Sådan smitter du din e-mailliste med VÆRDI!
Caroline Christensen
Concept & Content Specialist
Kategori
Hjem » Sådan smitter du din e-mailliste med VÆRDI!
Det startede med en (knap så yndig) flagermus ...
Oplysende information – coming up!
Faktisk læste jeg en længere artikel i går om, at hele Covid-19 angiveligt er startet hos hesteskonæsen – som er den her lille fætter:
It gives me the chills!
Og jeg bombes tilbage til barndommens nætter, hvor jeg vågnede med sved og rysteture – efter at have været i selskab med monstre – som helt tilfældigt godt kunne ligne den her til forveksling! (Okay, jeg indrømmer det – de drømme kan stadig vække mig den dag i dag – selvom jeg er 36 og ret voksen!)
Og hesteskonæsen – come on – hestesko. Der er vist ikke meget lykkebringende over den. Ja, jeg er så tilpas gammel, at jeg er opvokset med den overtro – at en hestesko bragte lykke!
Nok om det.
Nå, men ham her er gudskelov ikke dyret, man som gennemsnitsdansker støder på i hverdagen. Alligevel har han i dén grad sat sit markante præg på hele kloden i 2020! … men han har ikke hele skylden alene!
For man mener også, at skældyret har en “klo” med i spillet. Et virusgen fra den ene kombineret med et virusgen fra den anden – som så lever videre i hesteskonæsen – BUM, så har vi Covid-19, som kan overføres til mennesker.
Hurra. Eller noget.
Hvorfor læser du stadig med?
Du ved, at jeg er Content og E-mail Marketingspecialist. Og alligevel har du nu læst med hertil. På trods af, at dette blogindlæg overhovedet ikke har nævnt e-mail eller content.
Så hvorfor var det lige du læste med?
- Fordi jeg har fortalt dig om det mest aktuelle lige nu?
- Fordi jeg har skrevet i en personlig tone, som gør dig nysgerrig på det næste?
- Fordi du har en forventning om, at der kommer en pointe mht. content og din e-mail marketing?
Sidder du lige nu og tænker – ALLE 3! Jamen, så har du altså BINGO!
For hvad kan DU bruge hesteskonæsen, skældyret og Covid-19 til i DIN e-mail marketing lige nu?
Det skal jeg sige dig.
Hesteskonæsen, skældyret (og resten af hele Hakkebakkeskoven, spøg til side!) skaber historier. Ikke bare verdenshistorie, som indskrives i diverse historiebøger til vores efterfølgende generationer.
Men historier, der skabes for hver og én af os lige nu.
En verdensomspændende pandemi påvirker os alle – uden undtagelse. Og vi oplever det hele fra forskellige vinkler – og skaber dermed unikke historier. Og hvordan opbygger du normalt relationer? Troværdighed?
Det gør du via dialog, synlighed og ved at fortælle unikke historier – som giver læseren værdi.
Og hvordan gør du så det i praksis?
Okay, lad os lege lidt.
Forestil dig, at hesteskonæsen er din E-mail Marketing. Og skældyret er dit content. Sætter vi de to sammen i virkelighedens verden – så kan det blive ualmindeligt farligt, åbenbart!
Men kombinerer du din e-mail marketing og dit content i marketing-verdenen, så bliver det kun farligt for andre i din branche! Forstået på den måde, at skruer du op for din E-mail Marketing lige nu og fylder den med DINE unikke historier, som kan være udsprunget af følgende:
- Hvordan tackler du og din webshop Covid-19?
- Hvad tænker du om situationen?
- Hvad er dine bekymringer?
- Hvordan håndterer du bekymringerne?
- Inspirér din læser til at tackle det.
- Del dine optimistiske tanker og historier.
- Vis, at du er synlig, til stede og tager ansvar!
- Hvad tilbyder du læseren? (Fri fragt, rabat, guide, inspiration etc.)
- Og hvad har du brug for at læseren gør lige nu – for at gøre en forskel?
Jamen, så har vi pludselig ikke smittet vores læsere med virus – men med noget helt andet – VÆRDI.
Både i form af nærværende relationsopbygning, sårbarhed (og jo, den er go’ i disse tider!), autenticitet og ikke mindst helt konkret hands-on økonomisk gevinst ved at støtte dig og handle hos dig lige nu.
Så lad mig lige opsummere!
Tiden er inde til, at du for alvor skal positionere dig, tage ansvar, være synlig, autentisk og ikke mindst kaste dig hovedkulds ud i at opbygge og pleje din e-mailliste.
Alle er hjemme. Alle føler sig alene. Alle tjekker mails.
Og jo, de vil gerne høre fra dig, hvis du giver dem værdi – nærværende, unikt content (som kun kan komme fra DIG).
Undervurdér ikke, at det er de virtuelle relationer, som der for alvor er gods i lige nu – og at e-mail marketing er dit bedste kort på hånden – i forhold til at komme ud på den anden side med skindet på (hestesko)næsen.
Det startede med en flagermus … Og ender med en nærværende, værdiskabende og effektiv e-mail marketing, hvis du følger mine anbefalinger.
Brug for strategiske input eller et kærligt spark i den rigtige retning – så kontakt mig!