fbpx

F√• √©t Google Ads setup fra aller√łverste hylde, der skaber st√łrre profit

Som stolt Google Partner, siden 2015, sætter vi en ære i at kunne vise præcis, hvor i din konto du har vækstpotentiale.

Google Search

F√• en granul√¶r-struktur, der g√łr dine ads mere relevante, s√¶nker din CPC og √łger din konverteringsrate.

Google Display

Få millioner af display visninger for et lavt budget, og forbliv top-of-mind med display remarketing.

Google Shopping

Eksperter i feed-optimering, der får Google til at favoriserer dine ads, så du får flere visninger & salg.

YouTube Annoncering

Annoncér på det eneste medie, hvor du kun betaler, når en bruger ser min. 30 sekunder af din video.

Din egen Google Ads ekspert

Vi lægger både hjerne, hjerte og sjæl i vores arbejde, og vi elsker at samarbejde med andre, som også er ildsjæle omkring deres virksomhed.

Kan du nikke genkendende til ovenstående?

Så er du et godt match med os.

Om os

Google Ads Premier Partner

På årsbasis håndterer vi +30 millioner kroner i annonce spend på Google Ads.  

Den gns. ROAS i 2020, på tværs af alle konti, lå på hele 15.63!

Dette er fordelt på over 50 virksomheder, hvor der både er tale om servicevirksomheder og webshops.

Derfor er vi stolte af at være certificeret Google Premier Partner.

+30 mio. kr. ad spend!

Gns. ROAS på 15.63!

Flere visninger & salg på Google Shopping

Få Google til at favorisere dine produkter

N√•r man ser p√• salget for alle eCommerce-virksomheder, der bruger Google til annoncering, er det Google Shopping, der st√•r for st√łrstedelen af det samlede salg.¬†

Det er ofte også et område, hvor der er plads til forbedring, da de fleste virksomheder ikke har et optimeret Google Shopping feed.

Derfor er der et stort potentiale for markant vækst, og et optimeret produktfeed vil med garanti give flere visninger og bedre salg.

"Ingen der læner sig tilbage"

Et profitabelt samarbejde

En af de mest profitable ting i Google Ads er at indsamle data, som g√łr os selv og algoritmen klogere.

Det g√łr det muligt for os l√łbende at kunne finde metoder, s√• vi kan √łge oms√¶tningen og skabe bedre ROAS.

Derfor er der ingen, der læner sig tilbage, når der sker fremgang, tværtimod kan vi lægge mere og mere arbejde i.

På den måde skaber vi bedre resultater måned efter måned, år efter år.

Succeshistorie

Google Ads strategi til skalering af salg & ROAS

SEPHORA er et af verdens st√łrste og mest kendte beauty brands.

De √łnskede at √łge antallet af k√łb p√• deres website, og samtidig udnytte deres marketingbudget fuldt ud.

I samarbejdet har vi form√•et at v√¶kste oms√¶tningen p√• Google Ads med 94%, mens vi √łgede ROAS med 31%.S√•dan gjorde vi:

75%

Flere konverteringer

Dit bureau til resultater

Vores Succeshistorier

Potentialevurdering

Ved du om du ambiti√łst udnytter
de mest effektive muligheder,
og dit setup er det bedste af
dine konkurrenters?

F√• svaret gratis ‚Äď Vi analyserer det for dig.

Det siger andre

Om at samarbejde med os

Google Ads overordnet

Hvad er Google Ads helt præcist?

Google Ads (ogs√• kendt som Google AdWords) er bedst beskrevet som de √łverste s√łgeresultater, efter en person har skrevet en s√łgeterm, hvor de s√łger et produkt eller service. Det er muligt at vise annoncer, hvor der specifikt m√•lrettes til b√•de andre virksomheder, men ogs√• privatforbrugere, som langt de fleste vil bruge Google AdWords til.

Det er i Google Ads muligt at byde p√• alle de s√łgeord, du ved at dine kunder bruger for at finde dine services eller produkter. Det er muligt at annoncere p√• Google AdWords med b√•de sm√• og store budgetter. Uanset virksomhedens st√łrrelse og budgetter, vil det v√¶re muligt at √łge oms√¶tningen, ved at vise dine Google AdWords-annoncer til den helt rigtige person, p√• det helt rigtige tidspunkt.
Det er derfor vigtigt i Google Ads at fokusere p√• hvem din m√•lgruppe er i forhold til deres alder og k√łn, men ogs√• hvor de befinder sig geografisk. Med Google AdWords er det ogs√• muligt at henvende sig specifikt til de enkelte enheder, uanset om det er en b√¶rbar computer, station√¶r computer, tablet, iPad, iPhone eller smartphone.

S√¶rligt for Google AdWords er der stort fokus p√• kun at skaffe relevant trafik og sk√¶re irrelevant trafik v√¶k fra hjemmesiden, s√• du kun f√•r fat i netop d√© kunder, du √łnsker. Det g√¶lder s√¶rligt for begr√¶nsede budgetter, som kun √łnsker at henvende sig til k√łbeklare forbrugere.

Muligheder med Google AdWords

Med Google AdWords er det muligt at for√łge oms√¶tningen ved at:
  • S√¶lge flere produkter
  • Modtage flere henvendelser
  • Flere sign-ups til dit email-kartotek
  • √ėget branding
  • Flere opkald fra potentielle kunder
Med Google Ads bydes der mod de √łverste positioner for at f√• mest muligt blikfang og trafik til din hjemmeside, som hj√¶lper dig med at opfylde dine m√•l, uanset hvad de er. Google AdWords fungerer p√• den m√•de, at der k√¶des et bud sammen med hvert s√łgeord, som annonc√łren bruger til at kvalificere sig til en placering i s√łgeresultaterne. Jo h√łjere bud, desto h√łjere placering. Det er ogs√• muligt at opn√• en h√łjere placering i Google Ads ved at optimere din landingsside og optimere dine budskaber i annoncerne. Ved siden af dette kan man optimere mod h√łjere klikrater (CTR) for at f√• en bedre placering.

