fbpx

FĂ„ Ă©t Google Ads setup fra allerĂžverste hylde, der skaber stĂžrre profit

Som stolt Google Partner, siden 2015, sĂŠtter vi en ĂŠre i at kunne vise prĂŠcis, hvor i din konto du har vĂŠkstpotentiale.

Google Search

FĂ„ en granulĂŠr-struktur, der gĂžr dine ads mere relevante, sĂŠnker din CPC og Ăžger din konverteringsrate.

Google Display

FĂ„ millioner af display visninger for et lavt budget, og forbliv top-of-mind med display remarketing.

Google Shopping

Eksperter i feed-optimering, der fÄr Google til at favoriserer dine ads, sÄ du fÄr flere visninger & salg.

YouTube Annoncering

Annoncér pÄ det eneste medie, hvor du kun betaler, nÄr en bruger ser min. 30 sekunder af din video.

Din egen Google Ads ekspert

Vi lÊgger bÄde hjerne, hjerte og sjÊl i vores arbejde, og vi elsker at samarbejde med andre, som ogsÄ er ildsjÊle omkring deres virksomhed.

Kan du nikke genkendende til ovenstÄende?

SĂ„ er du et godt match med os.

Om os

Google Ads Premier Partner

PÄ Ärsbasis hÄndterer vi +30 millioner kroner i annonce spend pÄ Google Ads.  

Den gns. ROAS i 2020, pÄ tvÊrs af alle konti, lÄ pÄ hele 15.63!

Dette er fordelt pÄ over 50 virksomheder, hvor der bÄde er tale om servicevirksomheder og webshops.

Derfor er vi stolte af at vĂŠre certificeret Google Premier Partner.

+30 mio. kr. ad spend!

Gns. ROAS pÄ 15.63!

Flere visninger & salg pÄ Google Shopping

FĂ„ Google til at favorisere dine produkter

NÄr man ser pÄ salget for alle eCommerce-virksomheder, der bruger Google til annoncering, er det Google Shopping, der stÄr for stÞrstedelen af det samlede salg. 

Det er ofte ogsÄ et omrÄde, hvor der er plads til forbedring, da de fleste virksomheder ikke har et optimeret Google Shopping feed.

Derfor er der et stort potentiale for markant vĂŠkst, og et optimeret produktfeed vil med garanti give flere visninger og bedre salg.

"Ingen der lĂŠner sig tilbage"

Et profitabelt samarbejde

En af de mest profitable ting i Google Ads er at indsamle data, som gĂžr os selv og algoritmen klogere.

Det gÞr det muligt for os lÞbende at kunne finde metoder, sÄ vi kan Þge omsÊtningen og skabe bedre ROAS.

Derfor er der ingen, der lÊner sig tilbage, nÄr der sker fremgang, tvÊrtimod kan vi lÊgge mere og mere arbejde i.

PÄ den mÄde skaber vi bedre resultater mÄned efter mÄned, Är efter Är.

Succeshistorie

Google Ads strategi til skalering af salg & ROAS

SEPHORA er et af verdens stĂžrste og mest kendte beauty brands.

De Þnskede at Þge antallet af kÞb pÄ deres website, og samtidig udnytte deres marketingbudget fuldt ud.

I samarbejdet har vi formÄet at vÊkste omsÊtningen pÄ Google Ads med 94%, mens vi Þgede ROAS med 31%.SÄdan gjorde vi:

75%

Flere konverteringer

Dit bureau til resultater

Vores Succeshistorier

Potentialevurdering

Ved du om du ambitiĂžst udnytter
de mest effektive muligheder,
og dit setup er det bedste af
dine konkurrenters?

FĂ„ svaret gratis – Vi analyserer det for dig.

Det siger andre

Om at samarbejde med os

Google Ads overordnet

Hvad er Google Ads helt prĂŠcist?

Google Ads (ogsÄ kendt som Google AdWords) er bedst beskrevet som de Þverste sÞgeresultater, efter en person har skrevet en sÞgeterm, hvor de sÞger et produkt eller service. Det er muligt at vise annoncer, hvor der specifikt mÄlrettes til bÄde andre virksomheder, men ogsÄ privatforbrugere, som langt de fleste vil bruge Google AdWords til.

Det er i Google Ads muligt at byde pÄ alle de sÞgeord, du ved at dine kunder bruger for at finde dine services eller produkter. Det er muligt at annoncere pÄ Google AdWords med bÄde smÄ og store budgetter. Uanset virksomhedens stÞrrelse og budgetter, vil det vÊre muligt at Þge omsÊtningen, ved at vise dine Google AdWords-annoncer til den helt rigtige person, pÄ det helt rigtige tidspunkt.
Det er derfor vigtigt i Google Ads at fokusere pÄ hvem din mÄlgruppe er i forhold til deres alder og kÞn, men ogsÄ hvor de befinder sig geografisk. Med Google AdWords er det ogsÄ muligt at henvende sig specifikt til de enkelte enheder, uanset om det er en bÊrbar computer, stationÊr computer, tablet, iPad, iPhone eller smartphone.

SÊrligt for Google AdWords er der stort fokus pÄ kun at skaffe relevant trafik og skÊre irrelevant trafik vÊk fra hjemmesiden, sÄ du kun fÄr fat i netop dé kunder, du Þnsker. Det gÊlder sÊrligt for begrÊnsede budgetter, som kun Þnsker at henvende sig til kÞbeklare forbrugere.

