fbpx

Få ét Google Ads setup fra allerøverste hylde, der skaber større profit

Som stolt Google Partner, siden 2015, sætter vi en ære i at kunne vise præcis, hvor i din konto du har vækstpotentiale.

Google Search

Få en granulær-struktur, der gør dine ads mere relevante, sænker din CPC og øger din konverteringsrate.

Google Display

Få millioner af display visninger for et lavt budget, og forbliv top-of-mind med display remarketing.

Google Shopping

Eksperter i feed-optimering, der får Google til at favoriserer dine ads, så du får flere visninger & salg.

YouTube Annoncering

Annoncér på det eneste medie, hvor du kun betaler, når en bruger ser min. 30 sekunder af din video.

Din egen Google Ads ekspert

Vi lægger både hjerne, hjerte og sjæl i vores arbejde, og vi elsker at samarbejde med andre, som også er ildsjæle omkring deres virksomhed.

Kan du nikke genkendende til ovenstående?

Så er du et godt match med os.

Om os

Google Ads Premier Partner

På årsbasis håndterer vi +30 millioner kroner i annonce spend på Google Ads.  

Den gns. ROAS i 2020, på tværs af alle konti, lå på hele 15.63!

Dette er fordelt på over 50 virksomheder, hvor der både er tale om servicevirksomheder og webshops.

Derfor er vi stolte af at være certificeret Google Premier Partner.

+30 mio. kr. ad spend!

Gns. ROAS på 15.63!

Flere visninger & salg på Google Shopping

Få Google til at favorisere dine produkter

Når man ser på salget for alle eCommerce-virksomheder, der bruger Google til annoncering, er det Google Shopping, der står for størstedelen af det samlede salg. 

Det er ofte også et område, hvor der er plads til forbedring, da de fleste virksomheder ikke har et optimeret Google Shopping feed.

Derfor er der et stort potentiale for markant vækst, og et optimeret produktfeed vil med garanti give flere visninger og bedre salg.

"Ingen der læner sig tilbage"

Et profitabelt samarbejde

En af de mest profitable ting i Google Ads er at indsamle data, som gør os selv og algoritmen klogere.

Det gør det muligt for os løbende at kunne finde metoder, så vi kan øge omsætningen og skabe bedre ROAS.

Derfor er der ingen, der læner sig tilbage, når der sker fremgang, tværtimod kan vi lægge mere og mere arbejde i.

På den måde skaber vi bedre resultater måned efter måned, år efter år.

Succeshistorie

Google Ads strategi til skalering af salg & ROAS

SEPHORA er et af verdens største og mest kendte beauty brands.

De ønskede at øge antallet af køb på deres website, og samtidig udnytte deres marketingbudget fuldt ud.

I samarbejdet har vi formået at vækste omsætningen på Google Ads med 94%, mens vi øgede ROAS med 31%.Sådan gjorde vi:

75%

Flere konverteringer

Dit bureau til resultater

Vores Succeshistorier

Potentialevurdering

Ved du om du ambitiøst udnytter
de mest effektive muligheder,
og dit setup er det bedste af
dine konkurrenters?

Få svaret gratis – Vi analyserer det for dig.

Det siger andre

Om at samarbejde med os

Google Ads overordnet

Hvad er Google Ads helt præcist?

Google Ads (også kendt som Google AdWords) er bedst beskrevet som de øverste søgeresultater, efter en person har skrevet en søgeterm, hvor de søger et produkt eller service. Det er muligt at vise annoncer, hvor der specifikt målrettes til både andre virksomheder, men også privatforbrugere, som langt de fleste vil bruge Google AdWords til.

Det er i Google Ads muligt at byde på alle de søgeord, du ved at dine kunder bruger for at finde dine services eller produkter. Det er muligt at annoncere på Google AdWords med både små og store budgetter. Uanset virksomhedens størrelse og budgetter, vil det være muligt at øge omsætningen, ved at vise dine Google AdWords-annoncer til den helt rigtige person, på det helt rigtige tidspunkt.
Det er derfor vigtigt i Google Ads at fokusere på hvem din målgruppe er i forhold til deres alder og køn, men også hvor de befinder sig geografisk. Med Google AdWords er det også muligt at henvende sig specifikt til de enkelte enheder, uanset om det er en bærbar computer, stationær computer, tablet, iPad, iPhone eller smartphone.

Særligt for Google AdWords er der stort fokus på kun at skaffe relevant trafik og skære irrelevant trafik væk fra hjemmesiden, så du kun får fat i netop dé kunder, du ønsker. Det gælder særligt for begrænsede budgetter, som kun ønsker at henvende sig til købeklare forbrugere.

