Som nævnt tidligere ønsker vi hos Adtimize et langsigtet partnerskab med vores kunder. Vi tager kunderne i hånden og gennemgår lige så ofte som kunden ønsker hvad der er sket på kontoen, og hvordan vi vil arbejde videre med AdWords for at sikre det bedst mulige resultat, og derigennem sikre et længerevarende samarbejde hvor alle parter er tilfredse – et win/win. Vi ser værdi i det lange løb, hvor vi ikke bare holder omsætningen på et tilfredsstillende niveau, men også kommer med forslag til hvordan din virksomhed kan øge sin omsætning – uanset om det er ved at forbedre din Google Adwords-konto eller om det er gode råd og forslag til din hjemmeside. Det er en disciplin vi har meget erfaring med hos Adtimize og vi har set mange virksomheder øge deres omsætning, ved at lave små, men vigtige rettelser i deres setup.
https://services.google.com/inquiry/aw_tmauth
Løbende vil vi, i kraft af vores særlige opbygning af kampagner, søgeord og annoncer i Google Ads, effektivt høste nye søgeord, der bidrager yderligere til micro-managing af vores kunders Google Ads konti. At høste nye søgeord er en proces hvor vi gennemgår søgetermsrapporten for potentielt gode søgeord, som kan tilføjes til eksisterende eller nye kampagner i AdWords. Det kan godt være at dette søgeterm har klaret sig godt, men hele ideen bag høste nye søgeord, at man udelukker søgetermet fra at blive vist på den annoncegruppe hvor den hidtil har klaret sig godt, da man ikke ønsker at den gamle annoncegruppe og den nybyggede skal konkurrere mod hinanden i Google Ads. Efter udelukkelsen af søgetermet vil den blive bygget som et eksakt-søgeord, da dette øger kontrollen over søgeordet og forbedrer Adtimizes muligheder for optimering. Dog skal søgeord udløst af Google Shopping ikke lægges ind som et negativt søgeord, da man sagtens kan blive vist på både Google Shopping og Google Ads på samme tid, mens man ikke kan få 2 search annoncer vist på samme tid.
En anden del af den løbende optimering I Google AdWords består I at splitteste annoncetekster og landingssider. Vi tilstræber efter en konstant forbedring af anvendelsen af kunders annoncekroner, og helt lavpraktisk vil vi på udvalgte annoncer oprette nye annoncer med forskellige selling points i overskrifter og annoncebeskrivelser for at sammenligne dem mod hinanden, og se hvad der yder bedst, uanset om målet er at øge klikraten, konverteringsraten eller at sænke klikprisen. Tilsvarende optimerer vi på landingssider ved at oprette et komplet identisk annoncesæt, med den ene forskel at den leder til en anden URL på kundens domæne, for at se hvilken landingsside der performer bedst. Efter noget tid, vender vi tilbage til denne splittest, hvorefter vi kan sammenligne de udvalgte parametre. Ved sammenligning af disse tal ser vi hurtigt hvilken landingsside der har klaret sig bedst, og ved entydige resultater kan den dårligst-performende annonce pauses.
Et eksempel herpå kunne være en annonce, hvori man tester overskriften “Spar 20% nu!” mod “Lynhurtig Gratis Levering!”.
Et andet eksempel på løbende optimering af Google Ads-konti er optimering af budpriser. Helt basalt går dette ud på, at du som annoncør byder den maksimale pris, som du ønsker at betale for et klik. Annoncens position på Google afhænger af flere ting, bl.a. den maksimale klikpris, hvorfor vi ved hjælp af budjustering kan påvirke hvor højt annoncen placeres. Dette kan være nyttigt, da lavere klikpriser naturligvis medfører laver omkostninger. Dertil er det rimeligt at forvente, at jo lavere position en annonce har på Google AdWords, desto færre klik vil en annonce få. Herigennem kan vi altså styre omkostningerne på de enkelte søgeord.
Selve målet for at budjustere i Google Ads er at nå dine mål i forhold til hvad du ønsker at få ud af dine annoncekroner, uanset om du arbejder mod at skaffe salg eller potentielle leads til din service. Det kalder vi et mål for ROI (return on investment) eller ROAS (return on ad spend) for webshops. Arbejder du med leadgenerering, så vil du have et CPA (cost per aqucistion) mål, som afgør hvad du er villig til at betale for et kvalificere lead.
Derfor bruges budjustering af søgeord til at begrænse søgeord der klarer sig dårligt, for at flytte disse omkostninger over på søgeord der klarer sig godt, men har et uudnyttet potentiale. Denne budjustering kan ligeledes foregå på lokation, demografi – køn/alder eksempelvis – samt hvilken enhed en potentiel kunde befinder sig på. Hvis du eksempelvis ved at kvinder i alderen 45-54, der anvender en tablet og bor i Holbæk er rigtig gode kunder i din butik, kan der i Google Ads lægges en budjustering på hver af disse parametre.