Muligheder med Google AdWords

Med Google AdWords er det muligt at forĂžge omsĂŠtningen ved at:
  • SĂŠlge flere produkter
  • Modtage flere henvendelser
  • Flere sign-ups til dit email-kartotek
  • Øget branding
  • Flere opkald fra potentielle kunder
Med Google Ads bydes der mod de Þverste positioner for at fÄ mest muligt blikfang og trafik til din hjemmeside, som hjÊlper dig med at opfylde dine mÄl, uanset hvad de er. Google AdWords fungerer pÄ den mÄde, at der kÊdes et bud sammen med hvert sÞgeord, som annoncÞren bruger til at kvalificere sig til en placering i sÞgeresultaterne. Jo hÞjere bud, desto hÞjere placering. Det er ogsÄ muligt at opnÄ en hÞjere placering i Google Ads ved at optimere din landingsside og optimere dine budskaber i annoncerne. Ved siden af dette kan man optimere mod hÞjere klikrater (CTR) for at fÄ en bedre placering.

Annoncer pÄ forskellige mÄder online

Google AdWords kan inddeles i tre hovedgrupper:

  • Google AdWords sĂžgeord
  • Google Shopping
  • Google AdWords Display
  • YouTube-annoncering

SÞgeordene pÄ Google AdWords er som regel det fÞrst mÞde med Google Ads for de fleste. Som tidligere beskrevet er det annoncerne man finder blandt sÞgeresultaterne, efter at have indtastet et sÞgeterm i Googles sÞgemaskine. Det er ogsÄ her en annoncÞr bruger en del tid pÄ at finde alle relevante sÞgeord til sine Google Ads Kampagner.

Google Shopping er billedannoncer, som vises over sÞgeresultaterne, baseret pÄ et produktfeed som en annoncer uploader. Dette produktfeed giver Google mulighed for at vise relevante billedannoncer efter at en person har sÞgt pÄ Googles SÞgemaskine. Google AdWords og sÊrligt Google Shopping kan sÄ vise de mest relevante produkter, som en person derefter kan klikke sig ind pÄ. Personen bliver sÄ henvist til annoncÞrens hjemmeside, hvor det mest relevante produkt bliver vist.

PÄ DisplaynetvÊrket i Google Ads er det muligt at uploade displaybannere som kan vises til millioner af Googles partnere (Google Display Network, GDN). Disse displaybannere kan bÄde vises til tidligere besÞgende (remarketing), men ogsÄ bruges til at brande sig til nye kunder, som kunne vÊre interesseret i annoncÞrens produkt eller service. Googles DisplaynetvÊrk giver sÄledes en fantastisk mulighed for at nÄ bredt ud, og er oftest en billig mÄde at fÄ rigtig meget eksponering, ogsÄ nÄr kunden ikke aktivt sÞger efter dit produkt eller service.

Hvordan fungerer Google AdWords og YouTube sammen?

MÄden hvorpÄ YouTube og Google AdWords spiller sammen, er at det er muligt at annoncere pÄ YouTube med annoncering generet i selve Google Ads / AdWords interfacet. Dette kan enten gÞres via display annoncering, enten i form af en tekstannonce, displaybanner eller som en YouTube reklame-video. YouTube er desuden ejet af Google, som er grunden til at Google AdWords og YouTube har den hÞje grad af sammenhÊng.

Hvad Adtimize gĂžr for dig og din forretning

I Adtimize er vi fokuseret pĂ„ at give vores kunder et sofistikeret og granulĂŠrt set-up i Google Ads, hvor vi gĂ„r i dybden med alle aspekter af annoncering – bĂ„de nĂ„r vi opretter sĂžgeord, skriver annoncer, budjusterer efter demografi, enheder og geografi. Alt det gĂžr vi for at ramme vores kunders mĂ„lgruppe sĂ„ specifikt som muligt. Samtidig fokuserer vi pĂ„ at fjerne irrelevant trafik, sĂ„ vores kunder ikke betaler for trafik, de ikke Ăžnsker.

Udover at have stort fokus pÄ alle sÞgeord pÄ Google AdWords, sÄ fokuserer vi i Adtimize ogsÄ pÄ at skabe skrÊddersyede annoncer, sÄ vores kunders annoncer rammer endnu mere prÊcist i forhold til relevante budskaber. Ved at have relevante sÞgeord og relevante annoncer pÄ Google AdWords, kan der skabes en hÞj omsÊtning med fÊrre omkostninger, da Google Ads belÞnner relevante annoncer, som viser en kunde til en relevant landingsside.

Digital markedsfĂžring med kunden i fokus

I Adtimize er vi ogsÄ fokuseret pÄ vores kunders behov. Vi er gennemsigtige i vores arbejde og en tÊt relation, hvor vi kan snakke digital strategi med vores kunder er utroligt vigtigt. Det er vigtigt for os at gÞre vejen mellem de mange tal i Google AdWords og forstÄelsen af dem sÄ kort som muligt. Vi ved, at Google Ads kan vÊre en jungle for mange af vores kunder, og vi er interesserede i at give vores kunder sÄ meget indsigt som muligt. De skal vide, hvad de fÄr ud af investeringen i Google AdWords.

Hos Adtimize arbejder vi helt unikt

Udover en sofistikeret og granulÊr struktur pÄ Google AdWords, som sikrer en hÞj Quality Score, som giver lavere klikpriser pÄ Google AdWords, er det ogsÄ vigtigt for os, at vÊre pÄ forkant med fremtiden. Det er vigtigt for os at vÊre proaktive. Vi sÞrger altid for at vÊre opdateret pÄ de nyeste tiltag pÄ Google AdWords og vi rykker hurtigt pÄ tiltagene pÄ Google AdWords for at optimere vores kunders Google AdWords-konto.

Vi har et godt samarbejde med Google AdWords, da vi er certificeret Google Premier Partner, som giver os fordele samtidig med at Google anerkender vores evner til at hjÊlpe virksomheder med at Þge omsÊtningen. Dette betyder, at vi har et endnu tÊttere samarbejde med Google. Vi fÄr den allernyeste viden serveret fÞr flere konkurrenter, og skulle der opstÄ problemer med en konto i Google Ads, kan vi ringe direkte til Google og fÄ lÞst problemet Þjeblikkeligt.