Muligheder med Google AdWords

Med Google AdWords er det muligt at forøge omsætningen ved at:
  • Sælge flere produkter
  • Modtage flere henvendelser
  • Flere sign-ups til dit email-kartotek
  • Øget branding
  • Flere opkald fra potentielle kunder
Med Google Ads bydes der mod de øverste positioner for at få mest muligt blikfang og trafik til din hjemmeside, som hjælper dig med at opfylde dine mål, uanset hvad de er. Google AdWords fungerer på den måde, at der kædes et bud sammen med hvert søgeord, som annoncøren bruger til at kvalificere sig til en placering i søgeresultaterne. Jo højere bud, desto højere placering. Det er også muligt at opnå en højere placering i Google Ads ved at optimere din landingsside og optimere dine budskaber i annoncerne. Ved siden af dette kan man optimere mod højere klikrater (CTR) for at få en bedre placering.

Annoncer på forskellige måder online

Google AdWords kan inddeles i tre hovedgrupper:

  • Google AdWords søgeord
  • Google Shopping
  • Google AdWords Display
  • YouTube-annoncering

Søgeordene på Google AdWords er som regel det først møde med Google Ads for de fleste. Som tidligere beskrevet er det annoncerne man finder blandt søgeresultaterne, efter at have indtastet et søgeterm i Googles søgemaskine. Det er også her en annoncør bruger en del tid på at finde alle relevante søgeord til sine Google Ads Kampagner.

Google Shopping er billedannoncer, som vises over søgeresultaterne, baseret på et produktfeed som en annoncer uploader. Dette produktfeed giver Google mulighed for at vise relevante billedannoncer efter at en person har søgt på Googles Søgemaskine. Google AdWords og særligt Google Shopping kan så vise de mest relevante produkter, som en person derefter kan klikke sig ind på. Personen bliver så henvist til annoncørens hjemmeside, hvor det mest relevante produkt bliver vist.

På Displaynetværket i Google Ads er det muligt at uploade displaybannere som kan vises til millioner af Googles partnere (Google Display Network, GDN). Disse displaybannere kan både vises til tidligere besøgende (remarketing), men også bruges til at brande sig til nye kunder, som kunne være interesseret i annoncørens produkt eller service. Googles Displaynetværk giver således en fantastisk mulighed for at nå bredt ud, og er oftest en billig måde at få rigtig meget eksponering, også når kunden ikke aktivt søger efter dit produkt eller service.

Hvordan fungerer Google AdWords og YouTube sammen?

Måden hvorpå YouTube og Google AdWords spiller sammen, er at det er muligt at annoncere på YouTube med annoncering generet i selve Google Ads / AdWords interfacet. Dette kan enten gøres via display annoncering, enten i form af en tekstannonce, displaybanner eller som en YouTube reklame-video. YouTube er desuden ejet af Google, som er grunden til at Google AdWords og YouTube har den høje grad af sammenhæng.

Hvad Adtimize gør for dig og din forretning

I Adtimize er vi fokuseret på at give vores kunder et sofistikeret og granulært set-up i Google Ads, hvor vi går i dybden med alle aspekter af annoncering – både når vi opretter søgeord, skriver annoncer, budjusterer efter demografi, enheder og geografi. Alt det gør vi for at ramme vores kunders målgruppe så specifikt som muligt. Samtidig fokuserer vi på at fjerne irrelevant trafik, så vores kunder ikke betaler for trafik, de ikke ønsker.

Udover at have stort fokus på alle søgeord på Google AdWords, så fokuserer vi i Adtimize også på at skabe skræddersyede annoncer, så vores kunders annoncer rammer endnu mere præcist i forhold til relevante budskaber. Ved at have relevante søgeord og relevante annoncer på Google AdWords, kan der skabes en høj omsætning med færre omkostninger, da Google Ads belønner relevante annoncer, som viser en kunde til en relevant landingsside.

Digital markedsføring med kunden i fokus

I Adtimize er vi også fokuseret på vores kunders behov. Vi er gennemsigtige i vores arbejde og en tæt relation, hvor vi kan snakke digital strategi med vores kunder er utroligt vigtigt. Det er vigtigt for os at gøre vejen mellem de mange tal i Google AdWords og forståelsen af dem så kort som muligt. Vi ved, at Google Ads kan være en jungle for mange af vores kunder, og vi er interesserede i at give vores kunder så meget indsigt som muligt. De skal vide, hvad de får ud af investeringen i Google AdWords.

Hos Adtimize arbejder vi helt unikt

Udover en sofistikeret og granulær struktur på Google AdWords, som sikrer en høj Quality Score, som giver lavere klikpriser på Google AdWords, er det også vigtigt for os, at være på forkant med fremtiden. Det er vigtigt for os at være proaktive. Vi sørger altid for at være opdateret på de nyeste tiltag på Google AdWords og vi rykker hurtigt på tiltagene på Google AdWords for at optimere vores kunders Google AdWords-konto.

Vi har et godt samarbejde med Google AdWords, da vi er certificeret Google Premier Partner, som giver os fordele samtidig med at Google anerkender vores evner til at hjælpe virksomheder med at øge omsætningen. Dette betyder, at vi har et endnu tættere samarbejde med Google. Vi får den allernyeste viden serveret før flere konkurrenter, og skulle der opstå problemer med en konto i Google Ads, kan vi ringe direkte til Google og få løst problemet øjeblikkeligt.

