Google Ads

Time2bike

Fra 0 til 100.000 kr. på under 1 måned

Hvem er Time2bike?

Time2bike er en dansk webshop og fysisk butik, der holder til i Birkerød. Butikken forhandler cykler og cykeltilbehør, og de tilbyder også reparation af cykler. Time2bike søgte en mulighed for at vækste salget fra webshoppen, ved hjælp af online markedsføring.

Her kunne vi byde ind med vores ekspertise, og hjælpe webshoppen mod deres mål.

Problemstilling og målsætning

Da samarbejdet med Adtimize startede, havde Time2bike ikke en Google Analytics-konto, og de anvendte heller ikke Google Ads. Der var derfor masser af uforløst potentiale at arbejde med, og gode muligheder for et succesfuld samarbejde.

Målsætningen lød fra start på, at der skulle bruges 3000 kr om måneden på Google Ads, og at der skulle rammes en ROAS (return of ad spend) på 6 – altså, at de penge der blev brugt på Ads, omsatte for det seksdobbelte = 18.000 kr.

Vi havde samtidig et ønske om, at lave et skalérbart setup til Time2bike, således at man til hver en tid kunne opjustere budgettet efter aftale med kunden, mens der stadig ville være en høj ROAS.

Hvis samarbejdet blev den ventede succes, så kunne der nemt opjusteres, og dermed kunne man få endnu flere ordrer igennem.

Resultater

Målsætningen om en ROAS på 6 blev hurtigt nået, og efter 14 dage var resultaterne allerede over al forventning.

Faktisk var der blevet omsat for hele 45.000 kr. og kun brugt 2700 kr., hvilket gav en ROAS på hele 16,5 for de 14 dage. Derfor blev vi hurtigt enige om, at skrue op for budgettet. Vi aftalte at skalere budgettet op til 10.000 kr. på Google Ads, så længe ROAS blev holdt på mindst 7.

Opjusteringen har betydet, at der i perioden 10. juli til 31. august (ca. 50 dage) er brugt 17.800 kr. på Google Ads, hvilket har resulteret i en omsætning på hele 205.000 kr. og altså dermed en ROAS på 11,5.

Det vil derfor i princippet være muligt at skalere setuppet op til det dobbelte, men vi skal samtidig afstemme med virksomhedens størrelse, og det skal være muligt for dem at kunne følge med, samtidig med at de opretholder deres flotte serviceniveau.

Samlet set har samarbejdet indtil videre givet disse fantastiske resultater:

  • ROAS på 16,5
  • 100.000 i omsætning på 28 dage
  • Opsætning af hele Google Ads-kontoen
  • Skalérbart setup
  • Mulighed for flere salg end butikken pt. kan håndtere

Hvordan startede vi?

Da der hverken var opsat Google Analytics eller anvendt Google Ads før, var første step selvfølgelig at oprette og opsætte disse ting. Det gav samtidig blankt canvas da vi startede fra 0, og dermed havde alle forudsætninger for, at kunne bygge det op efter vores strategiske tilgang og levere et sofistikeret setup fra allerøverste hylde.

Skalérbart setup med Google Shopping

Herefter fremskaffede vi et produkt-feed, således at der blev mulighed for, at vise alle Time2bikes produkter på Google Shopping. Dette gav hurtigt flere store ordrer, da produkterne nu kom ud til en bredere målgruppe, og det uforløste potentiale blev dermed hurtigt udnyttet.

En del af strategien var samtidig, som tidligere beskrevet, at lave et skalérbart setup. Dette giver muligheden for, at Time2bike kan opjustere det budget de bruger på Google Ads, og dermed nå en endnu højere omsætning. Dette er muligt, da ROAS stadig ligger over målet, og det dermed bliver en profitabel forretning at lægge flere penge på Google Ads.

Ikke længere umulig at finde på Google

Undervejs var siden udfordret af No-Index, som er en funktion i WordPress som gør, at man ikke bliver vist på organiske søgeord på Google, og ej heller kan lave et produkt-feed.

Dette skyldes, at der lukkes af overfor Google med denne funktion. Man anvender typisk denne funktion når man er i gang med at opbygge et nyt site, og derfor ikke ønsker at blive vist på Google endnu.

Vi hjalp med at slå denne funktion fra igen, hvilket gjorde at siden gik fra at blive vist på 0 organiske søgeord, til at blive vist på 734. Flere af disse søgeord er tilmed nogle, hvor butikken rangerer som nummer 1 og 2 på Google.

Vil du skalére din omsætning på Google Ads?

Alle Google Ads konti er alle forskellige ift. hvad der præcis virker for dig, din virksomhed og hvad dit mål er.

Samtidig er alle konti ens – funktionaliteten er den samme, det er de samme udfordringer vi ser, det er de samme fejl vi ser, det er det samme uudnyttede potentiale, og det er alt sammen noget vi med stor ære fortæller dig om.

Bestil en gratis og uforpligtende Google Ads analyse – så ved du HVOR du har uforløst potentiale.

Analysen tager konkret udgangspunkt i DIN konto, og det betyder, at det ikke blot er vores tilgang til Google Ads, men konkrete handlingsforslag, som du kan gøre for at fjerne unødvendige omkostninger, muligheder for at kunne omsætte mere og en indsigt i hvordan at du kan sikre, at du har et sofistikeret setup, der er bygget op omkring intelligent markedsføring.

Få hjælp af en specialist

Vurdér dit fulde potentiale

Gratis og uforpligtende

Andre Cases

26.639 chatbot subscribers.

19.476 email subscribers.

5108 besøgende.

99.185 kr. i omsætning.

0 kr. brugt i markedsføring.

97% stigning i ROAS.

32% stigning i omsætning.

60% stigning i trafik.

33% fald i omkostninger.

26% fald i CPC.

3975% vækst i placeringerne.

552% vækst i placeringerne.

2466% vækst i placeringerne.

234% vækst i placeringerne.

917% vækst i placeringerne.

Gratis analyse