Annoncer på forskellige måder online

Google AdWords kan inddeles i tre hovedgrupper:

  • Google AdWords s√łgeord
  • Google Shopping
  • Google AdWords Display
  • YouTube-annoncering

S√łgeordene p√• Google AdWords er som regel det f√łrst m√łde med Google Ads for de fleste. Som tidligere beskrevet er det annoncerne man finder blandt s√łgeresultaterne, efter at have indtastet et s√łgeterm i Googles s√łgemaskine. Det er ogs√• her en annonc√łr bruger en del tid p√• at finde alle relevante s√łgeord til sine Google Ads Kampagner.

Google Shopping er billedannoncer, som vises over s√łgeresultaterne, baseret p√• et produktfeed som en annoncer uploader. Dette produktfeed giver Google mulighed for at vise relevante billedannoncer efter at en person har s√łgt p√• Googles S√łgemaskine. Google AdWords og s√¶rligt Google Shopping kan s√• vise de mest relevante produkter, som en person derefter kan klikke sig ind p√•. Personen bliver s√• henvist til annonc√łrens hjemmeside, hvor det mest relevante produkt bliver vist.

P√• Displaynetv√¶rket i Google Ads er det muligt at uploade displaybannere som kan vises til millioner af Googles partnere (Google Display Network, GDN). Disse displaybannere kan b√•de vises til tidligere bes√łgende (remarketing), men ogs√• bruges til at brande sig til nye kunder, som kunne v√¶re interesseret i annonc√łrens produkt eller service. Googles Displaynetv√¶rk giver s√•ledes en fantastisk mulighed for at n√• bredt ud, og er oftest en billig m√•de at f√• rigtig meget eksponering, ogs√• n√•r kunden ikke aktivt s√łger efter dit produkt eller service.

Hvordan fungerer Google AdWords og YouTube sammen?

M√•den hvorp√• YouTube og Google AdWords spiller sammen, er at det er muligt at annoncere p√• YouTube med annoncering generet i selve Google Ads / AdWords interfacet. Dette kan enten g√łres via display annoncering, enten i form af en tekstannonce, displaybanner eller som en YouTube reklame-video. YouTube er desuden ejet af Google, som er grunden til at Google AdWords og YouTube har den h√łje grad af sammenh√¶ng.

Hvad Adtimize g√łr for dig og din forretning

I Adtimize er vi fokuseret p√• at give vores kunder et sofistikeret og granul√¶rt set-up i Google Ads, hvor vi g√•r i dybden med alle aspekter af annoncering ‚Äď b√•de n√•r vi opretter s√łgeord, skriver annoncer, budjusterer efter demografi, enheder og geografi. Alt det g√łr vi for at ramme vores kunders m√•lgruppe s√• specifikt som muligt. Samtidig fokuserer vi p√• at fjerne irrelevant trafik, s√• vores kunder ikke betaler for trafik, de ikke √łnsker.

Udover at have stort fokus p√• alle s√łgeord p√• Google AdWords, s√• fokuserer vi i Adtimize ogs√• p√• at skabe skr√¶ddersyede annoncer, s√• vores kunders annoncer rammer endnu mere pr√¶cist i forhold til relevante budskaber. Ved at have relevante s√łgeord og relevante annoncer p√• Google AdWords, kan der skabes en h√łj oms√¶tning med f√¶rre omkostninger, da Google Ads bel√łnner relevante annoncer, som viser en kunde til en relevant landingsside.

Digital markedsf√łring med kunden i fokus

I Adtimize er vi ogs√• fokuseret p√• vores kunders behov. Vi er gennemsigtige i vores arbejde og en t√¶t relation, hvor vi kan snakke digital strategi med vores kunder er utroligt vigtigt. Det er vigtigt for os at g√łre vejen mellem de mange tal i Google AdWords og forst√•elsen af dem s√• kort som muligt. Vi ved, at Google Ads kan v√¶re en jungle for mange af vores kunder, og vi er interesserede i at give vores kunder s√• meget indsigt som muligt. De skal vide, hvad de f√•r ud af investeringen i Google AdWords.

Hos Adtimize arbejder vi helt unikt

Udover en sofistikeret og granul√¶r struktur p√• Google AdWords, som sikrer en h√łj Quality Score, som giver lavere klikpriser p√• Google AdWords, er det ogs√• vigtigt for os, at v√¶re p√• forkant med fremtiden. Det er vigtigt for os at v√¶re proaktive. Vi s√łrger altid for at v√¶re opdateret p√• de nyeste tiltag p√• Google AdWords og vi rykker hurtigt p√• tiltagene p√• Google AdWords for at optimere vores kunders Google AdWords-konto.

Vi har et godt samarbejde med Google AdWords, da vi er certificeret Google Premier Partner, som giver os fordele samtidig med at Google anerkender vores evner til at hj√¶lpe virksomheder med at √łge oms√¶tningen. Dette betyder, at vi har et endnu t√¶ttere samarbejde med Google. Vi f√•r den allernyeste viden serveret f√łr flere konkurrenter, og skulle der opst√• problemer med en konto i Google Ads, kan vi ringe direkte til Google og f√• l√łst problemet √łjeblikkeligt.

Hvordan fungerer vores samarbejde på Google AdWords?