Hvordan fungerer vores samarbejde pÄ Google AdWords?

Vi vil lÞbende have en tÊt dialog i forhold til strategien pÄ Google AdWords og der vil derudover blive sendt en Google Ads rapport hver mÄned. Det gÞr vores arbejde gennemsigtigt, samtidig med at det giver vores kunder en mulighed for at komme med input, da det trods alt er vores kunder, som kender deres branche bedst.

I opstarten af et samarbejde sÊtter vi stort fokus pÄ at lÊre vores kunder og deres produkt eller service godt at kende. Det giver os de bedste forudsÊtninger for et succesfuldt samarbejde, som giver vores kunder en Þget omsÊtning. Vi sÞrger for at lÊgge en ekstra indsats i starten af vores samarbejde, sÄ vi har et setup, som skaber resultater hurtigst muligt. Det er vigtigt for os at vores samarbejde skaber resultater, da vi godt ved, at vores kunder ikke altid kan vente flere mÄneder pÄ de fÞrste resultater.

Kvalitet for pengene

Prisen for et samarbejde med Adtimize er mÄske hÞjere end nogle af vores konkurrenter, men vi fokuserer pÄ at levere kvalitet fra starten af, samtidig med at vi tager os den tid et godt stykke arbejde tager. For at have succes pÄ Google AdWords er det ogsÄ vigtigt, at forarbejdet bliver gjort ordentligt, samtidig med at vi i Adtimize dedikerer tid til at kunne levere et stykke arbejde, hvor vi kan stÄ inde for det og ved det er gennemarbejdet til fulde.

UndgÄ at spilde dine penge

Det kan hurtigt blive dyrt pÄ Google AdWords, hvis man starter ud med det forkerte setup. Det giver ikke kun unÞdvendige omkostninger, som det kan tage lang tid at rette op pÄ, men det gÞr ogsÄ at der kan gÄ mange mÄneder, hvor en virksomhed mister en masse potentiel omsÊtning i Google Ads, som ikke kan indhentes, da konkurrenterne allerede har solgt sit produkt eller service imens.

Det er vigtigt med en tĂŠt dialog

I den mÄnedlige rapportering sikrer vi dig et godt overblik over hvad du har af omkostninger pÄ Google AdWords, samtidig med at vi viser dig den Þgede omsÊtning du vil fÄ ved at indgÄ et samarbejde med os. Vi er fokuseret pÄ, at ingen kunder er ens og det er meget forskelligt hvad du som kunde hos Adtimize har brug for. Vi er klar til at have en dialog uanset om du Þnsker at fÄ en masse information omkring din Google Ads-konto eller du har fuld tillid til at vi leverer den bedste prÊstation pÄ Google AdWords.

I Adtimize tager vi os tid til at sÊtte dine Google AdWords-kampagner op. Det sikrer at du ikke brÊnder penge af pÄ at annoncere til personer som aldrig kommer til at kÞbe dit produkt eller service. Samtidig aftaler vi ogsÄ i fÊllesskab hvilke produkter og/eller services som skaber vÊrdi i din kerneforretning. Vi er kun interesserede i, at du fÄr den stÞrst mulige succes pÄ Google AdWords, sÄ det er dér vores fokus ligger fra dag 1.

Hvordan bliver det win-win?

Hos Adtimize er vi interesserede i et langt samarbejde. Derfor ved vi ogsÄ, at det er vigtigt for dig som kunde, at du fÄr en positiv oplevelse med Google AdWords. Udover dette, skal du ogsÄ have en vÊkst i omsÊtning, som kan give mulighed for at tage din forretning til nÊste niveau. Jo fÞr du starter pÄ Google AdWords, desto hurtigere har du mulighed for at skabe resultater.

Udover en Þget omsÊtning med vores granulÊre og sofistikerede struktur, vil du hos Adtimize fÄ en direkte kontaktperson, som er ansvarlig for din Google AdWords-konto og som samtidig sikrer, at dit budget bliver overholdt og at dine annoncer er opdaterede til nyeste standarder, sÄ du altid bliver fundet pÄ de mest profitable sÞgeord.

Vi lÊgger vÊgt pÄ relationen med dig som kunde, da vi skal sÞrge for at din digitale strategi pÄ Google AdWords hÊnger sammen med, hvad der foregÄr hos dig. Det er uanset, om du ejer en webshop eller om du udbyder en service. Vi har erfaring med at lÞfte en bred vifte af virksomhedstyper til et nyt niveau, og vi er dedikerede til at fÄ vores samarbejde til at give et hÞjt afkast til vores kunder gennem Google Ads. Det SKAL vÊre en win-win situation at samarbejde med Adtimize.

Google Ads sĂžgenetvĂŠrk

I Google Ads kan du blandt andet oprette sÞgekampagner, hvori du specificerer prÊcist hvilke sÞgetermer du Þnsker at din virksomhed skal findes pÄ. Herunder gÊlder det om at fÄ henvist mest mest muligt relevant trafik ind pÄ din hjemmeside, sÄledes at dine annoncekroner pÄ Google AdWords ikke bliver spildt.

NÄr vi hos Adtimize identificerer og opbygger nye sÞgeord til en Google AdWords kampagne, angribes dette strategisk med hjÊlp af eksterne vÊrktÞjer, der kan vurdere antallet af sÞgninger pÄ et sÞgeord, og sÄledes give et estimat for konkurrencen pÄ selvsamme sÞgeterm sÄ vi har en idé om klikprisen i Google Ads.

