Sådan laver du de bedste Facebook og Instagram annoncer
Kasper Sponholtz
Head of Social Media
Kategori
SoMe
Hjem » Sådan laver du de bedste Facebook og Instagram annoncer
Måske er du allerede i gang, eller også vil du bare gerne i gang med at annoncere på Facebook og Instagram hurtigst muligt. Det kan være en jungle at finde rundt i, og det kan være svært at vide hvad der fungerer, og hvad der ikke gør. Jeg har udarbejdet en række tips og tricks til hvordan du, på bedst mulig måde, optimerer din Facebook annoncering.
3 tips til højt performende kreativt content:
- Tillid
Ser dit produkt ud som noget man kan stole på? Skaber annoncen tillid? - Integrer tidligere kunders oplevelse
Skaber bedre relationer til fremtidige kunder idet tidligere kunder fortæller de (gode) oplevelser de har haft med det pågældende produkt eller ydelse. - Kvalitet
Ser dit produkt billigt og dårligt ud? Det skal undgås, og er ikke godt for dit brand. Sørg for at kvaliteten af produktet skinner igennem i dine annoncer.
Hvad præsterer godt på Facebook Ads i øjeblikket?
User Generated Content – vinder stort
Eksempel:
- Høje 4×5 video og foto link annoncer – skaber de fleste konverteringer
- Karruseller bliver ligeledes mere populære og præsterer super godt
- Instagram Stories – stigende i popularitet og et super medie at vise visuelt kreative annoncer
- Dynamisk kreative test – kombiner forskellige billeder, videoer og tekster, og lad Facebook finde ud af hvilken kombination der præsterer bedst
Hvad kan du gøre her og nu?
- Boomerang – super på Instagram Stories
- Produktbilleder med stærke baggrundsfarver – hvide baggrundsfarver fungerer ikke lige så godt længere
Træk i produktet og vis hvad det kan/holder til
Tag et billede af produktet og tilføj en anmeldelse på billedet (husk 20% tekstregel)
(Store brands bruger rigtigt mange penge på at få noget til at ligne det er “naturligt” og ikke har kostet en krone)
User Generated Content - og hvorfor det er vigtigt
- Det fremstår enormt gennemsigtigt og skaber tillid hos forbrugeren
- Det ligner ikke en annonce – vinder stort hos forbrugeren
Tip:
Når man laver kreativt content er det vigtigt at lave flere målgrupper og målrette de enkelte annoncer samt budskaber specifikt til dem. På den måde varierer du det kreative content alt efter hvilken målgruppe der er tale om, og så får du de bedste resultater.Tips til den gode annonce
- Det er vigtigt at hver annonce “løser et problem”. Derfor er det vigtigt at man som virksomhed ved hvilket problem ens produkt løser. Tegn eksempelvis en hel funnel over dine kunders beslutningsproces og byg dine annoncer op omkring det.
- Tag udgangspunkt i målgruppens interesser og gør det klart hvad der er tale om.
- Se på dine landing pages som har de højeste konverteringsrater og brug samme sprog samt USP’er.
- Brug det som andre har sagt (anmeldelser) om produktet. Citater fra artikler, citater fra kunder – generelt alt som er med til at bevise, at det ikke er dig selv som siger det.
- Giv kunderne noget, eksempelvis: “Gratis prøveperiode” eller “Rabatkode”.
- Gør brug af emojis for at give en ægte følelse i stedet for annonce-fornemmelse.
- Husk at dele dine annoncer op, så du laver forskellige annoncer til hver placering. Dette vil altså sige, at du skal lave specifikke annoncer til Facebook feed, andre annoncer til Instagram feed og en helt tredje slags annoncer til stories.
2 hurtige tips til hvad du kan gøre hvis dine annoncer, som tidligere har præsteret godt, pludselig præsterer dårligt
- Dupliker den gamle annonce i det gamle annoncesæt – så slukker du for den gamle og sætter den nye i gang. Indholdet er altså præcis det samme.
- Dupliker den gamle annonce men ændre det kreative indhold.
Hvordan performer dine annoncer?
Ved du om du har et sofistikeret setup, som skaber de bedste forudsætninger for bedst ROAS og omsætning?
Få det bekræftet eller hør konkret med udgangspunkt i din konto hvordan du får det.
Bestil en gratis og uforpligtende analyse, og få indsigt i:
- Uudnyttet potentiale i dine målgrupper, lookalike og remarketing.
- Optimeringsmuligheder i dine annoncers kreative design.
- Hvor en allokering af dit budget vil sikre bedre performance.
- Hvordan du kan skalére din omsætning og forbedre din ROI.
Klik hér og udfyld kontaktformularen, og så kontakter vi dig!