fbpx

TikTok annoncering, der skaber resultater uden at spilde budget

Annoncer dine kunder elsker, og dine konkurrenter vil kopiere.

+ 0
Danskere på TikTok
0 %
Lavere CPC
0 %
Lavere CPM

Dit bureau til resultater

Hvorfor vælge et bureau til at håndtere TikTok?

Top Funnel annoncering

Vi skaber awareness, flere besøgende og salg med den rigtige prospecting strategi.

Kreativt content

Få flere likes, kommentarer, højere CTR og lavere klikpriser med gennemtestede annonce-kreativer, der virker.

Lower Funnel annoncering

Få flere nye og tilbagevendende kunder med strukturerede remarketing kampagner.

Skalering & ROAS forbedring

Undgå budget-spild med en overskuelig kampagnestruktur og budgetallokering.

Din egen TikTok ekspert

Hos os går vi op i det vi laver med liv og sjæl. Vi lægger hjerte i vores arbejde, og elsker derfor at samarbejde med virksomheder, der gør det samme.

Er din virksomhed også fuld af ildsjæle?

I så fald er vi et godt match.

Annoncer, der skaber salg

Erfaring fra over 80.000 annoncer

Vores fremgangsmåde for at finde ud af, hvad der virker. Den er simpel men effektiv.

Test, test og atter test.

På den måde finder vi systematisk:

TikTok Marketing Partner

På årsbasis håndterer vi +20 millioner kroner i annonce spend på Sociale Medier

Det er fordelt på over 100 virksomheder, som både er servicevirksomheder og webshops.

96%

Qualifying Spend

100%

Placement Optimization

Succeshistorie

En marketing-funnel der leverer rekordresultater

DUF er Danmarks største rejsebureau for unge.

Derfor er det en kæmpe ære, at vi kunne hjælpe dem med at komme i gang på TikTok.

Hovedfokus på casen var at skabe billig trafik til Top Funnel, for derefter at kunne præge dem på andre kanaler. Sekundært var fokus på at skabe følgere til deres TikTok profil.

På lige under 2 måneder blev svimlende 1.299.000 eksponeringer registreret. Det resulterede i 9.210 kliks til en CPC på kun 1,63 DKK og en CPM på 11,55 DKK – hvilket er meget billig trafik, sammenlignet med f.eks. Facebook.

Der blev skabt lige under 300 nye følgere til en pris på ca. 14 DKK pr ny følger.

Sådan gjorde vi:

39%

Lavere CPM

66%

Lavere CPC

Dit bureau til resultater

Vores Succeshistorier

Vi er din totale partner i SoMe annoncering

Skab synergi i dine budskaber på tværs af dine kanaler, udnyt dit fulde potentiale og gør din marketing profitabel.

Det siger andre

Om at samarbejde med os

Potentialevurdering

Ved du om du ambitiøst udnytter
de mest effektive muligheder,
og dit setup er det bedste af
dine konkurrenters?

Få svaret gratis – Vi analyserer det for dig.

TikTok

Hvad er TikTok?

I tilfælde af at du rent faktisk har levet under en sten de sidste par år, får du her en kort introduktion til, hvad TikTok er for noget:

TikTok er en af verdens mest downloadede apps og et socialt medie, som godt kan minde om en blanding mellem Instagram, YouTube og Snapchat – og så alligevel ikke. TikTok er nemlig sin helt egen, og er på mange måder helt unik i forhold til andre sociale medier.

Brugerne på TikTok laver videoer, hvor de danser, snakker, laver sketches, deler memes, osv. inden for ALLE emner og genre! Brugerne deler videoer med alle andre på platformen, så man kan interagere med hinanden og finde inspiration eller underholdning fra hele verden.

På TikTok er det kun fantasien, der sætter grænser, så længe du overholder deres retningslinjer, og dem er der mange af!

Danske TikTok brugere

1.000.000 – 1.500.000 er antallet af danske brugere mellem 18-55+ år, der har TikTok appen. Lidt over 50% af danske TikTok brugere er i alderen 18-24 år, det fortæller os at de unge voksne, er dem der dominerer platformen lige nu.