Negative sĂžgeord

PÄ hver enkelt kampagne eller annoncegruppe er det muligt at udelukke bestemte ord fra at udlÞse dine annoncer i Google Ads. Denne type kaldes negative sÞgeord, og definerer hvilke sÞgeord annoncen ikke skal vises pÄ. Der kan vÊre mange Ärsager til at udelukke bestemte sÞgeord, men de mest gÊngse vil vÊre varianter af produkter, der ikke fÞres i butikken. PÄ denne mÄde er det i Google Ads muligt at begrÊnse visningerne af en annonce, sÄledes at man ikke spilder annoncekroner pÄ irrelevante klik, der aldrig vil fÞre til et salg.

En anden tilgang til negative sĂžgeord er ved at undgĂ„ segmenter man ikke er interesseret i. Det kan vĂŠre man gerne vil undgĂ„ de oplagte sĂžgetermer som “gratis” eller “brugt”, hvis du som virksomheder ikke gĂžr noget gratis eller sĂŠlger brugte produkter. Der er en lang liste af negative sĂžgeord som de fleste Ăžnsker at implementere i deres Google AdWords-opsĂŠtning, som vi hos Adtimize ogsĂ„ har stort fokus pĂ„, allerede fra samme sekund vi sĂŠtter dine annoncer i gang.

Matchtyper

NÄr der opbygges sÞgeord i Google AdWords, kan dette gÞres med forskellige matchtyper, der definerer hvordan algoritmen i Google Ads skal hÄndtere dine annoncebud.

Disse matchtyper drejer sig om:

  • Broad Match er et match som rammer meget bredt og finder bl.a. synonymer.
  • Exact Match er et prĂŠcis match pĂ„ sĂžgetermet, som ogsĂ„ tager hĂžjde for stavefejl.
  • Phrase Match er sĂžgninger der indeholder sĂžgeord(ene) i en sammenholdt og bestemt rĂŠkkefĂžlge, men kan ogsĂ„ have ord fĂžr og efter.
  • Broad Match Modifier er en mĂ„de at kontrollere sit broad match, sĂ„ sĂžgningen SKAL indeholde sĂžgeord(ene)

Disse matchtyper afgÞr hvilke sÞgninger, din Google AdWords-annonce kan blive vist i forbindelse med. Nedenfor er de 4 sÞgeordstyper nÊrmere beskrevet og deres fordele og ulemper er beskrevet. SÊrligt ogsÄ med fokus pÄ hvordan vi benytter dem hos Adtimize.

Hvis du blot angiver et sÞgeord uden specialtegn vil AdWords se det som et sÞgeord af typen broad match, og vil derfor blive vist pÄ alle sÞgninger, som Google mener er relateret hertil. Hvis sÞgetermen eksempelvis er cykel, vil annoncen kunne blive vist pÄ alle sÞgninger, hvor ordet cykel eller sÄgar synonymer indgÄr i. Det fanger enormt bredt, hvorfor de sÞgninger, som annoncen dukker op pÄ, sjÊldent vil vÊre sÊrligt relevante for de produkter, som annoncen fÞrer til. Det er til trods for, at man har de bedste intentioner om at sÊlge cykler og har lavet en super god annonce. Hos Adtimize vil vi ikke anbefale at bruge denne sÞgeordstype, da det simpelthen skaber for meget irrelevant trafik, som du betaler en hÞj pris for.

Exact match i AdWords er diametralt modsat af broad match, da det er en mĂ„de at vise dine annoncer, nĂ„r du ved lige prĂŠcis hvad dine kunder sĂžger pĂ„. Denne matchtype angives ved at sĂŠtte kantparentes om sĂžgeordet: [sĂžgeord]. Denne vises kun pĂ„ sĂžgninger, der svarer til nĂžjagtigt det angivne sĂžgeord, dog med plads til minimale forskelle. Hvis du i Google Ads har en annonce for [cykelpumpe] vil annoncen herfor kun blive vist pĂ„ sĂžgninger, hvor brugeren har skrevet cykelpumpe eller ord meget tĂŠt herpĂ„ – eksempelvis “cykel pumpe” eller en stavefejl, som “cykelpumbe”.

Phrase match er endnu en matchtype, indrammet af “gĂ„seĂžjne”, som kan bygges i Google Ads. Denne type sikrer, at dit sĂžgeord i bestemt rĂŠkkefĂžlge indgĂ„r i sĂžgningen. Denne angives med citationstegn omkring sĂžgeordet: “cykelpumpe”, og vil blive udlĂžst hvis ordene indgĂ„r i en sĂŠtning, for eksempel “hvilken cykelpumpe til Racer cykel er bedst?”

Den sidste type af sĂžgeord du kan bruge i en Google AdWords kampagne er Broad match modifier – ofte forkortet til BMM. Denne kan anvendes hvis du vil ramme bredt, men stadig have kontrol over, hvilke kombinationer af et sĂžgeord, der udlĂžser dine annoncer. Udover at vise annoncen for sĂžgninger, hvori sĂžgeordet indgĂ„r, kan algoritmen i Google Ads gĂ„ ind og vurdere pĂ„ relevans i forhold til brugerens intention og hensigt.

Denne matchtype indikeres med et + foran hvert ord i sĂžgefrasen, for eksempel +billig +cykelpumpe. Denne type annonce vil altsĂ„ blive vist pĂ„ sĂžgninger pĂ„ “billige cykelpumper”, “rabat pĂ„ cykelpumpe”. Hvis sĂžgeordet kun et Ă©t ord, sĂ„ er phrase match og broad match modifier reelt samme sĂžgeordstype.

Negative sĂžgeord

PÄ hver enkelt kampagne eller annoncegruppe er det muligt at udelukke bestemte ord fra at udlÞse dine annoncer i Google Ads. Denne type kaldes negative sÞgeord, og definerer hvilke sÞgeord annoncen ikke skal vises pÄ. Der kan vÊre mange Ärsager til at udelukke bestemte sÞgeord, men de mest gÊngse vil vÊre varianter af produkter, der ikke fÞres i butikken. PÄ denne mÄde er det i Google Ads muligt at begrÊnse visningerne af en annonce, sÄledes at man ikke spilder annoncekroner pÄ irrelevante klik, der aldrig vil fÞre til et salg.