Vi vil l√łbende have en t√¶t dialog i forhold til strategien p√• Google AdWords og der vil derudover blive sendt en Google Ads rapport hver m√•ned. Det g√łr vores arbejde gennemsigtigt, samtidig med at det giver vores kunder en mulighed for at komme med input, da det trods alt er vores kunder, som kender deres branche bedst.

I opstarten af et samarbejde s√¶tter vi stort fokus p√• at l√¶re vores kunder og deres produkt eller service godt at kende. Det giver os de bedste foruds√¶tninger for et succesfuldt samarbejde, som giver vores kunder en √łget oms√¶tning. Vi s√łrger for at l√¶gge en ekstra indsats i starten af vores samarbejde, s√• vi har et setup, som skaber resultater hurtigst muligt. Det er vigtigt for os at vores samarbejde skaber resultater, da vi godt ved, at vores kunder ikke altid kan vente flere m√•neder p√• de f√łrste resultater.

Kvalitet for pengene

Prisen for et samarbejde med Adtimize er m√•ske h√łjere end nogle af vores konkurrenter, men vi fokuserer p√• at levere kvalitet fra starten af, samtidig med at vi tager os den tid et godt stykke arbejde tager. For at have succes p√• Google AdWords er det ogs√• vigtigt, at forarbejdet bliver gjort ordentligt, samtidig med at vi i Adtimize dedikerer tid til at kunne levere et stykke arbejde, hvor vi kan st√• inde for det og ved det er gennemarbejdet til fulde.

Undgå at spilde dine penge

Det kan hurtigt blive dyrt p√• Google AdWords, hvis man starter ud med det forkerte setup. Det giver ikke kun un√łdvendige omkostninger, som det kan tage lang tid at rette op p√•, men det g√łr ogs√• at der kan g√• mange m√•neder, hvor en virksomhed mister en masse potentiel oms√¶tning i Google Ads, som ikke kan indhentes, da konkurrenterne allerede har solgt sit produkt eller service imens.

Det er vigtigt med en tæt dialog

I den m√•nedlige rapportering sikrer vi dig et godt overblik over hvad du har af omkostninger p√• Google AdWords, samtidig med at vi viser dig den √łgede oms√¶tning du vil f√• ved at indg√• et samarbejde med os. Vi er fokuseret p√•, at ingen kunder er ens og det er meget forskelligt hvad du som kunde hos Adtimize har brug for. Vi er klar til at have en dialog uanset om du √łnsker at f√• en masse information omkring din Google Ads-konto eller du har fuld tillid til at vi leverer den bedste pr√¶station p√• Google AdWords.

I Adtimize tager vi os tid til at s√¶tte dine Google AdWords-kampagner op. Det sikrer at du ikke br√¶nder penge af p√• at annoncere til personer som aldrig kommer til at k√łbe dit produkt eller service. Samtidig aftaler vi ogs√• i f√¶llesskab hvilke produkter og/eller services som skaber v√¶rdi i din kerneforretning. Vi er kun interesserede i, at du f√•r den st√łrst mulige succes p√• Google AdWords, s√• det er d√©r vores fokus ligger fra dag 1.

Hvordan bliver det win-win?

Hos Adtimize er vi interesserede i et langt samarbejde. Derfor ved vi ogs√•, at det er vigtigt for dig som kunde, at du f√•r en positiv oplevelse med Google AdWords. Udover dette, skal du ogs√• have en v√¶kst i oms√¶tning, som kan give mulighed for at tage din forretning til n√¶ste niveau. Jo f√łr du starter p√• Google AdWords, desto hurtigere har du mulighed for at skabe resultater.

Udover en √łget oms√¶tning med vores granul√¶re og sofistikerede struktur, vil du hos Adtimize f√• en direkte kontaktperson, som er ansvarlig for din Google AdWords-konto og som samtidig sikrer, at dit budget bliver overholdt og at dine annoncer er opdaterede til nyeste standarder, s√• du altid bliver fundet p√• de mest profitable s√łgeord.

Vi l√¶gger v√¶gt p√• relationen med dig som kunde, da vi skal s√łrge for at din digitale strategi p√• Google AdWords h√¶nger sammen med, hvad der foreg√•r hos dig. Det er uanset, om du ejer en webshop eller om du udbyder en service. Vi har erfaring med at l√łfte en bred vifte af virksomhedstyper til et nyt niveau, og vi er dedikerede til at f√• vores samarbejde til at give et h√łjt afkast til vores kunder gennem Google Ads. Det SKAL v√¶re en win-win situation at samarbejde med Adtimize.

Google Ads s√łgenetv√¶rk

I Google Ads kan du blandt andet oprette s√łgekampagner, hvori du specificerer pr√¶cist hvilke s√łgetermer du √łnsker at din virksomhed skal findes p√•. Herunder g√¶lder det om at f√• henvist mest mest muligt relevant trafik ind p√• din hjemmeside, s√•ledes at dine annoncekroner p√• Google AdWords ikke bliver spildt.

N√•r vi hos Adtimize identificerer og opbygger nye s√łgeord til en Google AdWords kampagne, angribes dette strategisk med hj√¶lp af eksterne v√¶rkt√łjer, der kan vurdere antallet af s√łgninger p√• et s√łgeord, og s√•ledes give et estimat for konkurrencen p√• selvsamme s√łgeterm s√• vi har en id√© om klikprisen i Google Ads.

Negative s√łgeord

P√• hver enkelt kampagne eller annoncegruppe er det muligt at udelukke bestemte ord fra at udl√łse dine annoncer i Google Ads. Denne type kaldes negative s√łgeord, og definerer hvilke s√łgeord annoncen ikke skal vises p√•. Der kan v√¶re mange √•rsager til at udelukke bestemte s√łgeord, men de mest g√¶ngse vil v√¶re varianter af produkter, der ikke f√łres i butikken. P√• denne m√•de er det i Google Ads muligt at begr√¶nse visningerne af en annonce, s√•ledes at man ikke spilder annoncekroner p√• irrelevante klik, der aldrig vil f√łre til et salg.

