Messenger Chatbots

Norliving

Over 46.000 leads på 30 dage med 0 kr. i budget

Målsætning

norliving er en dansk webshop der tilbyder et bredt sortiment inden for møbler og indretning med en vision om at tilbyde de bedste priser og betingelser.

De bruger Facebook konkurrencer til at promovere deres brand, produkter og skabe trafik.

Derfor var Facebook Messenger Chatbots oplagt at gøre bruge af i synergi med deres eksisterende aktiviteter for at maksimere potentialet.

Udfordringen med Facebook konkurrencer er ofte at måle effekten foruden selve brandingen, samt at leadgenere og skabe salg.

Derfor var vores målsætning at:

  • Indsamle chatbot subscribers.
  • Indsamle email subscribers.
  • Indlede en salgsdialog til dem der viser interesse.
  • Re-engage potentielle kunder.

Resultater

Sammen med norliving planlagde vi en konkurrence og tilknyttede en chatbot, der automatisk sender en besked til alle, som der kommenterer på opslaget til formål at interagere med dem der viser interesse, bekræfte deres deltagelse, indsamle deres email og introducere dem for produkterne på hjemmesiden.

Resultatet på 30 dage:

  • 26.639 chatbot subscribers.
  • 19.476 email subscribers.
  • 5108 besøgende.
  • 99.185 kr. i omsætning.
  • 0 kr. brugt i markedsføring.

(Nye e-mail subscribers)

(Nye chatbot subscribers)

Udover resultaterne for perioden er der nu skabt en værdifuld kontakt til en målgruppe, der har interageret med branded og vist interesse for produkterne.

Den kontakt skaber potentiale for at skabe omsætning om en længere periode, da det nu er muligt at:

Sende beskeder til alle chatbot subscribers på Messenger, hvor der på platformen overall ses gennemsnitlige åbningsrater på 90% og CTR på 40%.

Sende emails til alle subscribers – der indtil videre har vist kvalitet med en åbningsrate på 47.4% og CTR på 2.4% på første email.

Udnytte Facebook og Instagram remarketing med dynamiske produktannoncer til et kvalificeret audience.

Hvordan

Hvis ikke du helt har forstået, hvordan det har kunne lade sig gøre, så lad mig introducere dig for processen og uddybe funktionaliteten.

Måske ved du det allerede, eller måske vil det her være én af de ting, hvor du tænker WHAT, er det seriøst muligt?

Den måde du skal høre nu, er ultimativt den bedste pt. til at generere chatbot- og email subscribers.

Nemlig, som i det her tilfælde tilknytte en Facebook Messenger Chatbot til dit Facebook-opslag, og så vil alle dem, der kommenterer på det, helt automatisk få en besked i Messenger, og når de svarer på den, så er de tilmeldt din chatbot.

Mulighederne er utallige, men tilknyttet til en konkurrence er det rigtig interessant.

Lad mig introducere dig for min længe testede og tilpassede fremgangsmåde…

  1. Send en besked til alle, der kommenterer, hvor de godkender, at du må sende dem beskeder og bliver tilmeldt din Messenger Chatbot.
  2. Bed dem bekræfte tilmeldingen ved at indtaste deres email – Facebook har den allerede, så de skal bare trykke på én knap, og det mindsker friktionen, hvilket gør, at gennemsnitligt 80% afleverer den.
    • Du har samtidig en integration med dit emailsystem, så de automatisk kommer ind i et velkomstflow, og du opnår større attraction ved hjælp af cross-channel marketing.
  3. I og med de har vist en interesse for produktet/ydelsen ved at deltage i konkurrencen, så fortæller du mere om fordelen ved det/den. Betegn det som informationsfasen.
  4. Når konkurrencen er slut, sender du en besked til deltagere vedr. vinderen. Dem som ikke vandt, indleder du en salgsdialog med og giver dem et godt tilbud og incitament til at handle hos dig. Link dem videre til dit website.
  5. Til næste konkurrence sender du en besked, og inviterer alle tidligere deltagere. Så eksploderer dit organiske reach, og Facebook giver dit opslag masser af algoritme-kærlighed.
  6. REPEAT.

Og du kan bruge funktionaliteten i mange kombinationer fx. events, nyheder og presales.

Kan du også se potentialet?

Det er en virkelig effektiv måde at indsamle rigtig mange chatbot- og email subscribers, skabe større organisk reach og indlede salgsdialoger med potentielle kunder.

Ikke mindst, så gør du samtidig det allervigtigste i online marketing – du måler værdien af dine aktiviteter!

Hvad er så næste skridt for dig?

“The biggest risk is not taking any risk… In a world that changing really quickly, the only strategy that is guaranteed to fail is not taking risks”

– Mark Zuckerberg

I sin tid var folk usikre på, om e-mail ville blive populært eller ej.

Du har en unik chance for at udnytte en lignende mulighed – før dine konkurrenter!

Tænk over det… Hvor mange chatbots skriver til dig?

Klik hér og udfyld kontaktformularen.

Så fortæller jeg dig, hvordan du kan opnå de samme resultater på din næste konkurrence.

Få hjælp af en specialist

Vurdér dit fulde potentiale

Gratis og uforpligtende

Andre Cases

3975% vækst i placeringerne.

552% vækst i placeringerne.

2466% vækst i placeringerne.

234% vækst i placeringerne.

917% vækst i placeringerne.

79% vækst i nye subscribers.

116% vækst i åbningsrater.

182% vækst i klikrater.

76% vækst i omsætning.

Automatiseret setup.

97% stigning i ROAS.

32% stigning i omsætning.

60% stigning i trafik.

33% fald i omkostninger.

26% fald i CPC.

Gratis analyse