Google Ads

Nanodrywash

50% lavere budget og samme antal kunder

– Tre effektive måder at bruge Google Ads

Problemstilling

Nanodrywash er en virksomhed, som tilbyder miljøvenlig bilvask i København og omegn. Deres service holder til i Rødovre, Ishøj, Frederiksberg og på Amager.

Nanodrywash kom til os med en målsætning om, at skulle skære drastisk ned på omkostningerne. Google Ads havde i lang tid ikke været profitabelt, i forhold til det antal henvendelser de fik. Så de søgte en løsning, der kunne reducere deres omkostninger og stadig opretholde et godt flow af henvendelser.

Resultater

På blot 30 dage skabte vi følgende resultater:

  • 53% lavere budget.
  • 50% lavere pris pr. konvertering.
  • 100% gennemsigtighed.
  • 6.772 kr. i mdr. besparelse.
  • Samme antal kunder.

(Dagligt budget sammenlignet med forrige periode. BLÅ=NU. ORANGE=TIDLIGERE.)

En månedlig besparelse på 6.772,48 kr.

Hvordan gjorde vi – og hvordan kan du gøre det samme

Det første vi gjorde var at lave en grundig analyse af kontoen med formål, at finde ud af hvor der kunne spares unødige omkostninger, og hvor der var et potentiale for at få flere henvendelser.

Her kiggede vi på:

  • Selve strukturen i kontoen.
  • Hvilke søgeordstyper der blev brugt og i hvilken kombination.
  • Hvordan annoncerne var opbygget i forhold til AIDA modellen samt brug af pladsen.
  • Blev alle annonceudvidelser brugt og på effektiv vis.
  • Kunne der arbejdes bedre med Google Quality Scoren.
  • Blev annoncerne vist på irrelevante søgninger.
  • Hvordan performede det enkelte søgeord i forhold til målet.
  • Blev der budt differentieret i forhold til hvad de enkelte søgeord genererede af omsætning og konverteringer ift. omkostningen.

Du kan få samme grundige analyse gratis her

Derfra var det tydeligt, at der var tre ting som skulle gøres.

1. Reducere irrelevante søgninger/visninger/klik

Google er en virksomhed, og man må ikke misforstå deres forretningsmodel. De vil nemlig gerne have, at du bliver vist så meget som muligt, så du bruger mest budget, og de tjener flest penge.

I det her tilfælde kunne vi hurtigt se i Search Terms, at annoncerne blev vist når der blev søgt på en lang række søgeord, som ikke var relevant for deres service, og de brændte derfor mange penge af, og havde gjort det i lang tid.

Både fordi at du betaler, når folk klikker på din annonce, selvom de faktisk ikke er relevante besøgende for dig. Ydermere fordi, at din annonce får irrelevante visninger, og det påvirker din Google Quality score negativt, som gør at du får dyrer klikpriser.

Derfor er det vigtigt, at du benytter de rigtige søgeordstyper, så du sikrer, at du kun bliver vist på relevante søgninger.
Det giver jo sig selv, men at eksekvere det i praksis er ikke altid lige til.

2. Intelligent omstrukturere kontoen til en granulær struktur

Rigtig mange virksomheder har mange søgeord i samme annoncegruppe, og det samme var tilfældet i denne konto.

Udfordringen ved det er, at samme annonce bliver vist på mange forskellige søgninger, og alt andet lige betyder det altså, at du ikke har et specifikt og skarpt budskab til præcis det, som der bliver søgt efter.

Derfor arbejder vi efter en granulær struktur, som gør at relevante søgeord har deres egne annoncegrupper, så hvert søgeord har en 100% tilpasset annoncetekst.

Det gør, at du får:

  • Flere relevante visninger.
  • Øget CTR.
  • Lavere klikpriser.

Og dermed får du med en granulær struktur flere og billigere salg/henvendelser.

3. Allokere budgettet til de bedst performende kampagner

Det gode ved PPC marketing er, at hvis du har opsat tracking, kan se meget specifikt hvilke kampagner, som genererer dig størst omsætning til den billigste pris.

Og når man har en granulær struktur, så kan du meget simpelt allokere dit budget til de kampagner der performer bedst – og det var det vi gjorde.

Så igen forholdsvist logisk, og hvis du får henvendelser til 250 kr. på kampagne A, og henvendelser til 500 kr. på kampagne B, så er det ikke svært, at vide hvor man helst vil investere 5000 kr.

Men det kræver én ting, nemlig gennemsigtighed, og den får du helt ned på søgeordsniveau med vores struktur. Så bliver det ikke mere specifikt, og så har du det bedste fundament, for at få mest muligt ud af dit budget.

Det DU skal gøre for at få samme resultater med Google Ads

Du har nu to muligheder:

  1. Du logger ind i din Google Ads konto, sikrer dig at du ikke brænder penge af på irrelevante visninger. Sørger for, at dine annoncer passer 100% til de søgninger, som de bliver vist på. Analyserer dine kampagner og søgeords performance, så du kan allokere dit budget til dér, hvor du tjener flest penge.

  2. Du kan klikke her og bestille en gratis analyse af dit setup.
    Så finder vi præcist alle de ting, som du kan gøre for at få flere salg for færre penge, og introducerer dig for de mest effektive strategier indenfor Google Ads. Om du efterfølgende vil eksekvere dem selv, eller have vores assistance er helt op til dig.

Den service betyder for os, at vi kan dele den viden, som vi er passioneret omkring, og samtidig kan vurdere om vi er et match for hinanden.

Det er god service, og er derfor vi kun har 5/5 stjernet anmeldelser på Google og Facebook af over +75 virksomheder.

Få hjælp af en specialist

Vurdér dit fulde potentiale

Gratis og uforpligtende

Andre Cases

97% stigning i ROAS.

32% stigning i omsætning.

60% stigning i trafik.

33% fald i omkostninger.

26% fald i CPC.

79% vækst i nye subscribers.

116% vækst i åbningsrater.

182% vækst i klikrater.

76% vækst i omsætning.

Automatiseret setup.

ROAS på 16,5

100.000 i omsætning på 28 dage

Opsætning af ny Google Ads-konto

Skalérbart setup

Mulighed for flere salg end butikken kan håndtere

Gratis analyse