En anden tilgang til negative s√łgeord er ved at undg√• segmenter man ikke er interesseret i. Det kan v√¶re man gerne vil undg√• de oplagte s√łgetermer som ‚Äúgratis‚ÄĚ eller ‚Äúbrugt‚ÄĚ, hvis du som virksomheder ikke g√łr noget gratis eller s√¶lger brugte produkter. Der er en lang liste af negative s√łgeord som de fleste √łnsker at implementere i deres Google AdWords-ops√¶tning, som vi hos Adtimize ogs√• har stort fokus p√•, allerede fra samme sekund vi s√¶tter dine annoncer i gang.

Matchtyper

N√•r der opbygges s√łgeord i Google AdWords, kan dette g√łres med forskellige matchtyper, der definerer hvordan algoritmen i Google Ads skal h√•ndtere dine annoncebud.

Disse matchtyper drejer sig om:

  • Broad Match er et match som rammer meget bredt og finder bl.a. synonymer.
  • Exact Match er et pr√¶cis match p√• s√łgetermet, som ogs√• tager h√łjde for stavefejl.
  • Phrase Match er s√łgninger der indeholder s√łgeord(ene) i en sammenholdt og bestemt r√¶kkef√łlge, men kan ogs√• have ord f√łr og efter.
  • Broad Match Modifier er en m√•de at kontrollere sit broad match, s√• s√łgningen SKAL indeholde s√łgeord(ene)

Disse matchtyper afg√łr hvilke s√łgninger, din Google AdWords-annonce kan blive vist i forbindelse med. Nedenfor er de 4 s√łgeordstyper n√¶rmere beskrevet og deres fordele og ulemper er beskrevet. S√¶rligt ogs√• med fokus p√• hvordan vi benytter dem hos Adtimize.

Hvis du blot angiver et s√łgeord uden specialtegn vil AdWords se det som et s√łgeord af typen broad match, og vil derfor blive vist p√• alle s√łgninger, som Google mener er relateret hertil. Hvis s√łgetermen eksempelvis er cykel, vil annoncen kunne blive vist p√• alle s√łgninger, hvor ordet cykel eller s√•gar synonymer indg√•r i. Det fanger enormt bredt, hvorfor de s√łgninger, som annoncen dukker op p√•, sj√¶ldent vil v√¶re s√¶rligt relevante for de produkter, som annoncen f√łrer til. Det er til trods for, at man har de bedste intentioner om at s√¶lge cykler og har lavet en super god annonce. Hos Adtimize vil vi ikke anbefale at bruge denne s√łgeordstype, da det simpelthen skaber for meget irrelevant trafik, som du betaler en h√łj pris for.

Exact match i AdWords er diametralt modsat af broad match, da det er en m√•de at vise dine annoncer, n√•r du ved lige pr√¶cis hvad dine kunder s√łger p√•. Denne matchtype angives ved at s√¶tte kantparentes om s√łgeordet: [s√łgeord]. Denne vises kun p√• s√łgninger, der svarer til n√łjagtigt det angivne s√łgeord, dog med plads til minimale forskelle. Hvis du i Google Ads har en annonce for [cykelpumpe] vil annoncen herfor kun blive vist p√• s√łgninger, hvor brugeren har skrevet cykelpumpe eller ord meget t√¶t herp√• ‚Äď eksempelvis ‚Äúcykel pumpe‚ÄĚ eller en stavefejl, som ‚Äúcykelpumbe‚ÄĚ.

Phrase match er endnu en matchtype, indrammet af ‚Äúg√•se√łjne‚ÄĚ, som kan bygges i Google Ads. Denne type sikrer, at dit s√łgeord i bestemt r√¶kkef√łlge indg√•r i s√łgningen. Denne angives med citationstegn omkring s√łgeordet: ‚Äúcykelpumpe‚ÄĚ, og vil blive udl√łst hvis ordene indg√•r i en s√¶tning, for eksempel ‚Äúhvilken cykelpumpe til Racer cykel er bedst?‚ÄĚ

Den sidste type af s√łgeord du kan bruge i en Google AdWords kampagne er Broad match modifier ‚Äď ofte forkortet til BMM. Denne kan anvendes hvis du vil ramme bredt, men stadig have kontrol over, hvilke kombinationer af et s√łgeord, der udl√łser dine annoncer. Udover at vise annoncen for s√łgninger, hvori s√łgeordet indg√•r, kan algoritmen i Google Ads g√• ind og vurdere p√• relevans i forhold til brugerens intention og hensigt.

Denne matchtype indikeres med et + foran hvert ord i s√łgefrasen, for eksempel +billig +cykelpumpe. Denne type annonce vil alts√• blive vist p√• s√łgninger p√• ‚Äúbillige cykelpumper‚ÄĚ, ‚Äúrabat p√• cykelpumpe‚ÄĚ. Hvis s√łgeordet kun et √©t ord, s√• er phrase match og broad match modifier reelt samme s√łgeordstype.

Negative s√łgeord

P√• hver enkelt kampagne eller annoncegruppe er det muligt at udelukke bestemte ord fra at udl√łse dine annoncer i Google Ads. Denne type kaldes negative s√łgeord, og definerer hvilke s√łgeord annoncen ikke skal vises p√•. Der kan v√¶re mange √•rsager til at udelukke bestemte s√łgeord, men de mest g√¶ngse vil v√¶re varianter af produkter, der ikke f√łres i butikken. P√• denne m√•de er det i Google Ads muligt at begr√¶nse visningerne af en annonce, s√•ledes at man ikke spilder annoncekroner p√• irrelevante klik, der aldrig vil f√łre til et salg.