Hvordan fungerer vores samarbejde på Google AdWords?

Vi vil løbende have en tæt dialog i forhold til strategien på Google AdWords og der vil derudover blive sendt en Google Ads rapport hver måned. Det gør vores arbejde gennemsigtigt, samtidig med at det giver vores kunder en mulighed for at komme med input, da det trods alt er vores kunder, som kender deres branche bedst.

I opstarten af et samarbejde sætter vi stort fokus på at lære vores kunder og deres produkt eller service godt at kende. Det giver os de bedste forudsætninger for et succesfuldt samarbejde, som giver vores kunder en øget omsætning. Vi sørger for at lægge en ekstra indsats i starten af vores samarbejde, så vi har et setup, som skaber resultater hurtigst muligt. Det er vigtigt for os at vores samarbejde skaber resultater, da vi godt ved, at vores kunder ikke altid kan vente flere måneder på de første resultater.

Kvalitet for pengene

Prisen for et samarbejde med Adtimize er måske højere end nogle af vores konkurrenter, men vi fokuserer på at levere kvalitet fra starten af, samtidig med at vi tager os den tid et godt stykke arbejde tager. For at have succes på Google AdWords er det også vigtigt, at forarbejdet bliver gjort ordentligt, samtidig med at vi i Adtimize dedikerer tid til at kunne levere et stykke arbejde, hvor vi kan stå inde for det og ved det er gennemarbejdet til fulde.

Undgå at spilde dine penge

Det kan hurtigt blive dyrt på Google AdWords, hvis man starter ud med det forkerte setup. Det giver ikke kun unødvendige omkostninger, som det kan tage lang tid at rette op på, men det gør også at der kan gå mange måneder, hvor en virksomhed mister en masse potentiel omsætning i Google Ads, som ikke kan indhentes, da konkurrenterne allerede har solgt sit produkt eller service imens.

Det er vigtigt med en tæt dialog

I den månedlige rapportering sikrer vi dig et godt overblik over hvad du har af omkostninger på Google AdWords, samtidig med at vi viser dig den øgede omsætning du vil få ved at indgå et samarbejde med os. Vi er fokuseret på, at ingen kunder er ens og det er meget forskelligt hvad du som kunde hos Adtimize har brug for. Vi er klar til at have en dialog uanset om du ønsker at få en masse information omkring din Google Ads-konto eller du har fuld tillid til at vi leverer den bedste præstation på Google AdWords.

I Adtimize tager vi os tid til at sætte dine Google AdWords-kampagner op. Det sikrer at du ikke brænder penge af på at annoncere til personer som aldrig kommer til at købe dit produkt eller service. Samtidig aftaler vi også i fællesskab hvilke produkter og/eller services som skaber værdi i din kerneforretning. Vi er kun interesserede i, at du får den størst mulige succes på Google AdWords, så det er dér vores fokus ligger fra dag 1.

Hvordan bliver det win-win?

Hos Adtimize er vi interesserede i et langt samarbejde. Derfor ved vi også, at det er vigtigt for dig som kunde, at du får en positiv oplevelse med Google AdWords. Udover dette, skal du også have en vækst i omsætning, som kan give mulighed for at tage din forretning til næste niveau. Jo før du starter på Google AdWords, desto hurtigere har du mulighed for at skabe resultater.

Udover en øget omsætning med vores granulære og sofistikerede struktur, vil du hos Adtimize få en direkte kontaktperson, som er ansvarlig for din Google AdWords-konto og som samtidig sikrer, at dit budget bliver overholdt og at dine annoncer er opdaterede til nyeste standarder, så du altid bliver fundet på de mest profitable søgeord.

Vi lægger vægt på relationen med dig som kunde, da vi skal sørge for at din digitale strategi på Google AdWords hænger sammen med, hvad der foregår hos dig. Det er uanset, om du ejer en webshop eller om du udbyder en service. Vi har erfaring med at løfte en bred vifte af virksomhedstyper til et nyt niveau, og vi er dedikerede til at få vores samarbejde til at give et højt afkast til vores kunder gennem Google Ads. Det SKAL være en win-win situation at samarbejde med Adtimize.

Google Ads søgenetværk

I Google Ads kan du blandt andet oprette søgekampagner, hvori du specificerer præcist hvilke søgetermer du ønsker at din virksomhed skal findes på. Herunder gælder det om at få henvist mest mest muligt relevant trafik ind på din hjemmeside, således at dine annoncekroner på Google AdWords ikke bliver spildt.

Når vi hos Adtimize identificerer og opbygger nye søgeord til en Google AdWords kampagne, angribes dette strategisk med hjælp af eksterne værktøjer, der kan vurdere antallet af søgninger på et søgeord, og således give et estimat for konkurrencen på selvsamme søgeterm så vi har en idé om klikprisen i Google Ads.

