Sådan laver du autentiske Facebook annoncer, der øger ROAS med op til 244%

Profilbillede-OscarBak_01

Oscar Bak

SoMe Specialist

Kategori

Google Ads

Du tænker sikkert, at det lyder for godt til at være sandt, eller hvilken hage er der nu ved det her…? Men det var faktisk præcist det, der skete for to af vores samarbejdspartnere, da de implementerede dette lille hack, vi præsenterede for dem.

Jeg vil gerne starte med at sige:

Hvis du allerede ved nu, at du ikke ønsker at tilsidesætte et par timer om måneden til at implementere vores lille hack, som har hjulpet flere af vores samarbejdspartnere, så er dette blogindlæg ikke for dig.

Hvis du derimod er ambitiøs omkring din virksomhed, og samtidig ønsker at tage din annoncering på Facebook og Instagram til nye højder, vil jeg klart anbefale dig at læse videre.

Det handler om: autenticitet, troværdighed og øget rækkevidde.

Det er alle tre parametre, som kommer i spil, når du i din annoncering implementerer billeder og videoer, som du selv har taget med din telefon eller lignende.

Tænk på det sådan her…

At indkludere autencitet i din annoncering er ligesom at skifte sin cykel ud med en el-cykel. Du bruger samme fremgangsmåde og teknik, som du plejer, men du drøner forbi dine konkurrenter 😉

Det passer i hvert fald meget godt med hvad der skete med vores samarbejdspartner, som blot tog en video af hans produkt med sin Iphone. – Og så tog det fart!

Sammenlignet med en tidligere kampagne på samme produkt, et par måneder forinden, øgede han sin ROAS med 244%!

Herunder kan du se annoncen, der gjorde den store forskel:

Sammenlignet med den tidligere annonce:

Blog-Image_01

Som du kan se, er det jo super simpelt indhold, som enhver kan skabe, med sin telefon. Er det den flotteste annonce du har set? Nej. Men det er hele pointen.

Produktet bliver set i relaterbare omgivelser, som gør, at dine potentielle kunder får skabt behovet, samtidig med at de vil være mere modtagelige overfor dine budskaber.

Det gør, at du højest sandsynligt vil kunne opnå betydeligt bedre resultater end tidligere.

Det er ikke kun autentiske videoer, der fungerer godt…

Autentiske billeder taget med en Iphone eller lignende har mindst lige så stort potentiale.

Med denne annonce genererede en af vores samarbejdspartnere en forbedret ROAS på 81%…
Sammenlignet med annoncen herunder:

Dette er et godt eksempel på at få vist produktet og dets egenskaber på. Det er nemt at se de forskellige elementer i teen på bordet, og for en te-elsker kan man sagtens se at det er kvalitets-te.

Samtidig skaber det en enorm troværdighed, da indholdet er autentisk og relaterbart. Og hey! – Det er jo en af de vigtigste psykologiske triggers, når vi skal sælge et produkt…

Det er ikke kun dine potentielle kunder, der elsker autentisk indhold - det gør facebook også!

Facebook ønsker at kunne give deres brugere den bedste oplevelse, hver gang de bruger deres platform. Det opnår de bl.a. ved, at brugerne ikke opfatter de annoncer, der bliver vist som reklamer.

På baggrund af ovenstående vil Facebook belønne dig, som annoncør, ved at øge dine annoncers rækkevidde. Det betyder helt konkret, at du vil nå ud til flere potentielle kunder til samme pris som tidligere. – Det er da genialt!

Ting du skal huske når du skaber dit eget indhold

  • Forsøg så vidt muligt at tage dine videoer/billeder i kvadratisk format.
  • Sørg for at omgivelserne produktet befinder sig i er relaterbart.
  • Det gør ikke noget, at dit indhold ikke er perfekt – tværtimod.
  • Prøv at vise produktet i den sammenhæng du forestiller dig dine kunder bruge det.
  • Husk, at ligesom med alt indhold på Facebook/Instagram skal de fornyes regelmæssigt.

Læs flere indlæg her under