En anden tilgang til negative s√łgeord er ved at undg√• segmenter man ikke er interesseret i. Det kan v√¶re man gerne vil undg√• de oplagte s√łgetermer som ‚Äúgratis‚ÄĚ eller ‚Äúbrugt‚ÄĚ, hvis du som virksomheder ikke g√łr noget gratis eller s√¶lger brugte produkter. Der er en lang liste af negative s√łgeord som de fleste √łnsker at implementere i deres Google AdWords-ops√¶tning, som vi hos Adtimize ogs√• har stort fokus p√•, allerede fra samme sekund vi s√¶tter dine annoncer i gang.

Annoncetekster

Når du i Google Ads Editor bygger en ny annonce har du nedenstående felter til rådighed. Fælles for dem er, at de skal overholde Googles regler for at blive godkendt.

En annonce p√• Google Ads s√łgenetv√¶rket best√•r af:
  • 3 overskrifter p√• op til 30 tegn hver ‚Äď det vil sige op til 90 tegn i alt.
  • 2 beskrivelselseslinjer p√• op til 90 tegn ‚Äď her f√•r du 180 tegn oven i de 90.
  • En landingsside, der bestemmer hvor din annonce f√łrer hen n√•r der klikkes p√• den.
  • To ‚Äústifelter‚ÄĚ der kan anvendes i forl√¶ngelse af dom√¶net, til at skabe resonans.
  • Eventuelle Annonce-udvidelser herunder.
    • Dit telefonnummer.
    • Din virksomheds adresse.
    • Dine vigtigste landingssider.
    • Hvilke brands, services og/eller produkter du f√łrer.

SKAG ‚Äď Single Keyword Ad Groups

Hos Adtimize anvender vi en s√¶rlig, granul√¶r struktur under opbygningen af kampagner og s√łgeord i Google AdWords. Denne struktur sikrer at vi skr√¶ddersyer og matcher landingssider og annoncetekster helt specifikt til hvert enkelt s√łgeord. Denne struktur sikres ved, at vi til hvert enkelt s√łgeord opretter en annoncegruppe i en Google Ads kampagne og styrer budpriser og landingssider p√• mikro-niveau, s√•ledes at dette vil ‚Äútrumfe‚ÄĚ indstillingerne i annoncegrupperne. I kraft heraf tillader det os hos Adtimize at styre Google Ads-konti ned til mindste detalje. P√• denne m√•de har vi i Google AdWords fuld kontrol over hvert enkelt s√łgeord ‚Äď herunder den maksimale pris vi vil give for et klik, kvalitetsscoren for s√łgeordene, klikrater, konverteringsrater og ROI. P√• denne m√•de kan vi sikre, at du f√•r absolut mest muligt ud af dine annoncekroner i AdWords.

L√łbende optimering

Som n√¶vnt tidligere √łnsker vi hos Adtimize et langsigtet partnerskab med vores kunder. Vi tager kunderne i h√•nden og gennemg√•r lige s√• ofte som kunden √łnsker hvad der er sket p√• kontoen, og hvordan vi vil arbejde videre med AdWords for at sikre det bedst mulige resultat, og derigennem sikre et l√¶ngerevarende samarbejde hvor alle parter er tilfredse ‚Äď et win/win. Vi ser v√¶rdi i det lange l√łb, hvor vi ikke bare holder oms√¶tningen p√• et tilfredsstillende niveau, men ogs√• kommer med forslag til hvordan din virksomhed kan √łge sin oms√¶tning ‚Äď uanset om det er ved at forbedre din Google Adwords-konto eller om det er gode r√•d og forslag til din hjemmeside. Det er en disciplin vi har meget erfaring med hos Adtimize og vi har set mange virksomheder √łge deres oms√¶tning, ved at lave sm√•, men vigtige rettelser i deres setup.

https://services.google.com/inquiry/aw_tmauth

L√łbende vil vi, i kraft af vores s√¶rlige opbygning af kampagner, s√łgeord og annoncer i Google Ads, effektivt h√łste nye s√łgeord, der bidrager yderligere til micro-managing af vores kunders Google Ads konti. At h√łste nye s√łgeord er en proces hvor vi gennemg√•r s√łgetermsrapporten for potentielt gode s√łgeord, som kan tilf√łjes til eksisterende eller nye kampagner i AdWords. Det kan godt v√¶re at dette s√łgeterm har klaret sig godt, men hele ideen bag h√łste nye s√łgeord, at man udelukker s√łgetermet fra at blive vist p√• den annoncegruppe hvor den hidtil har klaret sig godt, da man ikke √łnsker at den gamle annoncegruppe og den nybyggede skal konkurrere mod hinanden i Google Ads. Efter udelukkelsen af s√łgetermet vil den blive bygget som et eksakt-s√łgeord, da dette √łger kontrollen over s√łgeordet og forbedrer Adtimizes muligheder for optimering. Dog skal s√łgeord udl√łst af Google Shopping ikke l√¶gges ind som et negativt s√łgeord, da man sagtens kan blive vist p√• b√•de Google Shopping og Google Ads p√• samme tid, mens man ikke kan f√• 2 search annoncer vist p√• samme tid.