Negative søgeord

På hver enkelt kampagne eller annoncegruppe er det muligt at udelukke bestemte ord fra at udløse dine annoncer i Google Ads. Denne type kaldes negative søgeord, og definerer hvilke søgeord annoncen ikke skal vises på. Der kan være mange årsager til at udelukke bestemte søgeord, men de mest gængse vil være varianter af produkter, der ikke føres i butikken. På denne måde er det i Google Ads muligt at begrænse visningerne af en annonce, således at man ikke spilder annoncekroner på irrelevante klik, der aldrig vil føre til et salg.

En anden tilgang til negative søgeord er ved at undgå segmenter man ikke er interesseret i. Det kan være man gerne vil undgå de oplagte søgetermer som “gratis” eller “brugt”, hvis du som virksomheder ikke gør noget gratis eller sælger brugte produkter. Der er en lang liste af negative søgeord som de fleste ønsker at implementere i deres Google AdWords-opsætning, som vi hos Adtimize også har stort fokus på, allerede fra samme sekund vi sætter dine annoncer i gang.

Matchtyper

Når der opbygges søgeord i Google AdWords, kan dette gøres med forskellige matchtyper, der definerer hvordan algoritmen i Google Ads skal håndtere dine annoncebud.

Disse matchtyper drejer sig om:

  • Broad Match er et match som rammer meget bredt og finder bl.a. synonymer.
  • Exact Match er et præcis match på søgetermet, som også tager højde for stavefejl.
  • Phrase Match er søgninger der indeholder søgeord(ene) i en sammenholdt og bestemt rækkefølge, men kan også have ord før og efter.
  • Broad Match Modifier er en måde at kontrollere sit broad match, så søgningen SKAL indeholde søgeord(ene)

Disse matchtyper afgør hvilke søgninger, din Google AdWords-annonce kan blive vist i forbindelse med. Nedenfor er de 4 søgeordstyper nærmere beskrevet og deres fordele og ulemper er beskrevet. Særligt også med fokus på hvordan vi benytter dem hos Adtimize.

Hvis du blot angiver et søgeord uden specialtegn vil AdWords se det som et søgeord af typen broad match, og vil derfor blive vist på alle søgninger, som Google mener er relateret hertil. Hvis søgetermen eksempelvis er cykel, vil annoncen kunne blive vist på alle søgninger, hvor ordet cykel eller sågar synonymer indgår i. Det fanger enormt bredt, hvorfor de søgninger, som annoncen dukker op på, sjældent vil være særligt relevante for de produkter, som annoncen fører til. Det er til trods for, at man har de bedste intentioner om at sælge cykler og har lavet en super god annonce. Hos Adtimize vil vi ikke anbefale at bruge denne søgeordstype, da det simpelthen skaber for meget irrelevant trafik, som du betaler en høj pris for.

Exact match i AdWords er diametralt modsat af broad match, da det er en måde at vise dine annoncer, når du ved lige præcis hvad dine kunder søger på. Denne matchtype angives ved at sætte kantparentes om søgeordet: [søgeord]. Denne vises kun på søgninger, der svarer til nøjagtigt det angivne søgeord, dog med plads til minimale forskelle. Hvis du i Google Ads har en annonce for [cykelpumpe] vil annoncen herfor kun blive vist på søgninger, hvor brugeren har skrevet cykelpumpe eller ord meget tæt herpå – eksempelvis “cykel pumpe” eller en stavefejl, som “cykelpumbe”.

Phrase match er endnu en matchtype, indrammet af “gåseøjne”, som kan bygges i Google Ads. Denne type sikrer, at dit søgeord i bestemt rækkefølge indgår i søgningen. Denne angives med citationstegn omkring søgeordet: “cykelpumpe”, og vil blive udløst hvis ordene indgår i en sætning, for eksempel “hvilken cykelpumpe til Racer cykel er bedst?”

Den sidste type af søgeord du kan bruge i en Google AdWords kampagne er Broad match modifier – ofte forkortet til BMM. Denne kan anvendes hvis du vil ramme bredt, men stadig have kontrol over, hvilke kombinationer af et søgeord, der udløser dine annoncer. Udover at vise annoncen for søgninger, hvori søgeordet indgår, kan algoritmen i Google Ads gå ind og vurdere på relevans i forhold til brugerens intention og hensigt.

Denne matchtype indikeres med et + foran hvert ord i søgefrasen, for eksempel +billig +cykelpumpe. Denne type annonce vil altså blive vist på søgninger på “billige cykelpumper”, “rabat på cykelpumpe”. Hvis søgeordet kun et ét ord, så er phrase match og broad match modifier reelt samme søgeordstype.