Som vi tidligere har set det med nye sociale medier som, f.eks Facebook, Instagram, Snapchat, så kommer de ældre segmenter dumpene lidt og lidt – lige nu udgør 25-44 årige ca. 35% af de samlede danske TikTok brugere.

Fordelingen af danske mænd og kvinder på TikTok er tæt på 50/50 – som det ser ud nu, er der en lille overvægt af kvinder.

Uagtet alder og køn, så er engagement på platformen helt vanvittig! Den gennemsnitlige danske TikTok bruger, har app’en åben i 57 minutter om dagen! – Og hold nu fast – det svarer til lige omkring 225 videoer om dagen pr. person!

Hvordan er det en fordel, at være hurtigt ud af starthullerne?

TikTok er som socialt medie stadig meget ungt – det er gode nyheder for dig, der driver en ambitiøs forretning og tør at være firstmover.

Det er langt de færreste danske annoncører, som har gjort sit indtog på platformen. Med lav konkurrence følger som oftest lave priser, hvilket også er tilfældet med TikTok.

Start i dag og få billigere eksponeringer, kliks, app downloads og konverteringer. Ud over den financielle fordel, skaber du med TikTok et ekstra touckpoint til kunderejsen, hvor du har mulighed for engagere, motivere og danne tættere bånd med din målgruppe.

Vores tilgang til et samarbejde på TikTok

Når man skal i gang med markedsføring på TikTok eller andre sociale medier er det vigtigt man på forhånd har lagt en klar strategi for hvad man gerne vil opnå med sine annoncer.

Derfor vil vi altid have en tæt dialog om hvad du ønsker at opnå med TikTok markedsføring og hvilke mål vi skal arbejde med.
Skal man arbejde med f.eks., flere salg i webshoppen, flere tilmeldinger til nyhedsbrevet, skabe trafik, eller afspilning af videoer.

Når man har lagt en strategi og mål for sine TikTok kampagner kan man begynde den kreative proces om hvordan man bedst benytter de formater TikTok tilbyder, og hvilke budskaber der skal benyttes for at påvirke målgruppen mod vores ønskede mål.

Det er vigtigt at man har styr på sine budskaber da man på TikTok har mulighed for detaljeret at målrette dine annoncer til specifikke målgrupper. F.eks. vil kvinder og mænd med interesse i camping sandsynligvis ikke have grund til at engagerer sig med indhold der drejer sig om noget helt andet og vi vil derfor lave tekst og indhold til annoncerne som sikrer os at vi får testet de rette budskaber af til de rigtige målgrupper.

Vi er 100% gennemsigtige i alt hvad vi laver og vil altid arbejde i jeres egen annoncekonto, så man altid har mulighed for at gå ind tjekke op på de annoncer som bliver lavet og se performance.
Og ellers sørger vi også, som minimum, at holde et møde om måneden for at gennemgå vores mål, arbejde og lægge en plan for den kommende periode.

Hvordan fungerer TikToks annonceringsplatform?

Annoncering på TikTok fungerer som en auktion – ligesom vi kender det fra Facebook og Instagram. Det betyder, du som annoncør skal bestemme, hvor meget du er villig til at betale for at få en annonce vist på TikTok til din udvalgte målgruppe.

Man ved ikke på forhånd, hvad det vil koste at annoncere til den målgruppe, man ønsker.
Men du kan selv bestemme, hvor mange penge du vil bruge. Når du starter med at annoncere på TikTok, har du 2 muligheder for at vælge, hvem der skal styre, og hvor meget du betaler for dit mål.

  • Du kan lade TikTok beslutte, hvad dit bud er værd.
  • Du kan manuelt gå ind og styre, hvad dit bud er værd.

Det er forskelligt fra case til case, hvilken af de to ovenstående muligheder, der er den bedste.

Hvad koster det at annoncere på TikTok.

Hvordan performer din annonce? Altså hvor mange kliks, konverteringer og likes kommer ud af alle dem, som ser dine annoncer?