En anden tilgang til negative sĂžgeord er ved at undgĂ„ segmenter man ikke er interesseret i. Det kan vĂŠre man gerne vil undgĂ„ de oplagte sĂžgetermer som “gratis” eller “brugt”, hvis du som virksomheder ikke gĂžr noget gratis eller sĂŠlger brugte produkter. Der er en lang liste af negative sĂžgeord som de fleste Ăžnsker at implementere i deres Google AdWords-opsĂŠtning, som vi hos Adtimize ogsĂ„ har stort fokus pĂ„, allerede fra samme sekund vi sĂŠtter dine annoncer i gang.

Annoncetekster

NÄr du i Google Ads Editor bygger en ny annonce har du nedenstÄende felter til rÄdighed. FÊlles for dem er, at de skal overholde Googles regler for at blive godkendt.

En annonce pÄ Google Ads sÞgenetvÊrket bestÄr af:
  • 3 overskrifter pĂ„ op til 30 tegn hver – det vil sige op til 90 tegn i alt.
  • 2 beskrivelselseslinjer pĂ„ op til 90 tegn – her fĂ„r du 180 tegn oven i de 90.
  • En landingsside, der bestemmer hvor din annonce fĂžrer hen nĂ„r der klikkes pĂ„ den.
  • To “stifelter” der kan anvendes i forlĂŠngelse af domĂŠnet, til at skabe resonans.
  • Eventuelle Annonce-udvidelser herunder.
    • Dit telefonnummer.
    • Din virksomheds adresse.
    • Dine vigtigste landingssider.
    • Hvilke brands, services og/eller produkter du fĂžrer.

SKAG – Single Keyword Ad Groups

Hos Adtimize anvender vi en sĂŠrlig, granulĂŠr struktur under opbygningen af kampagner og sĂžgeord i Google AdWords. Denne struktur sikrer at vi skrĂŠddersyer og matcher landingssider og annoncetekster helt specifikt til hvert enkelt sĂžgeord. Denne struktur sikres ved, at vi til hvert enkelt sĂžgeord opretter en annoncegruppe i en Google Ads kampagne og styrer budpriser og landingssider pĂ„ mikro-niveau, sĂ„ledes at dette vil “trumfe” indstillingerne i annoncegrupperne. I kraft heraf tillader det os hos Adtimize at styre Google Ads-konti ned til mindste detalje. PĂ„ denne mĂ„de har vi i Google AdWords fuld kontrol over hvert enkelt sĂžgeord – herunder den maksimale pris vi vil give for et klik, kvalitetsscoren for sĂžgeordene, klikrater, konverteringsrater og ROI. PĂ„ denne mĂ„de kan vi sikre, at du fĂ„r absolut mest muligt ud af dine annoncekroner i AdWords.

LĂžbende optimering

Som nĂŠvnt tidligere Ăžnsker vi hos Adtimize et langsigtet partnerskab med vores kunder. Vi tager kunderne i hĂ„nden og gennemgĂ„r lige sĂ„ ofte som kunden Ăžnsker hvad der er sket pĂ„ kontoen, og hvordan vi vil arbejde videre med AdWords for at sikre det bedst mulige resultat, og derigennem sikre et lĂŠngerevarende samarbejde hvor alle parter er tilfredse – et win/win. Vi ser vĂŠrdi i det lange lĂžb, hvor vi ikke bare holder omsĂŠtningen pĂ„ et tilfredsstillende niveau, men ogsĂ„ kommer med forslag til hvordan din virksomhed kan Ăžge sin omsĂŠtning – uanset om det er ved at forbedre din Google Adwords-konto eller om det er gode rĂ„d og forslag til din hjemmeside. Det er en disciplin vi har meget erfaring med hos Adtimize og vi har set mange virksomheder Ăžge deres omsĂŠtning, ved at lave smĂ„, men vigtige rettelser i deres setup.

https://services.google.com/inquiry/aw_tmauth

LÞbende vil vi, i kraft af vores sÊrlige opbygning af kampagner, sÞgeord og annoncer i Google Ads, effektivt hÞste nye sÞgeord, der bidrager yderligere til micro-managing af vores kunders Google Ads konti. At hÞste nye sÞgeord er en proces hvor vi gennemgÄr sÞgetermsrapporten for potentielt gode sÞgeord, som kan tilfÞjes til eksisterende eller nye kampagner i AdWords. Det kan godt vÊre at dette sÞgeterm har klaret sig godt, men hele ideen bag hÞste nye sÞgeord, at man udelukker sÞgetermet fra at blive vist pÄ den annoncegruppe hvor den hidtil har klaret sig godt, da man ikke Þnsker at den gamle annoncegruppe og den nybyggede skal konkurrere mod hinanden i Google Ads. Efter udelukkelsen af sÞgetermet vil den blive bygget som et eksakt-sÞgeord, da dette Þger kontrollen over sÞgeordet og forbedrer Adtimizes muligheder for optimering. Dog skal sÞgeord udlÞst af Google Shopping ikke lÊgges ind som et negativt sÞgeord, da man sagtens kan blive vist pÄ bÄde Google Shopping og Google Ads pÄ samme tid, mens man ikke kan fÄ 2 search annoncer vist pÄ samme tid.