Negative søgeord

På hver enkelt kampagne eller annoncegruppe er det muligt at udelukke bestemte ord fra at udløse dine annoncer i Google Ads. Denne type kaldes negative søgeord, og definerer hvilke søgeord annoncen ikke skal vises på. Der kan være mange årsager til at udelukke bestemte søgeord, men de mest gængse vil være varianter af produkter, der ikke føres i butikken. På denne måde er det i Google Ads muligt at begrænse visningerne af en annonce, således at man ikke spilder annoncekroner på irrelevante klik, der aldrig vil føre til et salg.

En anden tilgang til negative søgeord er ved at undgå segmenter man ikke er interesseret i. Det kan være man gerne vil undgå de oplagte søgetermer som “gratis” eller “brugt”, hvis du som virksomheder ikke gør noget gratis eller sælger brugte produkter. Der er en lang liste af negative søgeord som de fleste ønsker at implementere i deres Google AdWords-opsætning, som vi hos Adtimize også har stort fokus på, allerede fra samme sekund vi sætter dine annoncer i gang.

Annoncetekster

Når du i Google Ads Editor bygger en ny annonce har du nedenstående felter til rådighed. Fælles for dem er, at de skal overholde Googles regler for at blive godkendt.

En annonce på Google Ads søgenetværket består af:
  • 3 overskrifter på op til 30 tegn hver – det vil sige op til 90 tegn i alt.
  • 2 beskrivelselseslinjer på op til 90 tegn – her får du 180 tegn oven i de 90.
  • En landingsside, der bestemmer hvor din annonce fører hen når der klikkes på den.
  • To “stifelter” der kan anvendes i forlængelse af domænet, til at skabe resonans.
  • Eventuelle Annonce-udvidelser herunder.
    • Dit telefonnummer.
    • Din virksomheds adresse.
    • Dine vigtigste landingssider.
    • Hvilke brands, services og/eller produkter du fører.

SKAG – Single Keyword Ad Groups

Hos Adtimize anvender vi en særlig, granulær struktur under opbygningen af kampagner og søgeord i Google AdWords. Denne struktur sikrer at vi skræddersyer og matcher landingssider og annoncetekster helt specifikt til hvert enkelt søgeord. Denne struktur sikres ved, at vi til hvert enkelt søgeord opretter en annoncegruppe i en Google Ads kampagne og styrer budpriser og landingssider på mikro-niveau, således at dette vil “trumfe” indstillingerne i annoncegrupperne. I kraft heraf tillader det os hos Adtimize at styre Google Ads-konti ned til mindste detalje. På denne måde har vi i Google AdWords fuld kontrol over hvert enkelt søgeord – herunder den maksimale pris vi vil give for et klik, kvalitetsscoren for søgeordene, klikrater, konverteringsrater og ROI. På denne måde kan vi sikre, at du får absolut mest muligt ud af dine annoncekroner i AdWords.

Løbende optimering

Som nævnt tidligere ønsker vi hos Adtimize et langsigtet partnerskab med vores kunder. Vi tager kunderne i hånden og gennemgår lige så ofte som kunden ønsker hvad der er sket på kontoen, og hvordan vi vil arbejde videre med AdWords for at sikre det bedst mulige resultat, og derigennem sikre et længerevarende samarbejde hvor alle parter er tilfredse – et win/win. Vi ser værdi i det lange løb, hvor vi ikke bare holder omsætningen på et tilfredsstillende niveau, men også kommer med forslag til hvordan din virksomhed kan øge sin omsætning – uanset om det er ved at forbedre din Google Adwords-konto eller om det er gode råd og forslag til din hjemmeside. Det er en disciplin vi har meget erfaring med hos Adtimize og vi har set mange virksomheder øge deres omsætning, ved at lave små, men vigtige rettelser i deres setup.

https://services.google.com/inquiry/aw_tmauth

Løbende vil vi, i kraft af vores særlige opbygning af kampagner, søgeord og annoncer i Google Ads, effektivt høste nye søgeord, der bidrager yderligere til micro-managing af vores kunders Google Ads konti. At høste nye søgeord er en proces hvor vi gennemgår søgetermsrapporten for potentielt gode søgeord, som kan tilføjes til eksisterende eller nye kampagner i AdWords. Det kan godt være at dette søgeterm har klaret sig godt, men hele ideen bag høste nye søgeord, at man udelukker søgetermet fra at blive vist på den annoncegruppe hvor den hidtil har klaret sig godt, da man ikke ønsker at den gamle annoncegruppe og den nybyggede skal konkurrere mod hinanden i Google Ads. Efter udelukkelsen af søgetermet vil den blive bygget som et eksakt-søgeord, da dette øger kontrollen over søgeordet og forbedrer Adtimizes muligheder for optimering. Dog skal søgeord udløst af Google Shopping ikke lægges ind som et negativt søgeord, da man sagtens kan blive vist på både Google Shopping og Google Ads på samme tid, mens man ikke kan få 2 search annoncer vist på samme tid.

