Google Ads Remarketing
Med remarketing har du muligheden for at målrette annoncering mod kunder, der tideligere har interageret og udvist interesse for dit produkt eller din service. Mulighederne er mange – og du får i dette indlæg en uddybende forklaring på netop Google Ads remarketing.
Hej! Hos Adtimize udgiver vi løbende artikler, som kan gøre dig klogere på de forskellige aspekter af digital markedsføring. Har du brug for yderligere hjælp? Så kontakt os.
Hjem » Google Ads Remarketing
Hvis du har en smule kendskab til Google Ads, så ved du, at en stor del af strategien handler om at opfange relevante søgninger og vise dine produkter eller services, når de opstår. Med udgangspunkt i det, så er Google Ads ikke den mest remarketing-prægede kanal.
Og dog!
Der er en hel række utroligt spændende og værdiskabende tiltag, du kan foretage i din strategi på Google Ads, som vedrører remarketing i høj grad. Tiltagene kan hver især have en utrolig effekt på din performance og være med til at skabe nogle helt anderledes resultater.
3 remarketing tiltag:
En række af de tiltag eller områder du kan arbejde med, vil vi i denne guide gennemgå, så du kan få en bedre forståelse for de tiltag og muligheder du kan optimere på. De tre områder er:
- RSLA
- Display remarketing
- YouTube remarketing
Lad os se på det!
Hvis vi lægger ud med det som lyder russisk… RSLA
Så omhandler det dine søgekampagner. Og helt grundlæggende så vil de personer, som allerede har besøgt din hjemmeside, være langt mere tilbøjelige til at foretage en konvertering. Derfor vil vi gerne betale mere for, at de ser vores søgekampagner, når det er relevant.
Det du konkret kan gøre, er at byde op på dine remarketinglister i dine søgekampagner. Et eksempel kunne være, at du byder 20% op på folk, der har besøgt din hjemmeside de sidste 14 dage. På den måde kan du også øge chancen for, at dine potentielle kunder vælger dig frem for dine konkurrenter, da du vil være synlig i højere grad.
Ikke så ringe endda!
Display remarketing - Hvis du er visuelt anlagt!
En anden mulighed er Google displayannoncer. Du kender helt sikkert de annoncer, som dukker op, når du besøger f.eks eb.dk. Du tænker måske ikke over det i din hverdag, men de annoncer kan være med til at præge dig. Både med hensyn til at huske forskellige brands, men også i forhold til at skubbe dig i mod et eventuelt køb hos en af dine foretrukne brands.
Så når du i din nuværende marketingindsats har skaffet besøgende til din hjemmeside, så er display et enormt stærkt værktøj til at præge dem, som ikke har konverteret på din hjemmeside i første omgang.
Samtidig så vil det skabe værdi i form af genkendelighed af din virksomhed i fremtiden! Helt konkret så kan du f.eks målrette dine displayannoncer i mod folk, som har besøgt din hjemmeside de sidste 14 dage. Så kom vi igennem endnu et crazy tip! Jeg håber, du er klar på det sidste… og måske vigtigste.
Yderligere fordele ved netop at have fokus på bredere annoncering og “top funnel” er, at de mange besøgende potentielt kan opfanges og påvirkes via e-mail marketing.
Youtube remarketing - det tætteste vi kommer på en tv-reklame i online marketing!
YouTube remarketing er det sidste tip, jeg vil komme med i denne omgang – men det er også værd at blive hængende for. Forestil dig at dine potentielle kunder så en tv-reklame, fordi de havde besøgt din hjemmeside tidligere i dag…
YouTube remarketing er nok det nærmeste, vi kan komme på det fede scenarie. Her har du nemlig muligheden for at målrette dig med en YouTube reklame, når folk har besøgt din hjemmeside. Det er altså mega værdifuldt!
Både fordi at du kan få folk til at huske dig, hvis du får lavet en skarp video, men også fordi at du igen – ligesom med display bannere – kan skubbe folk tættere på en konvertering.
Ligesom så mange andre tænker du sikkert: “Jamen der er da ingen, der gider at se min reklame. Folk trykker da bare videre.” Det er i høj grad forkert. Vi ser på rigtig mange af vores kunder, at de betaler helt ned mellem 0,05 kr. – 0,02 kr. pr. visning af deres video. Og en visning betyder, at folk enten har set 30 sekunder eller hele din video. Så du betaler slet ikke, hvis folk f.eks. kun ser 10 sekunder af din video og derefter trykker videre.
På den måde er du sikret værdi! Det er altså sjældent i online markedsføring…
Vil du lære mere om YouTube Ads, kan du læse vores blogindlæg her, som går mere i dybden.
Er du klar til at sætte gang i nye remarketing tiltag?
Jeg håber, du føler dig mere klædt på i forhold til, hvilke tiltag du kan gøre på Google Ads med henblik på remarketing. Alle tre tiltag komplementerer hinanden rigtig godt, og er noget, der vil være relevant for de fleste virksomheder at implementere i deres strategi. Har du behov for hjælp, så sidder vores Google Ads specialister klar til rådgivning og eksekvering – kontakt os i dag.