En anden del af den lÞbende optimering I Google AdWords bestÄr I at splitteste annoncetekster og landingssider. Vi tilstrÊber efter en konstant forbedring af anvendelsen af kunders annoncekroner, og helt lavpraktisk vil vi pÄ udvalgte annoncer oprette nye annoncer med forskellige selling points i overskrifter og annoncebeskrivelser for at sammenligne dem mod hinanden, og se hvad der yder bedst, uanset om mÄlet er at Þge klikraten, konverteringsraten eller at sÊnke klikprisen. Tilsvarende optimerer vi pÄ landingssider ved at oprette et komplet identisk annoncesÊt, med den ene forskel at den leder til en anden URL pÄ kundens domÊne, for at se hvilken landingsside der performer bedst. Efter noget tid, vender vi tilbage til denne splittest, hvorefter vi kan sammenligne de udvalgte parametre. Ved sammenligning af disse tal ser vi hurtigt hvilken landingsside der har klaret sig bedst, og ved entydige resultater kan den dÄrligst-performende annonce pauses.
Et eksempel herpĂ„ kunne vĂŠre en annonce, hvori man tester overskriften “Spar 20% nu!” mod “Lynhurtig Gratis Levering!”.

Et andet eksempel pÄ lÞbende optimering af Google Ads-konti er optimering af budpriser. Helt basalt gÄr dette ud pÄ, at du som annoncÞr byder den maksimale pris, som du Þnsker at betale for et klik. Annoncens position pÄ Google afhÊnger af flere ting, bl.a. den maksimale klikpris, hvorfor vi ved hjÊlp af budjustering kan pÄvirke hvor hÞjt annoncen placeres. Dette kan vÊre nyttigt, da lavere klikpriser naturligvis medfÞrer laver omkostninger. Dertil er det rimeligt at forvente, at jo lavere position en annonce har pÄ Google AdWords, desto fÊrre klik vil en annonce fÄ. Herigennem kan vi altsÄ styre omkostningerne pÄ de enkelte sÞgeord.

Selve mÄlet for at budjustere i Google Ads er at nÄ dine mÄl i forhold til hvad du Þnsker at fÄ ud af dine annoncekroner, uanset om du arbejder mod at skaffe salg eller potentielle leads til din service. Det kalder vi et mÄl for ROI (return on investment) eller ROAS (return on ad spend) for webshops. Arbejder du med leadgenerering, sÄ vil du have et CPA (cost per aqucistion) mÄl, som afgÞr hvad du er villig til at betale for et kvalificere lead.

Derfor bruges budjustering af sĂžgeord til at begrĂŠnse sĂžgeord der klarer sig dĂ„rligt, for at flytte disse omkostninger over pĂ„ sĂžgeord der klarer sig godt, men har et uudnyttet potentiale. Denne budjustering kan ligeledes foregĂ„ pĂ„ lokation, demografi – kĂžn/alder eksempelvis – samt hvilken enhed en potentiel kunde befinder sig pĂ„. Hvis du eksempelvis ved at kvinder i alderen 45-54, der anvender en tablet og bor i HolbĂŠk er rigtig gode kunder i din butik, kan der i Google Ads lĂŠgges en budjustering pĂ„ hver af disse parametre.

Google Shopping

Hvad er Google Shopping og dine muligheder?

De fleste kender Google Shopping fra de produktbilleder som kommer frem over sÞgeresultaterne pÄ Google, alternativt kan de ogsÄ blive vist i hÞjre side, efter en person har indtastet et sÞgeterm. Det er et vÊrktÞj som annoncÞr du kan bruge pÄ Google AdWords sammen med dine sÞgekampagner.

Det er en mulighed for dig at vise dine produkter i form af billeder og titel, som giver en potentiel kunde mulighed for at se dine produkter, nĂ„r du benytter muligheder i Google Shopping. Det krĂŠver lĂžbende optimering af dit produktfeed, samtidig med at der budjusteres lĂžbende, for at forĂžge afkastet pĂ„ dine Google Shopping-kampagner. Der kommer lĂžbende nye muligheder for at mĂ„lrette dine Google Shopping-annoncer mod sĂŠrlige mĂ„lgrupper. Det kan vĂŠre person der er “i markedet” og vise en adfĂŠrd der gĂžr at de leder efter et produkt som dit. Det er ogsĂ„ muligt at mĂ„lrette specifikt efter din mĂ„lgruppe ud fra bl.a. KĂžn, alder og geografi pĂ„ Google Shopping.

Hvad sker der nÄr du klikker pÄ en Google Shopping-annonce?

Efter et klik pÄ en Google Shopping-annonce pÄ Google, bliver du henvist til produktets hjemmeside og kommer specifikt ind pÄ produktsiden. Det giver sammenhÊng, da det er vigtigt at potentielle kunder kommer ind pÄ den helt rigtige landingsside.

Hvordan fungerer Google Shopping i forhold til Google AdWords?

Der er ikke sÞgeord pÄ Google Shopping, men det er stadigvÊk vigtigt at have det rette bud til hver enkelt produkt i din Google Shopping-kampagne. Det er en lÞbende proces, hvor der hele tiden skal tages hÞjde for hvad du som kunde har en profit pÄ, og som er vigtigt at promovere for alle dine potentielle kunder som benytter Google og Google Shopping.

Trafikken fra Google til din hjemmeside er sÄledes den samme, den eneste forskel er, at dit lead allerede har set det konkrete produkt, som du tilbyder pÄ din webshop.

Hvad kan vi i Adtimize gĂžre endnu bedre for dig?

Produktfeeds hentes via dit CMS-system og vi har erfaring med mange forskellige back-end systemer, blandt mange andre kan nÊvnes WordPress, Magento, Prestashop, Shopify og Scannet. Vi vil gerne vÊre behjÊlpelige med vores erfaring i de forskellige systemer, sÄ du kan komme hurtigt og succesfuldt pÄ Google Shopping, sÄ du ikke fortsÊtter med at misse potentielle kunder.

