fbpx

Sådan løftede video-content på hjemmesiden konverteringsraten på Google Ads med op til 166%!

CaseImage-Dibbern_01

SUCCESHISTORIE

Dibbern Color Design manglede noget content på sin hjemmesiden, som kunne inspirere og motivere målgruppen til at tage kontakt til ham og hans firma.

Vi optog en præsentationsvideo, samt 3 testimonials.
Alle 4 videoer ligger på forsiden, hvor de 3 testimonials ligger på de undersider, som passer ind i hvad der bliver snakket om i videoerne (Eks. “Køkken”, “Inventar” osv.)

Videoerne blev sat ind i slutningen af april, og hvis vi sammenligner med måneden efter, så er konverteringsraten i hele Google Ads kontoen 24% højere i maj end april.

Hvor det på undersiden for “Køkken” øgede konverteringsraten med 73%, og 166% på “Inventar” undersiden.

Øget konverteringsrate
For hele kontoen
0 %
Øget konverteringsrate
På inventar kampagner
0 %
Øget konverteringsrate
På køkken kampagne
0 %

VIRKSOMHEDEN

Dibbern Color-Design er en dansk professionel leverandør af industrilakering indenfor alle former for lakering med vådlak, herunder sprøjtelakering af træ, metal, plast glasfiber mv.
Deres virksomhed har mere end 40 års erfaring, hvorfor de kan garantere at deres arbejde udføres i meget høj kvalitet og altid til en rimelig pris.

MÅLET

Vores videoer havde til mål at:

Øge kendskabet og skabe awareness omkring Dibbern Color Design.

Skabe tryghed omkring deres service, vise muligheder og give inspiration.

At skabe troværdighed ved at give en introduktion til hvem Bent Dibbern er, og på den måde skabe relation.

Vi vise hvilken værdi det egentlig skaber for kundern, og deres livskvalitet.

Tiltrække flere brugere ind i på siden, og få en endnu større andel af de besøgende til at blive til kunder.

LØSNINGEN

Med ovenstående målsætninger producerede vi 1x præsentationsvideo og 3x kundetestimonials.

Efterfølgende blev de lagt ind på hjemmesiden, og derfra sås der hurtigt en positiv effekt.

Det beviser, at gode videoer er værdifulde, da de kan ramme målgruppen på en helt anden måde end billeder og tekst.

Videoer kan tale til følelser og dermed påvirke målgruppen til hurtigere at beslutte sig for, at det er netop dén virksomhed, som skal hjælpe dem, og forkorter beslutningsprocessen og øger konverteringsraten.

Præsentationsvideo

Mikkis anbefaling af Dibbern Color Design

Benedikte anbefaler Dibbern Color Design

Sprøjtemaling af Martins køkken