En anden del af den l√łbende optimering I Google AdWords best√•r I at splitteste annoncetekster og landingssider. Vi tilstr√¶ber efter en konstant forbedring af anvendelsen af kunders annoncekroner, og helt lavpraktisk vil vi p√• udvalgte annoncer oprette nye annoncer med forskellige selling points i overskrifter og annoncebeskrivelser for at sammenligne dem mod hinanden, og se hvad der yder bedst, uanset om m√•let er at √łge klikraten, konverteringsraten eller at s√¶nke klikprisen. Tilsvarende optimerer vi p√• landingssider ved at oprette et komplet identisk annonces√¶t, med den ene forskel at den leder til en anden URL p√• kundens dom√¶ne, for at se hvilken landingsside der performer bedst. Efter noget tid, vender vi tilbage til denne splittest, hvorefter vi kan sammenligne de udvalgte parametre. Ved sammenligning af disse tal ser vi hurtigt hvilken landingsside der har klaret sig bedst, og ved entydige resultater kan den d√•rligst-performende annonce pauses.
Et eksempel herp√• kunne v√¶re en annonce, hvori man tester overskriften ‚ÄúSpar 20% nu!‚ÄĚ mod ‚ÄúLynhurtig Gratis Levering!‚ÄĚ.

Et andet eksempel p√• l√łbende optimering af Google Ads-konti er optimering af budpriser. Helt basalt g√•r dette ud p√•, at du som annonc√łr byder den maksimale pris, som du √łnsker at betale for et klik. Annoncens position p√• Google afh√¶nger af flere ting, bl.a. den maksimale klikpris, hvorfor vi ved hj√¶lp af budjustering kan p√•virke hvor h√łjt annoncen placeres. Dette kan v√¶re nyttigt, da lavere klikpriser naturligvis medf√łrer laver omkostninger. Dertil er det rimeligt at forvente, at jo lavere position en annonce har p√• Google AdWords, desto f√¶rre klik vil en annonce f√•. Herigennem kan vi alts√• styre omkostningerne p√• de enkelte s√łgeord.

Selve m√•let for at budjustere i Google Ads er at n√• dine m√•l i forhold til hvad du √łnsker at f√• ud af dine annoncekroner, uanset om du arbejder mod at skaffe salg eller potentielle leads til din service. Det kalder vi et m√•l for ROI (return on investment) eller ROAS (return on ad spend) for webshops. Arbejder du med leadgenerering, s√• vil du have et CPA (cost per aqucistion) m√•l, som afg√łr hvad du er villig til at betale for et kvalificere lead.

Derfor bruges budjustering af s√łgeord til at begr√¶nse s√łgeord der klarer sig d√•rligt, for at flytte disse omkostninger over p√• s√łgeord der klarer sig godt, men har et uudnyttet potentiale. Denne budjustering kan ligeledes foreg√• p√• lokation, demografi ‚Äď k√łn/alder eksempelvis ‚Äď samt hvilken enhed en potentiel kunde befinder sig p√•. Hvis du eksempelvis ved at kvinder i alderen 45-54, der anvender en tablet og bor i Holb√¶k er rigtig gode kunder i din butik, kan der i Google Ads l√¶gges en budjustering p√• hver af disse parametre.

Google Shopping

Hvad er Google Shopping og dine muligheder?

De fleste kender Google Shopping fra de produktbilleder som kommer frem over s√łgeresultaterne p√• Google, alternativt kan de ogs√• blive vist i h√łjre side, efter en person har indtastet et s√łgeterm. Det er et v√¶rkt√łj som annonc√łr du kan bruge p√• Google AdWords sammen med dine s√łgekampagner.

Det er en mulighed for dig at vise dine produkter i form af billeder og titel, som giver en potentiel kunde mulighed for at se dine produkter, n√•r du benytter muligheder i Google Shopping. Det kr√¶ver l√łbende optimering af dit produktfeed, samtidig med at der budjusteres l√łbende, for at for√łge afkastet p√• dine Google Shopping-kampagner. Der kommer l√łbende nye muligheder for at m√•lrette dine Google Shopping-annoncer mod s√¶rlige m√•lgrupper. Det kan v√¶re person der er ‚Äúi markedet‚ÄĚ og vise en adf√¶rd der g√łr at de leder efter et produkt som dit. Det er ogs√• muligt at m√•lrette specifikt efter din m√•lgruppe ud fra bl.a. K√łn, alder og geografi p√• Google Shopping.

Hvad sker der når du klikker på en Google Shopping-annonce?

Efter et klik på en Google Shopping-annonce på Google, bliver du henvist til produktets hjemmeside og kommer specifikt ind på produktsiden. Det giver sammenhæng, da det er vigtigt at potentielle kunder kommer ind på den helt rigtige landingsside.

Hvordan fungerer Google Shopping i forhold til Google AdWords?

Der er ikke s√łgeord p√• Google Shopping, men det er stadigv√¶k vigtigt at have det rette bud til hver enkelt produkt i din Google Shopping-kampagne. Det er en l√łbende proces, hvor der hele tiden skal tages h√łjde for hvad du som kunde har en profit p√•, og som er vigtigt at promovere for alle dine potentielle kunder som benytter Google og Google Shopping.

Trafikken fra Google til din hjemmeside er således den samme, den eneste forskel er, at dit lead allerede har set det konkrete produkt, som du tilbyder på din webshop.

Hvad kan vi i Adtimize g√łre endnu bedre for dig?

Produktfeeds hentes via dit CMS-system og vi har erfaring med mange forskellige back-end systemer, blandt mange andre kan nævnes WordPress, Magento, Prestashop, Shopify og Scannet. Vi vil gerne være behjælpelige med vores erfaring i de forskellige systemer, så du kan komme hurtigt og succesfuldt på Google Shopping, så du ikke fortsætter med at misse potentielle kunder.