Vi har ogsÄ resurser hos Adtimize til at gÞre dit produktfeed endnu stÊrkere, sÄ du bliver fundet pÄ alle dine vigtigste produkter sÄ ofte som muligt. Samtidig vil optimeringen af dit produktfeed ogsÄ fjerne irrelevante klik, som er svÊrt at undgÄ fÞr man allerede har spildt annoncekroner pÄ at finde de irrelevante sÞgeord og klik hvor den besÞgende smutter igen med det samme.

Ligesom med resten af din Google AdWords-konto fokuserer vi pĂ„, at have en tĂŠt dialog omkring hvilke produkter du Ăžnsker at promovere, sĂ„ du fĂ„r den Ăžnskede omsĂŠtning. Udover en unik optimering af produktfeed arbejder vi hele tiden pĂ„ hvordan vi kan udvide din forretning og forĂžge din omsĂŠtning endnu mere – uanset om du vil sĂŠlge nye produkter eller Ăžnske at din bestseller skal sĂŠlges til endnu flere personer.

Google AdWords og Google Shopping stiller store krav til at du som annoncÞr hele tiden benytter dig af de nyeste tiltag, som udkommer flere gange om Äret. Det giver hÞjere profit og oftest sammen med endnu mere eksponering, som du vil have gavn af pÄ lang sigt. Derfor er du sikret fremadrettet ved at have et samarbejde med Adtimize, da vi hele tiden er klar med alle de nye muligheder der byder sig pÄ Google Shopping, sÄ du ikke pludselig bliver overhalet indenom af dine konkurrenter. MÄden vi arbejder med Google Shopping giver dig sÄledes en mulighed for altid at vÊre med forrest, sÄ du som minimum fastholder din omsÊtning, men oftest ogsÄ oplever at din omsÊtning stiger mens vi har arbejdet sammen om dine Google Shopping-kampagner.

Display

Hvad er Display annoncering?

Annoncering pĂ„ displaynetvĂŠrket kendes ogsĂ„ som displaybannere og bannerreklamer, de giver en unik mulighed for at promovere din forretning i form af din service eller dit produkt til personer som ikke befinder sig pĂ„ Googles sĂžgenetvĂŠrk. Det giver derimod mulighed for, at vise sine bannere med et tilhĂžrende budskab og er endnu en visuel mulighed for at pĂ„virke leads og tidligere kunder. Hvis du Ăžnsker at gĂ„ endnu bredere er det ogsĂ„ muligt at vise dine bannere til personer som er “i markedet” til at kĂžbe dit produkt eller service.

Ønsker du at gĂ„ helt bredt og skabe opmĂŠrksomhed omkring dit brand er dette ogsĂ„ muligt – sĂ„ kan du ramme personer der kender dit brand, men du kan ogsĂ„ ramme personer der aldrig har hĂžrt om dig. Med display-lĂžsningen kan du vĂŠlge at vise dine bannere pĂ„ en af Googles samarbejdspartners hjemmeside. Det giver sĂ„ledes muligheden for eksponering, selvom en person ikke nĂždvendigvis leder efter dit produkt eller service pĂ„ nuvĂŠrende tidspunkt.

Display som supplement til sĂžgeordene

Google AdWords sÞgenetvÊrk har en stÊrk rÞd trÄd til display-netvÊrket, da Googles displaynetvÊrk og Google AdWords, udover at vÊre Googles ejendomme, ogsÄ kan sÞrge for at du bliver vist endnu flere steder end nÄr folk foretager en sÞgning pÄ Google.

Hvis det fÞrste mÞde et lead har med dit brand og hjemmeside er skabt pÄ baggrund af Google AdWords, sÄ vil du efterfÞlgende kunne vise dine bannere til tidligere besÞgende. NÄr et lead har besÞgt din hjemmeside vil det ogsÄ vÊre lettere at genkende dit brand og dine produkter eller services.

Display-annoncering er sÄledes ikke et fravalg af Googles sÞgenetvÊrk, men et stÊrkt supplement ved siden af dine Google AdWords sÞgeannoncer, som kan spille sammen om at skabe den ekstra omsÊtning.

Hvem kan du henvende dig til med Display-bannere – og hvad skal dit budskab vére?

Display-annoncering kan blive vist hos Googles partnere, som inkluderer mange millioner hjemmesider. Det giver mulighed for at bannerne kan tilpasses hjemmesiderne og det er derfor muligt at vise bannere, mens en person eksempelvis lÊser nyheder eller er inde pÄ et forum.

Du kan vise dine bannere til tidligere besĂžgende, som du kan have henvist til din side via AdWords og herefter kan du skrĂŠddersy et budskab til netop disse personer. Det er muligt med en god “call-to-action” eksempelvis “kĂžb nu med 10 procents besparelse” eller “indsend en kontaktformular nu og vi ringer dig op indenfor 1 time”. Disse call-to-action budskaber sĂžger sĂ„ledes at tage dine leads tilbage til din hjemmeside, sĂ„ du kan vise dem hvad de gik glip af i fĂžrste besĂžg.

En hĂ„ndfuld af muligheder i forhold til at specficere og mĂ„lrette sine eksponering af bannerannoncer pĂ„ Googles partners hjemmeside er ved, mĂ„lrette efter demografi og geografi, men ogsĂ„ andre parametre – herunder kĂžn, alder, interesser, adfĂŠrd, sĂžgetermer, enheden de bruger og hvornĂ„r pĂ„ dĂžgnet de skal eksponeres for dine bannere.

Hvad kan du fÄ ud af Display annoncering?

Displaybannere skal ikke ses som den eneste kilde til konverteringer, men som giver en mulighed for konstant at pÄvirke dine leads til at huske pÄ dit brand og hvad du kan tilbyde dem. Selvom det ikke altid er den primÊre mÄde at skaffe konverteringer, sÄ er det helt klart en mulighed for din virksomhed til at stÄ ud for mÊngden, ved at pÄvirke dine kunder i hele kÞbsprocessen.