En anden del af den løbende optimering I Google AdWords består I at splitteste annoncetekster og landingssider. Vi tilstræber efter en konstant forbedring af anvendelsen af kunders annoncekroner, og helt lavpraktisk vil vi på udvalgte annoncer oprette nye annoncer med forskellige selling points i overskrifter og annoncebeskrivelser for at sammenligne dem mod hinanden, og se hvad der yder bedst, uanset om målet er at øge klikraten, konverteringsraten eller at sænke klikprisen. Tilsvarende optimerer vi på landingssider ved at oprette et komplet identisk annoncesæt, med den ene forskel at den leder til en anden URL på kundens domæne, for at se hvilken landingsside der performer bedst. Efter noget tid, vender vi tilbage til denne splittest, hvorefter vi kan sammenligne de udvalgte parametre. Ved sammenligning af disse tal ser vi hurtigt hvilken landingsside der har klaret sig bedst, og ved entydige resultater kan den dårligst-performende annonce pauses.
Et eksempel herpå kunne være en annonce, hvori man tester overskriften “Spar 20% nu!” mod “Lynhurtig Gratis Levering!”.

Et andet eksempel på løbende optimering af Google Ads-konti er optimering af budpriser. Helt basalt går dette ud på, at du som annoncør byder den maksimale pris, som du ønsker at betale for et klik. Annoncens position på Google afhænger af flere ting, bl.a. den maksimale klikpris, hvorfor vi ved hjælp af budjustering kan påvirke hvor højt annoncen placeres. Dette kan være nyttigt, da lavere klikpriser naturligvis medfører laver omkostninger. Dertil er det rimeligt at forvente, at jo lavere position en annonce har på Google AdWords, desto færre klik vil en annonce få. Herigennem kan vi altså styre omkostningerne på de enkelte søgeord.

Selve målet for at budjustere i Google Ads er at nå dine mål i forhold til hvad du ønsker at få ud af dine annoncekroner, uanset om du arbejder mod at skaffe salg eller potentielle leads til din service. Det kalder vi et mål for ROI (return on investment) eller ROAS (return on ad spend) for webshops. Arbejder du med leadgenerering, så vil du have et CPA (cost per aqucistion) mål, som afgør hvad du er villig til at betale for et kvalificere lead.

Derfor bruges budjustering af søgeord til at begrænse søgeord der klarer sig dårligt, for at flytte disse omkostninger over på søgeord der klarer sig godt, men har et uudnyttet potentiale. Denne budjustering kan ligeledes foregå på lokation, demografi – køn/alder eksempelvis – samt hvilken enhed en potentiel kunde befinder sig på. Hvis du eksempelvis ved at kvinder i alderen 45-54, der anvender en tablet og bor i Holbæk er rigtig gode kunder i din butik, kan der i Google Ads lægges en budjustering på hver af disse parametre.

Google Shopping

Hvad er Google Shopping og dine muligheder?

De fleste kender Google Shopping fra de produktbilleder som kommer frem over søgeresultaterne på Google, alternativt kan de også blive vist i højre side, efter en person har indtastet et søgeterm. Det er et værktøj som annoncør du kan bruge på Google AdWords sammen med dine søgekampagner.

Det er en mulighed for dig at vise dine produkter i form af billeder og titel, som giver en potentiel kunde mulighed for at se dine produkter, når du benytter muligheder i Google Shopping. Det kræver løbende optimering af dit produktfeed, samtidig med at der budjusteres løbende, for at forøge afkastet på dine Google Shopping-kampagner. Der kommer løbende nye muligheder for at målrette dine Google Shopping-annoncer mod særlige målgrupper. Det kan være person der er “i markedet” og vise en adfærd der gør at de leder efter et produkt som dit. Det er også muligt at målrette specifikt efter din målgruppe ud fra bl.a. Køn, alder og geografi på Google Shopping.

Hvad sker der når du klikker på en Google Shopping-annonce?

Efter et klik på en Google Shopping-annonce på Google, bliver du henvist til produktets hjemmeside og kommer specifikt ind på produktsiden. Det giver sammenhæng, da det er vigtigt at potentielle kunder kommer ind på den helt rigtige landingsside.

Hvordan fungerer Google Shopping i forhold til Google AdWords?

Der er ikke søgeord på Google Shopping, men det er stadigvæk vigtigt at have det rette bud til hver enkelt produkt i din Google Shopping-kampagne. Det er en løbende proces, hvor der hele tiden skal tages højde for hvad du som kunde har en profit på, og som er vigtigt at promovere for alle dine potentielle kunder som benytter Google og Google Shopping.

Trafikken fra Google til din hjemmeside er således den samme, den eneste forskel er, at dit lead allerede har set det konkrete produkt, som du tilbyder på din webshop.

Hvad kan vi i Adtimize gøre endnu bedre for dig?

Produktfeeds hentes via dit CMS-system og vi har erfaring med mange forskellige back-end systemer, blandt mange andre kan nævnes WordPress, Magento, Prestashop, Shopify og Scannet. Vi vil gerne være behjælpelige med vores erfaring i de forskellige systemer, så du kan komme hurtigt og succesfuldt på Google Shopping, så du ikke fortsætter med at misse potentielle kunder.