Vi har ogs√• resurser hos Adtimize til at g√łre dit produktfeed endnu st√¶rkere, s√• du bliver fundet p√• alle dine vigtigste produkter s√• ofte som muligt. Samtidig vil optimeringen af dit produktfeed ogs√• fjerne irrelevante klik, som er sv√¶rt at undg√• f√łr man allerede har spildt annoncekroner p√• at finde de irrelevante s√łgeord og klik hvor den bes√łgende smutter igen med det samme.

Ligesom med resten af din Google AdWords-konto fokuserer vi p√•, at have en t√¶t dialog omkring hvilke produkter du √łnsker at promovere, s√• du f√•r den √łnskede oms√¶tning. Udover en unik optimering af produktfeed arbejder vi hele tiden p√• hvordan vi kan udvide din forretning og for√łge din oms√¶tning endnu mere ‚Äď uanset om du vil s√¶lge nye produkter eller √łnske at din bestseller skal s√¶lges til endnu flere personer.

Google AdWords og Google Shopping stiller store krav til at du som annonc√łr hele tiden benytter dig af de nyeste tiltag, som udkommer flere gange om √•ret. Det giver h√łjere profit og oftest sammen med endnu mere eksponering, som du vil have gavn af p√• lang sigt. Derfor er du sikret fremadrettet ved at have et samarbejde med Adtimize, da vi hele tiden er klar med alle de nye muligheder der byder sig p√• Google Shopping, s√• du ikke pludselig bliver overhalet indenom af dine konkurrenter. M√•den vi arbejder med Google Shopping giver dig s√•ledes en mulighed for altid at v√¶re med forrest, s√• du som minimum fastholder din oms√¶tning, men oftest ogs√• oplever at din oms√¶tning stiger mens vi har arbejdet sammen om dine Google Shopping-kampagner.

Display

Hvad er Display annoncering?

Annoncering p√• displaynetv√¶rket kendes ogs√• som displaybannere og bannerreklamer, de giver en unik mulighed for at promovere din forretning i form af din service eller dit produkt til personer som ikke befinder sig p√• Googles s√łgenetv√¶rk. Det giver derimod mulighed for, at vise sine bannere med et tilh√łrende budskab og er endnu en visuel mulighed for at p√•virke leads og tidligere kunder. Hvis du √łnsker at g√• endnu bredere er det ogs√• muligt at vise dine bannere til personer som er ‚Äúi markedet‚ÄĚ til at k√łbe dit produkt eller service.

√ėnsker du at g√• helt bredt og skabe opm√¶rksomhed omkring dit brand er dette ogs√• muligt ‚Äď s√• kan du ramme personer der kender dit brand, men du kan ogs√• ramme personer der aldrig har h√łrt om dig. Med display-l√łsningen kan du v√¶lge at vise dine bannere p√• en af Googles samarbejdspartners hjemmeside. Det giver s√•ledes muligheden for eksponering, selvom en person ikke n√łdvendigvis leder efter dit produkt eller service p√• nuv√¶rende tidspunkt.

Display som supplement til s√łgeordene

Google AdWords s√łgenetv√¶rk har en st√¶rk r√łd tr√•d til display-netv√¶rket, da Googles displaynetv√¶rk og Google AdWords, udover at v√¶re Googles ejendomme, ogs√• kan s√łrge for at du bliver vist endnu flere steder end n√•r folk foretager en s√łgning p√• Google.

Hvis det f√łrste m√łde et lead har med dit brand og hjemmeside er skabt p√• baggrund af Google AdWords, s√• vil du efterf√łlgende kunne vise dine bannere til tidligere bes√łgende. N√•r et lead har bes√łgt din hjemmeside vil det ogs√• v√¶re lettere at genkende dit brand og dine produkter eller services.

Display-annoncering er s√•ledes ikke et fravalg af Googles s√łgenetv√¶rk, men et st√¶rkt supplement ved siden af dine Google AdWords s√łgeannoncer, som kan spille sammen om at skabe den ekstra oms√¶tning.

Hvem kan du henvende dig til med Display-bannere ‚Äď og hvad skal dit budskab v√¶re?

Display-annoncering kan blive vist hos Googles partnere, som inkluderer mange millioner hjemmesider. Det giver mulighed for at bannerne kan tilpasses hjemmesiderne og det er derfor muligt at vise bannere, mens en person eksempelvis læser nyheder eller er inde på et forum.

Du kan vise dine bannere til tidligere bes√łgende, som du kan have henvist til din side via AdWords og herefter kan du skr√¶ddersy et budskab til netop disse personer. Det er muligt med en god ‚Äúcall-to-action‚ÄĚ eksempelvis ‚Äúk√łb nu med 10 procents besparelse‚ÄĚ eller ‚Äúindsend en kontaktformular nu og vi ringer dig op indenfor 1 time‚ÄĚ. Disse call-to-action budskaber s√łger s√•ledes at tage dine leads tilbage til din hjemmeside, s√• du kan vise dem hvad de gik glip af i f√łrste bes√łg.

En h√•ndfuld af muligheder i forhold til at specficere og m√•lrette sine eksponering af bannerannoncer p√• Googles partners hjemmeside er ved, m√•lrette efter demografi og geografi, men ogs√• andre parametre ‚Äď herunder k√łn, alder, interesser, adf√¶rd, s√łgetermer, enheden de bruger og hvorn√•r p√• d√łgnet de skal eksponeres for dine bannere.

Hvad kan du få ud af Display annoncering?

Displaybannere skal ikke ses som den eneste kilde til konverteringer, men som giver en mulighed for konstant at p√•virke dine leads til at huske p√• dit brand og hvad du kan tilbyde dem. Selvom det ikke altid er den prim√¶re m√•de at skaffe konverteringer, s√• er det helt klart en mulighed for din virksomhed til at st√• ud for m√¶ngden, ved at p√•virke dine kunder i hele k√łbsprocessen.

