Webdesign er et meget bredt område, der dækker både logo design, hjemmeside design, infographic og meget mere. Og det handler ikke kun om det der foregår online. Ting som bannere, standere og plakater er i den grad også grafisk design.
I bund og grund omhandler grafisk design alt der vises frem, helt ned til vandmærket på dit brevpapir. Kort sagt så er det alt hvad folk ser når de har med dit firma at gøre, dette bliver også kaldt for din Visual Identity.
Noget af det vigtigste når man skal brande sit firma er, at man virker professionel og troværdig. Hvis ikke du skaber tillid, så kan du skabe mistillid.
Hvis dit design og din måde at fremstå på sidder lige i skabet, virker alt andet også til at følge med, og før du overhovedet har sagt noget, vil folk have en følelse af, at de kan stole på dig, og du har styr på hvad du taler om.
Og har du formået at fremstå på den rigtige måde, er det meget nemmere at overbevise folk om at de skal vælge dig, frem for dine konkurrenter.
På samme måde hvis du ikke har styr på dit design, kan alt det være meget svære at opnå. Hvis dit design ikke ser professionelt ud, eller hvis du bryder dit eget design, kan det virke forvirrende og skræmme potentielle kunder væk, da de måske bliver i tvivl om hvorvidt dit firma er seriøst, eller om der er bedre muligheder.
Du kender det måske fra dig selv? Når du er kommet ind på en hjemmeside du ikke føler dig helt tryg med, så hopper du ud igen – enten med det samme, eller måske først når du kommer til checkouten, og ikke føler dig tryg ved at give hjemmesiden dine kortoplysninger. Den reaktion, skyldes ofte mangel på designe af hjemmesiden, som gør at siden ikke fremstår troværdigt.
Det er her vi kommer ind i billedet. Vi bruger vores store erfaring, indenfor alle områder af online markedsføring, og giver dig det bedste fundament, for at alle besøgende føler sig velkommen og trygge, så de hurtigt kan konvertere og blive til glade kunder.
Når du laver et design for din virksomhed, er det en god ide at være gennemgående, og bruge det på alt hvad der forbindes med din virksomhed, så alt dit design følger den samme stil. Det skaber en rød tråd og gør det nemmere at se sammenhængen i virksomhed, plus at hver gang folk ser noget fra din virksomhed, bliver de mindet om dig og på den måde holder du dig hele tiden top of mind.