INSTAGRAM, SÅ SKETE DET ENDELIG

Kasper Sponholtz
Head of Social Media
Kategori
SoMe
Hjem » INSTAGRAM, SÅ SKETE DET ENDELIG
ENDELIG åbnede Instagram op for godteposen! (for alle og ikke kun de udvalgte) Nu har alle, som har Instagram konto fået muligheden for at tagge deres produkter på Instagram (også kendt som Instagram Product Tagging)
Du har sikkert set kendte og store brands på Instagram “tagge” deres produkter og få lov at vise pris og linke direkte ind på produktet, som dette eksempel med taske en fra Kate Spade New York.

Men nu har Instagram gjort det muligt for dig og alle andre at komme i gang med Instagram product tagging, Wuhuu.
Dette gør Instagram til en real markedsplads som du kan udnytte nemt og hurtigt. Her har du har bedre mulighed for at få solgt eller få folk ind på dit website direkte fra Instagram.
Nedenfor finder du en kort guide til hvad du skal bruge og hvordan du kommer i gang med at tagge produkter før dine konkurrenter!
Det eneste det kræver før du kan komme i gang er:
1. Du har en Instagram konto som er godkendt til at shopping på Instagram. 2. Et produktkatalog du kan tilknytte din Instagram profil.
Også er du klar til at gå i gang med at gøre det nemmere for din følgere at købe din produkter.

Sådan tagger du produkter i dine opslag på Instagram:
- Vælg et billede, og tilføj billedtekst, effekter og filtre
- Tag de ønskede produkter på billedet
- Skriv navnene på de produkter, du vil tagge, og vælg dem, efterhånden som de vises i søgefeltet
- Tryk på Færdig
- Tryk på Del

Resultatet af dette er en meget mere brugervenlig oplevelse for dine følgere, som er interesseret i dine produkter, da det tidligere var en væsentlig sværere proces for din følgere at finde produktet, da man kun havde mulighed for at linke til sin hjemmeside i sin bio
.Nu er dine kunder i stedet kun to klik fra at foretage et køb.
Forskellen på Instagrams og Facebooks annoncer er, at Instagrams nye product tag virker meget mindre “pushy” og lægger mere op til at det er op til den enkelte bruger at undersøge og vise interesse i produktet. Dette gør også at Instagram er i stand til at beholde sit æstetiske look og “indhold” samtidig med at webshops får mulighed for at “annoncere for deres produkter”
Her hos Adtimize er vi meget spændte på at se hvordan Instagrammere kommer til at tage imod denne nye fede feature. Vi tror i hvert fald at man som webshop ejer, kan hente en masse værdi og kunder ved at bruge det!