Vi har også resurser hos Adtimize til at gøre dit produktfeed endnu stærkere, så du bliver fundet på alle dine vigtigste produkter så ofte som muligt. Samtidig vil optimeringen af dit produktfeed også fjerne irrelevante klik, som er svært at undgå før man allerede har spildt annoncekroner på at finde de irrelevante søgeord og klik hvor den besøgende smutter igen med det samme.

Ligesom med resten af din Google AdWords-konto fokuserer vi på, at have en tæt dialog omkring hvilke produkter du ønsker at promovere, så du får den ønskede omsætning. Udover en unik optimering af produktfeed arbejder vi hele tiden på hvordan vi kan udvide din forretning og forøge din omsætning endnu mere – uanset om du vil sælge nye produkter eller ønske at din bestseller skal sælges til endnu flere personer.

Google AdWords og Google Shopping stiller store krav til at du som annoncør hele tiden benytter dig af de nyeste tiltag, som udkommer flere gange om året. Det giver højere profit og oftest sammen med endnu mere eksponering, som du vil have gavn af på lang sigt. Derfor er du sikret fremadrettet ved at have et samarbejde med Adtimize, da vi hele tiden er klar med alle de nye muligheder der byder sig på Google Shopping, så du ikke pludselig bliver overhalet indenom af dine konkurrenter. Måden vi arbejder med Google Shopping giver dig således en mulighed for altid at være med forrest, så du som minimum fastholder din omsætning, men oftest også oplever at din omsætning stiger mens vi har arbejdet sammen om dine Google Shopping-kampagner.

Display

Hvad er Display annoncering?

Annoncering på displaynetværket kendes også som displaybannere og bannerreklamer, de giver en unik mulighed for at promovere din forretning i form af din service eller dit produkt til personer som ikke befinder sig på Googles søgenetværk. Det giver derimod mulighed for, at vise sine bannere med et tilhørende budskab og er endnu en visuel mulighed for at påvirke leads og tidligere kunder. Hvis du ønsker at gå endnu bredere er det også muligt at vise dine bannere til personer som er “i markedet” til at købe dit produkt eller service.

Ønsker du at gå helt bredt og skabe opmærksomhed omkring dit brand er dette også muligt – så kan du ramme personer der kender dit brand, men du kan også ramme personer der aldrig har hørt om dig. Med display-løsningen kan du vælge at vise dine bannere på en af Googles samarbejdspartners hjemmeside. Det giver således muligheden for eksponering, selvom en person ikke nødvendigvis leder efter dit produkt eller service på nuværende tidspunkt.

Display som supplement til søgeordene

Google AdWords søgenetværk har en stærk rød tråd til display-netværket, da Googles displaynetværk og Google AdWords, udover at være Googles ejendomme, også kan sørge for at du bliver vist endnu flere steder end når folk foretager en søgning på Google.

Hvis det første møde et lead har med dit brand og hjemmeside er skabt på baggrund af Google AdWords, så vil du efterfølgende kunne vise dine bannere til tidligere besøgende. Når et lead har besøgt din hjemmeside vil det også være lettere at genkende dit brand og dine produkter eller services.

Display-annoncering er således ikke et fravalg af Googles søgenetværk, men et stærkt supplement ved siden af dine Google AdWords søgeannoncer, som kan spille sammen om at skabe den ekstra omsætning.

Hvem kan du henvende dig til med Display-bannere – og hvad skal dit budskab være?

Display-annoncering kan blive vist hos Googles partnere, som inkluderer mange millioner hjemmesider. Det giver mulighed for at bannerne kan tilpasses hjemmesiderne og det er derfor muligt at vise bannere, mens en person eksempelvis læser nyheder eller er inde på et forum.

Du kan vise dine bannere til tidligere besøgende, som du kan have henvist til din side via AdWords og herefter kan du skræddersy et budskab til netop disse personer. Det er muligt med en god “call-to-action” eksempelvis “køb nu med 10 procents besparelse” eller “indsend en kontaktformular nu og vi ringer dig op indenfor 1 time”. Disse call-to-action budskaber søger således at tage dine leads tilbage til din hjemmeside, så du kan vise dem hvad de gik glip af i første besøg.

En håndfuld af muligheder i forhold til at specficere og målrette sine eksponering af bannerannoncer på Googles partners hjemmeside er ved, målrette efter demografi og geografi, men også andre parametre – herunder køn, alder, interesser, adfærd, søgetermer, enheden de bruger og hvornår på døgnet de skal eksponeres for dine bannere.

Hvad kan du få ud af Display annoncering?

Displaybannere skal ikke ses som den eneste kilde til konverteringer, men som giver en mulighed for konstant at påvirke dine leads til at huske på dit brand og hvad du kan tilbyde dem. Selvom det ikke altid er den primære måde at skaffe konverteringer, så er det helt klart en mulighed for din virksomhed til at stå ud for mængden, ved at påvirke dine kunder i hele købsprocessen.

