fbpx

Slik fikk SEPHORA topplasseringer på Google og 82% vekst i organisk omsetning


SUKSESSHISTORIE

Konkurransen på det svenske markedet innenfor kosmetikk og hudpleie er utrolig høy, og er spesielt preget av store og veletablerte selskaper som dominerer organiske plasseringer. Ved å ha en kreativ tilnærming til SEPHORAs eksisterende SEO-fundament og gjennom linkbuilding økte vi imidlertid troverdigheten til Sephora.se, og skapte dermed topplasseringer på konkurransepregede søkeord med høyt søkevolum.

Nedenfor kan du se resultater fra 3 måneder i 2020-2021 sammenlignet med forrige periode i 2019-2020.

Av konkurransemessige årsaker kan vi ikke vise resultater for lengre periode.

0
%
Øget
Omsætning
0
%
Øget
Konverteringsrate
0
%
Flere
Konverteringer

VIRKSOMHEDEN

SEPHORA er et af verdens største og mest kendte beauty brands

Parfumeriet Sephora har dedikeret sig til skønhedsuniverset, og virksomheden er en af de mest innovative på verdensplan. Sephora blev grundlagt i Frankrig tilbage i 1969 og har siden 1997 været en del af koncernen LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton – en af verdens førende koncerner inden for luksusvaremærker.

Denne case tager udgangspunkt i vores samarbejde med SEPHORA på det svenske marked indenfor SEO, og vores erobring af topplaceringer.

MÅLET

SEPHORA ønskede at øge den organiske trafik på søgetermer med rigtig høj søgevolumen, hvor at SEPHORA-brandnavn ikke indgik i søgningen.

LØSNINGEN

Konkurrentanalyse og dominering

For at kunne dominere top placeringerne i de organiske søgeresultater kræver det et rigtig godt SEO fundament, og her handler det om at kigge på to ting:

Dér hvor du er bedre end dine konkurrenter, og dér hvor dine konkurrenter er bedre end dig.

Ved at udarbejde en SERP analyse af de største konkurrenter, fandt vi hurtig vores tilgang til at kunne udkonkurrere deres placeringer.

Et af tiltagene var at vi øgede effektiviteten af linkbuilding med fokus på fire områder:

  • Links målrettet søgeord, helt ned på kategori- og produktniveau.
  • Relevant anker tekst.
  • Links i høj kvalitet.
  • Outreach for at skabe en sund linkstruktur.

Det gjorde os i stand til at få topplaceringer på relativt kort tid, som kun bliver højere og højere.
Herunder ses resultatet af vores arbejde i perioden 2020.

Fra placering 3 -> 1 på “Makeup” med 6.600 månedlige søgninger.


Fra placering 26 -> 1 på “Ansiktsmask” med 6.600 månedlige søgninger.

Fra placering 52 -> 2 på “Ögonskugga” med 3.600 månedlige søgninger.

Testimonial

“Adtimize er fantastiske personer at arbejde med. Altid glade, positive og hjælpsomme.”