Kvaliteten af ​​din annonce er altafgørende for, hvad dine annoncer koster, og dårlig kvalitet kan sende omkostningerne til din annonce helt hen i vejret, eller sænke dem dramatisk.

Du kan vælge mellem to budgettyper, som du måske kender fra andre steder: Et dagligt budget og et livstidsbudget. Læg mærke til at du både kan sætte budget for kampagner eller vælge det for hver annoncegruppe.

Der er et minimumskrav for, hvor mange penge du skal bruge om dagen alt efter, om du vælger at sætte budget for kampagner eller annoncegrupper. Men bare rolig: Beløbet bliver lavere og lavere som flere annoncører kommer til.

Don't make ads. Make TikToks – Hvilket content skal du lave til TikTok?

TikTok belønner kontier, der skaber originalt og autentisk indhold, med bedre og billigere resultater.

Lidt ligesom autentiske Facebook annoncer, der øger ROAS med op til 244%, så belønner TikTok de annoncører, som skaber autentisk indhold, der konverterer brugerne, og/eller får dem til at interagere med annoncen. Jo mindre friktion brugerne oplever, jo bedre!

Den berømte og berygtede TikTok algoritme finder hurtigt ud af, om det content du laver er godt, og om brugerne gerne vil se og interagere med det.

Algoritmen er designet til at holde brugerne så længe som muligt på platformen, ved at vise dem indhold, som algoritmen mener, at brugerne vil kunne lide – OG DET VIRKER!

De fem kampagnetyper på TikTok

1. Brand Takeover

Brand Takeover formatet er præcis, hvad navnet antyder – det er nemlig dit brand, der overtager hele brugerens skærm så snart, de åbner appen. Det helt specielle ved den her form for reklame på TikTok er, at der kun er én annoncør per kategori per dag. De brands, der ‘vinder’ pladsen, får altså en stærk og bred eksponering af deres brand og budskaber.

2. Top view

Top View er næsten identisk med Brand Takeover formatet. Den helt store forskel er, at i stedet for at overtage brugerens skærm så snart, de åbner appen, så sker det først et par videoer inde. TikTok beskriver selv denne placering som værende den bedste for dine reklamer, da den skulle være umulig at overse.

3. In-Feed Ads

In-Feed annoncer er din mulighed for at få reklamer ind på “For You”-siden. Annoncen kommer til at fremstå hen af et helt almindeligt organisk opslag, og er på den måde med til at understrege vigtigheden af det, TikTok selv siger: ‘Don’t make ads make TikToks’. Som med alt markedsføring handler det om at kende sin målgruppe så godt som muligt, så man kan lave annoncer, der passer ind i det feed af videoer, som målgruppen ser.

4. Hashtag Challenge

En virkelig interessant format – især hvis dit brand i forvejen har et genkendeligt hashtag, eller forsøger at gøre et hashtag til sit eget. I praksis skal du lægge en organisk video op på din TikTok profil, hvor du opfordrer/udfordrer andre TikTokere til, hvad end din challenge nu går ud på. Du giver videoen et hashtag i beskrivelsen, og poster den. Herefter promoverer du den organiske video, og målretter den mod de ønskede målgrupper. På den måde skaber du øget eksponering og engagement for et hashtag, som også giver mening for dig og dit brand.

5. Branded Lens / Branded Effects

Branded Lens er en super fed måde at øge kendskabet til dit brand eller produkt, specielt hvis du er kreativ af natur. Du skal nemlig selv skabe flotte og interaktive brand filtre, som vi også kender det fra Snapchat, hvilket andre brugere også vil kunne bruge i deres videoer. Altså er det en visuel stærk måde at få fremvist sit brand og produkter på, men også en langt mindre kommerciel måde, sammenlignet med de 4 andre kampagnetyper.

Få succes med TikTok annoncering - 7 Creative Best Practices

Om du er del af en multimillion-dollar virksomhed eller ejer en lille lokal biks, så er TikTok en kreativ legeplads, hvor alle kan udfolde deres kreative idéer.