Det er bestemt en mulighed for display at stå alene uden at benytte de andre muligheder indenfor Google AdWords, men i samme ombæring så spiller de som tidligere nævnt rigtig godt sammen, da det giver mulighed for at påvirke mulige kunder fra deres første søgning af.

En vigtig faktor med display-annoncering med Google er, at det ikke koster en eneste krone før en person klikker.

Forbliv top-of-mind med Adtimize!

Sammen med Adtimize laver du en strategi og derefter rådgiver Adtimize løbende om hvad vi ser som den bedste mulighed for hele din Google AdWords-konto. Det er naturligvis os der er hands-on med dine displaykampagner i Google AdWords, hvor du løbende har mulighed for at komme med input.

Vi vil i starten af samarbejdet også finde bannere som kan vises. Har du ikke selv mulighed for at lave bannerne, har vi en stærk grafisk afdeling tilknyttet, som har erfaringen med en masse forskellige typer af bannere. Du får flotte bannere at vise hos Googles partnere, som er skræddersyet til brugernes adfærd, både den adfærd de har på og udenfor din egen hjemmeside.

Som det er skrevet et par gange nu, er det vigtigt at være top-of-mind gennem hele købsprocessen og det er således muligt at påvirke dine tidligere besøgende. Dine tidligere besøgende, bl.a. Fra Google AdWords, vil derfor huske dig og dit brand som det første, både når de skal købe deres første produkt eller service, men også næste gang de skal købe et produkt eller service som du tilbyder.

Derved er displayannoncering en mulighed for hele tiden at påvirke dine kunder til at købe hos dig fremfor konkurrenten, som samtidig er til en utrolig lav pris for at få en masse eksponering, som går udover Googles egen søgemaskine.

Bing Ads

Ligesom Google Ads, er Bing Ads en SEM-løsning, blot på den mindre kendte og anvendte søgemaskine Bing, der ejes af Microsoft. SEM-annoncer som Bing Ads er en god måde at tiltrække de helt rigtige kunder til din hjemmeside, da der er tale om et erkendt behov. Personer der søger på “Cykelpumpe” vil sjældent lede efter oplysninger om en sådan, men vil i mange tilfælde lede efter et sted, hvorpå den kan anskaffes.

Det er blevet en anvendt frase, at hvis man er i tvivl om noget, så “Googler” man det – i det sammenhæng glemmer de fleste, at der findes andre søgemaskiner – eksempelvist Bing. Som den næststørste søgemaskine har Bing absolut relevans i forbindelse med SEM.

Ansatte hos Bing er udmærket klar over, at Google AdWords er et særdeles effektivt værktøj, som anvendes af mange. Af denne grund minder deres søgemaskineannoncers opbygning meget om Google Ads. Grundideen er identisk: Når en kunde søger på et produkt, kan din virksomheds annonce dukke op, og såfremt der klikkes på den, betaler du for dette.

Det er ikke på Bing Ads at alt trafikken findes, men det er en måde at bruge en lille del af budgettet på et søgenetværk som ikke er nært så konkurrencepræget som Google Ads.
Nuværende tal i Danmark foreslår, at 97% af alle søgeforespørgsler foregår på Googles søgemaskine, mens de resterende 3% er fordelt på resten af de eksisterende, hvoraf Bing står for 1,34%. Af netop denne årsag er konkurrencen på Bing Ads markant lavere end på Google Ads, hvorfor man på denne søgemaskine kan opnå markant lavere klikpriser end i AdWords. Dog må man have in mente at trafikken også er en brøkdel af den total trafik på tværs af alle søgemaskiner.

For nogle webshops kan Bing Ads være et stærkt værktøj, idet aktive brugere på platformen er markant ældre end på Google Ads. Det kan være værd at have med i overvejelserne når du skal vælge hvor du vil annoncere. Hvis du som webshop har et ældre kundesegment kan der være potentiale i at annoncere på denne platform, da søgemaskine markedsføring som nævnt handler om at bringe den rigtige trafik ind på dit website, frem for blot en masse tilfældig trafik. Tilsvarende kan Bing Ads have en fordel idet Klikraten (CTR) som regel er meget højere her, end på Google Ads, og sammen med de markant lavere klikpriser er der for nogle et potentiale her, som er værd at udforske.

Når det er sagt, ser vi i Adtimize Bing Ads som et supplement til Google Ads og ikke en form for markedsføring der kan stå alene. Grundet den enorme forskel i andelen af aktive brugere, bør Google AdWords i enhver situation være førsteprioritet når du som webshop ønsker at markedsføre dig på søgemaskiner.

Hvis du sidder i en virksomhed, og ser muligheder i Bing Ads, kan vi hos Adtimize naturligvis håndtere jeres Bing Ads og sikre det størst mulige afkast for jeres annoncekroner.