kr. brugt i markedsføring.

79% vækst i nye subscribers.

116% vækst i åbningsrater.

182% vækst i klikrater.

76% vækst i omsætning.

Automatiseret setup.

3975% vækst i placeringerne.

552% vækst i placeringerne.

2466% vækst i placeringerne.

234% vækst i placeringerne.

917% vækst i placeringerne.

Gratis Analyse