Men vi skal også være ærlige! Vi lever i en resultatdrevet verden og en kreativ idé, er først virkelig interessant hvis den skaber resultater! Derfor har vi samlet et par tips og tricks, så du nemt kan sætte turbo på din kreative idéer. De fire første punkter, er generelle gode råd til alle der skal lave TikToks. De tre sidste punkter er mere fokuseret på TikTok annoncører, der driver e-commerce forretninger.  

1. Skyd videoerne i høj opløsning

Kvalitet over kvantitet! Det som de bedste TikToks har tilfælles er, at de har en videoopløsning på 720p eller højere. Du kan relativt nemt selv skyde en god video i høj opløsning, med næsten alle nyere mobiler. Hos Adtimize hjælper vi rigtig mange af vores kunder, med at skyde content af høj kvalitet. Gang på gang har vi set det skaber profitable resultater, når man bruger content der er af høj kvalitet. Læs mere om vores videoafdeling her og hvordan content af høj kvalitet kan løfte din performance. 

Så har du en nyere mobil med et kamera, der skyder 720p eller højere, er du good to go! 

2. Lav noget larm!

Modsat størstedelen af andre sociale medier, så ser brugerne på TikTok videoer med lyd på, det er faktisk et MUST! +93% af de bedst performende TikToks brugte lyd. Det fede er at man ikke engang behøver at bruge en mega kendt sang, man kan have lige så stor succes med voiceovers eller den famøse robot stemme der læser tekst op.

Husk lyd og prøv gerne en masse forskellige ting af!

3. Kort og godt

Korte videoer klarer sig bedre. De fleste bruger TikTok til underholdning og de ved hvad de vil se, samtidig med at det er super nemt at swipe videre til næste video. Du skal altså nå at få dit budskab ud ret hurtigt i løbet af din TikTok, ellers mister du dem der ser med! Selv siger TikTok at kortere videoer generelt klarer sig bedre og at 1 ud af 4 af de bedst performende TikToks har en varighed på mellem 21 og 34 sekunder.

Det er vigtigt du holder dine videoer korte og at budskabet kommer hurtigt ud! Men i sidste ende skal længden på dine TikToks give mening, i forhold til hvad du forsøger at nå frem til.

4. Gå fuldskærm

TikTok giver dig en gennemgående fuldskærmsoplevelse, og næsten alle de bedst performende TikToks var i fuldskærm. Sammenlignet med TikToks, der ikke passer på skærmen og viser sorte kanter, så får videoer filmet i formatet 9:16 langt flere eksponeringer, helt op til +60% flere!

Husk derfor at skyde dine film i 9:16 format. Genbrug eventuelt jeres eksisterende indhold fra andre kanaler og anvend de kreative værktøjer som TikTok tilbyder, til at ændre formatet. 

5. Vær scenemesteren

Hvordan og hvor du placere produkterne i dine videoer, har en stor betydning på TikTok! Videoer med varierende scener så en stigning på +40% i visninger sammenlignet med videoer, der viste en person som sælger et produkt uden nogen B-roll eller overgangsoptagelser. 

Det er vigtigt at være kreativ, og finde på en masse fede vinkler og steder, hvor du kan vise dine produkter og dets attributter frem.

6. Tekst på din TikTok

Skær dit budskab helt ud i pap, ved at fremhæve det med tekst på skærmen. Det kan være undertekster, et sticker eller en fast tekst, så længe der er tekst og en CTA i teksten, kan du opnå en stigning på +55% i eksponeringer sammenlignet med videoer, der ikke tilføjer noget ekstra tekst på skærmen.

Understreg det du vil have din målgruppe til at gøre, med tekst på skærmen.

7. Brug tilbud og fremhæv dem tydeligt!

Alle elsker et godt tilbud! Uanset om det er en rabatkode, et sæsonudsalg eller et prisfald, så husk at fremhæv det tydeligt i både tekst og video. TikToks med en person der fremhæver mindst et tilbud, så en stigning i visninger på +67%.

Hvis du gerne vil se bedre resultater, så test forskelige tilbud af og gør dem så tydelige som muligt.

Se hvad du kan få for 10.000 kr. på TikTok.