Som nĂŠvnt tidligere Ăžnsker vi hos Adtimize et langsigtet partnerskab med vores kunder. Vi tager kunderne i hĂ„nden og gennemgĂ„r lige sĂ„ ofte som kunden Ăžnsker hvad der er sket pĂ„ kontoen, og hvordan vi vil arbejde videre med AdWords for at sikre det bedst mulige resultat, og derigennem sikre et lĂŠngerevarende samarbejde hvor alle parter er tilfredse â et win/win. Vi ser vĂŠrdi i det lange lĂžb, hvor vi ikke bare holder omsĂŠtningen pĂ„ et tilfredsstillende niveau, men ogsĂ„ kommer med forslag til hvordan din virksomhed kan Ăžge sin omsĂŠtning â uanset om det er ved at forbedre din Google Adwords-konto eller om det er gode rĂ„d og forslag til din hjemmeside. Det er en disciplin vi har meget erfaring med hos Adtimize og vi har set mange virksomheder Ăžge deres omsĂŠtning, ved at lave smĂ„, men vigtige rettelser i deres setup.
https://services.google.com/inquiry/aw_tmauth
LÞbende vil vi, i kraft af vores sÊrlige opbygning af kampagner, sÞgeord og annoncer i Google Ads, effektivt hÞste nye sÞgeord, der bidrager yderligere til micro-managing af vores kunders Google Ads konti. At hÞste nye sÞgeord er en proces hvor vi gennemgÄr sÞgetermsrapporten for potentielt gode sÞgeord, som kan tilfÞjes til eksisterende eller nye kampagner i AdWords. Det kan godt vÊre at dette sÞgeterm har klaret sig godt, men hele ideen bag hÞste nye sÞgeord, at man udelukker sÞgetermet fra at blive vist pÄ den annoncegruppe hvor den hidtil har klaret sig godt, da man ikke Þnsker at den gamle annoncegruppe og den nybyggede skal konkurrere mod hinanden i Google Ads. Efter udelukkelsen af sÞgetermet vil den blive bygget som et eksakt-sÞgeord, da dette Þger kontrollen over sÞgeordet og forbedrer Adtimizes muligheder for optimering. Dog skal sÞgeord udlÞst af Google Shopping ikke lÊgges ind som et negativt sÞgeord, da man sagtens kan blive vist pÄ bÄde Google Shopping og Google Ads pÄ samme tid, mens man ikke kan fÄ 2 search annoncer vist pÄ samme tid.
En anden del af den lÞbende optimering I Google AdWords bestÄr I at splitteste annoncetekster og landingssider. Vi tilstrÊber efter en konstant forbedring af anvendelsen af kunders annoncekroner, og helt lavpraktisk vil vi pÄ udvalgte annoncer oprette nye annoncer med forskellige selling points i overskrifter og annoncebeskrivelser for at sammenligne dem mod hinanden, og se hvad der yder bedst, uanset om mÄlet er at Þge klikraten, konverteringsraten eller at sÊnke klikprisen. Tilsvarende optimerer vi pÄ landingssider ved at oprette et komplet identisk annoncesÊt, med den ene forskel at den leder til en anden URL pÄ kundens domÊne, for at se hvilken landingsside der performer bedst. Efter noget tid, vender vi tilbage til denne splittest, hvorefter vi kan sammenligne de udvalgte parametre. Ved sammenligning af disse tal ser vi hurtigt hvilken landingsside der har klaret sig bedst, og ved entydige resultater kan den dÄrligst-performende annonce pauses.
Et eksempel herpĂ„ kunne vĂŠre en annonce, hvori man tester overskriften âSpar 20% nu!â mod âLynhurtig Gratis Levering!â.
Et andet eksempel pÄ lÞbende optimering af Google Ads-konti er optimering af budpriser. Helt basalt gÄr dette ud pÄ, at du som annoncÞr byder den maksimale pris, som du Þnsker at betale for et klik. Annoncens position pÄ Google afhÊnger af flere ting, bl.a. den maksimale klikpris, hvorfor vi ved hjÊlp af budjustering kan pÄvirke hvor hÞjt annoncen placeres. Dette kan vÊre nyttigt, da lavere klikpriser naturligvis medfÞrer laver omkostninger. Dertil er det rimeligt at forvente, at jo lavere position en annonce har pÄ Google AdWords, desto fÊrre klik vil en annonce fÄ. Herigennem kan vi altsÄ styre omkostningerne pÄ de enkelte sÞgeord.
Selve mÄlet for at budjustere i Google Ads er at nÄ dine mÄl i forhold til hvad du Þnsker at fÄ ud af dine annoncekroner, uanset om du arbejder mod at skaffe salg eller potentielle leads til din service. Det kalder vi et mÄl for ROI (return on investment) eller ROAS (return on ad spend) for webshops. Arbejder du med leadgenerering, sÄ vil du have et CPA (cost per aqucistion) mÄl, som afgÞr hvad du er villig til at betale for et kvalificere lead.
Derfor bruges budjustering af sĂžgeord til at begrĂŠnse sĂžgeord der klarer sig dĂ„rligt, for at flytte disse omkostninger over pĂ„ sĂžgeord der klarer sig godt, men har et uudnyttet potentiale. Denne budjustering kan ligeledes foregĂ„ pĂ„ lokation, demografi â kĂžn/alder eksempelvis â samt hvilken enhed en potentiel kunde befinder sig pĂ„. Hvis du eksempelvis ved at kvinder i alderen 45-54, der anvender en tablet og bor i HolbĂŠk er rigtig gode kunder i din butik, kan der i Google Ads lĂŠgges en budjustering pĂ„ hver af disse parametre.