Det er bestemt en mulighed for display at stÄ alene uden at benytte de andre muligheder indenfor Google AdWords, men i samme ombÊring sÄ spiller de som tidligere nÊvnt rigtig godt sammen, da det giver mulighed for at pÄvirke mulige kunder fra deres fÞrste sÞgning af.

En vigtig faktor med display-annoncering med Google er, at det ikke koster en eneste krone fĂžr en person klikker.

Forbliv top-of-mind med Adtimize!

Sammen med Adtimize laver du en strategi og derefter rÄdgiver Adtimize lÞbende om hvad vi ser som den bedste mulighed for hele din Google AdWords-konto. Det er naturligvis os der er hands-on med dine displaykampagner i Google AdWords, hvor du lÞbende har mulighed for at komme med input.

Vi vil i starten af samarbejdet ogsÄ finde bannere som kan vises. Har du ikke selv mulighed for at lave bannerne, har vi en stÊrk grafisk afdeling tilknyttet, som har erfaringen med en masse forskellige typer af bannere. Du fÄr flotte bannere at vise hos Googles partnere, som er skrÊddersyet til brugernes adfÊrd, bÄde den adfÊrd de har pÄ og udenfor din egen hjemmeside.

Som det er skrevet et par gange nu, er det vigtigt at vÊre top-of-mind gennem hele kÞbsprocessen og det er sÄledes muligt at pÄvirke dine tidligere besÞgende. Dine tidligere besÞgende, bl.a. Fra Google AdWords, vil derfor huske dig og dit brand som det fÞrste, bÄde nÄr de skal kÞbe deres fÞrste produkt eller service, men ogsÄ nÊste gang de skal kÞbe et produkt eller service som du tilbyder.

Derved er displayannoncering en mulighed for hele tiden at pÄvirke dine kunder til at kÞbe hos dig fremfor konkurrenten, som samtidig er til en utrolig lav pris for at fÄ en masse eksponering, som gÄr udover Googles egen sÞgemaskine.

Bing Ads

Ligesom Google Ads, er Bing Ads en SEM-lĂžsning, blot pĂ„ den mindre kendte og anvendte sĂžgemaskine Bing, der ejes af Microsoft. SEM-annoncer som Bing Ads er en god mĂ„de at tiltrĂŠkke de helt rigtige kunder til din hjemmeside, da der er tale om et erkendt behov. Personer der sĂžger pĂ„ “Cykelpumpe” vil sjĂŠldent lede efter oplysninger om en sĂ„dan, men vil i mange tilfĂŠlde lede efter et sted, hvorpĂ„ den kan anskaffes.

Det er blevet en anvendt frase, at hvis man er i tvivl om noget, sĂ„ “Googler” man det – i det sammenhĂŠng glemmer de fleste, at der findes andre sĂžgemaskiner – eksempelvist Bing. Som den nĂŠststĂžrste sĂžgemaskine har Bing absolut relevans i forbindelse med SEM.

Ansatte hos Bing er udmÊrket klar over, at Google AdWords er et sÊrdeles effektivt vÊrktÞj, som anvendes af mange. Af denne grund minder deres sÞgemaskineannoncers opbygning meget om Google Ads. Grundideen er identisk: NÄr en kunde sÞger pÄ et produkt, kan din virksomheds annonce dukke op, og sÄfremt der klikkes pÄ den, betaler du for dette.

Det er ikke pÄ Bing Ads at alt trafikken findes, men det er en mÄde at bruge en lille del af budgettet pÄ et sÞgenetvÊrk som ikke er nÊrt sÄ konkurrenceprÊget som Google Ads.
NuvÊrende tal i Danmark foreslÄr, at 97% af alle sÞgeforespÞrgsler foregÄr pÄ Googles sÞgemaskine, mens de resterende 3% er fordelt pÄ resten af de eksisterende, hvoraf Bing stÄr for 1,34%. Af netop denne Ärsag er konkurrencen pÄ Bing Ads markant lavere end pÄ Google Ads, hvorfor man pÄ denne sÞgemaskine kan opnÄ markant lavere klikpriser end i AdWords. Dog mÄ man have in mente at trafikken ogsÄ er en brÞkdel af den total trafik pÄ tvÊrs af alle sÞgemaskiner.

For nogle webshops kan Bing Ads vÊre et stÊrkt vÊrktÞj, idet aktive brugere pÄ platformen er markant Êldre end pÄ Google Ads. Det kan vÊre vÊrd at have med i overvejelserne nÄr du skal vÊlge hvor du vil annoncere. Hvis du som webshop har et Êldre kundesegment kan der vÊre potentiale i at annoncere pÄ denne platform, da sÞgemaskine markedsfÞring som nÊvnt handler om at bringe den rigtige trafik ind pÄ dit website, frem for blot en masse tilfÊldig trafik. Tilsvarende kan Bing Ads have en fordel idet Klikraten (CTR) som regel er meget hÞjere her, end pÄ Google Ads, og sammen med de markant lavere klikpriser er der for nogle et potentiale her, som er vÊrd at udforske.

NÄr det er sagt, ser vi i Adtimize Bing Ads som et supplement til Google Ads og ikke en form for markedsfÞring der kan stÄ alene. Grundet den enorme forskel i andelen af aktive brugere, bÞr Google AdWords i enhver situation vÊre fÞrsteprioritet nÄr du som webshop Þnsker at markedsfÞre dig pÄ sÞgemaskiner.

Hvis du sidder i en virksomhed, og ser muligheder i Bing Ads, kan vi hos Adtimize naturligvis hÄndtere jeres Bing Ads og sikre det stÞrst mulige afkast for jeres annoncekroner.