Det er bestemt en mulighed for display at st√• alene uden at benytte de andre muligheder indenfor Google AdWords, men i samme omb√¶ring s√• spiller de som tidligere n√¶vnt rigtig godt sammen, da det giver mulighed for at p√•virke mulige kunder fra deres f√łrste s√łgning af.

En vigtig faktor med display-annoncering med Google er, at det ikke koster en eneste krone f√łr en person klikker.

Forbliv top-of-mind med Adtimize!

Sammen med Adtimize laver du en strategi og derefter r√•dgiver Adtimize l√łbende om hvad vi ser som den bedste mulighed for hele din Google AdWords-konto. Det er naturligvis os der er hands-on med dine displaykampagner i Google AdWords, hvor du l√łbende har mulighed for at komme med input.

Vi vil i starten af samarbejdet også finde bannere som kan vises. Har du ikke selv mulighed for at lave bannerne, har vi en stærk grafisk afdeling tilknyttet, som har erfaringen med en masse forskellige typer af bannere. Du får flotte bannere at vise hos Googles partnere, som er skræddersyet til brugernes adfærd, både den adfærd de har på og udenfor din egen hjemmeside.

Som det er skrevet et par gange nu, er det vigtigt at v√¶re top-of-mind gennem hele k√łbsprocessen og det er s√•ledes muligt at p√•virke dine tidligere bes√łgende. Dine tidligere bes√łgende, bl.a. Fra Google AdWords, vil derfor huske dig og dit brand som det f√łrste, b√•de n√•r de skal k√łbe deres f√łrste produkt eller service, men ogs√• n√¶ste gang de skal k√łbe et produkt eller service som du tilbyder.

Derved er displayannoncering en mulighed for hele tiden at p√•virke dine kunder til at k√łbe hos dig fremfor konkurrenten, som samtidig er til en utrolig lav pris for at f√• en masse eksponering, som g√•r udover Googles egen s√łgemaskine.

Bing Ads

Ligesom Google Ads, er Bing Ads en SEM-l√łsning, blot p√• den mindre kendte og anvendte s√łgemaskine Bing, der ejes af Microsoft. SEM-annoncer som Bing Ads er en god m√•de at tiltr√¶kke de helt rigtige kunder til din hjemmeside, da der er tale om et erkendt behov. Personer der s√łger p√• ‚ÄúCykelpumpe‚ÄĚ vil sj√¶ldent lede efter oplysninger om en s√•dan, men vil i mange tilf√¶lde lede efter et sted, hvorp√• den kan anskaffes.

Det er blevet en anvendt frase, at hvis man er i tvivl om noget, s√• ‚ÄúGoogler‚ÄĚ man det ‚Äď i det sammenh√¶ng glemmer de fleste, at der findes andre s√łgemaskiner ‚Äď eksempelvist Bing. Som den n√¶stst√łrste s√łgemaskine har Bing absolut relevans i forbindelse med SEM.

Ansatte hos Bing er udm√¶rket klar over, at Google AdWords er et s√¶rdeles effektivt v√¶rkt√łj, som anvendes af mange. Af denne grund minder deres s√łgemaskineannoncers opbygning meget om Google Ads. Grundideen er identisk: N√•r en kunde s√łger p√• et produkt, kan din virksomheds annonce dukke op, og s√•fremt der klikkes p√• den, betaler du for dette.

Det er ikke p√• Bing Ads at alt trafikken findes, men det er en m√•de at bruge en lille del af budgettet p√• et s√łgenetv√¶rk som ikke er n√¶rt s√• konkurrencepr√¶get som Google Ads.
Nuv√¶rende tal i Danmark foresl√•r, at 97% af alle s√łgeforesp√łrgsler foreg√•r p√• Googles s√łgemaskine, mens de resterende 3% er fordelt p√• resten af de eksisterende, hvoraf Bing st√•r for 1,34%. Af netop denne √•rsag er konkurrencen p√• Bing Ads markant lavere end p√• Google Ads, hvorfor man p√• denne s√łgemaskine kan opn√• markant lavere klikpriser end i AdWords. Dog m√• man have in mente at trafikken ogs√• er en br√łkdel af den total trafik p√• tv√¶rs af alle s√łgemaskiner.

For nogle webshops kan Bing Ads v√¶re et st√¶rkt v√¶rkt√łj, idet aktive brugere p√• platformen er markant √¶ldre end p√• Google Ads. Det kan v√¶re v√¶rd at have med i overvejelserne n√•r du skal v√¶lge hvor du vil annoncere. Hvis du som webshop har et √¶ldre kundesegment kan der v√¶re potentiale i at annoncere p√• denne platform, da s√łgemaskine markedsf√łring som n√¶vnt handler om at bringe den rigtige trafik ind p√• dit website, frem for blot en masse tilf√¶ldig trafik. Tilsvarende kan Bing Ads have en fordel idet Klikraten (CTR) som regel er meget h√łjere her, end p√• Google Ads, og sammen med de markant lavere klikpriser er der for nogle et potentiale her, som er v√¶rd at udforske.

N√•r det er sagt, ser vi i Adtimize Bing Ads som et supplement til Google Ads og ikke en form for markedsf√łring der kan st√• alene. Grundet den enorme forskel i andelen af aktive brugere, b√łr Google AdWords i enhver situation v√¶re f√łrsteprioritet n√•r du som webshop √łnsker at markedsf√łre dig p√• s√łgemaskiner.

Hvis du sidder i en virksomhed, og ser muligheder i Bing Ads, kan vi hos Adtimize naturligvis h√•ndtere jeres Bing Ads og sikre det st√łrst mulige afkast for jeres annoncekroner.