fbpx

Søger du hjælp til at få topplaceringer på Google?

Lad os analysere din hjemmeside og vise dig, hvordan du får flere besøgende med god SEO.

On-page SEO

Vi giver dig det bedste fundament for at blive fundet på Google ved at optimere din hjemmeside.

Teknisk SEO

Vi forbedrer dine placeringer ved at optimere tekniske aspekter, så de matcher med Googles prioriterer. Fx. hastighed, mobiloptimering etc.

Linkbuilding

Lad os skabe kvalitet og troværdighed i din linkprofil og give dig topplaceringer på svære søgeord.

Content & Tekst

Få målrettet SEO-kvalitet i dit content og i dine tekster på siden, som vil hjælpe dig med at rangere i toppen.

Din egen SEO ekspert

Vi er et team af passionerede SEO- og content-specialister, som altid har fingeren på pulsen ift. Googles nyeste algoritmer og de trends, der rører sig på markedet.

Vi arbejder ud fra 100% gennemsigtighed og står på mål for vores arbejde. Derfor tror vi også på, at de bedste resultater skabes i samarbejde med dig.

Du får derfor en fast tilknyttet SEO specialist til din virksomhed.

Succeshistorie

Et blogunivers med 66.000 flere besøgende

DEKRA er den største udbyder af transportuddannelser i Danmark. De har også bilsyn og motorkontorer over hele Danmark.

Målet i vores samarbejde var, at både nye og eksisterende blogindlæg skulle opnå højere værdi på Google ved hjælp af en bedre infrastruktur på siden. Dog uden at ændre på det eksisterende design.

Sådan gjorde vi:

255%

Flere besøgende

Vil du have flere besøgende?

Sådan skaber vi topplaceringer på Google for dig

Potentialevurdering

Vi starter med at analysere din hjemmeside, hvor vi tager udgangspunkt i dit SEO-fundament, dine placeringer og eventuelle low-hanging fruits, så du kender dit potentiale for at få flere besøgende.

Konkurrentanalyse

Ud fra de søgeord som vi ønsker skal opnå en placering 1, laver vi en analyse af dine tætteste konkurrenter, så vi ved præcis hvad der skal til for at overhale dem.

Placeringsstrategi

Vi udformer en handlingsplan baseret på vigtige KPI’er, som vi eksekverer på. Vi rapporterer løbende arbejdet, samt når der sker stigning i placeringer. På den måde kan du selv følge med i strategien og have 100% gennemsigtighed.

Find ud af hvordan du får flere besøgende

Om at samarbejde med os

Dit bureau til resultater

Vores Succeshistorier

Potentialevurdering

Ved du om du ambitiøst udnytter
de mest effektive muligheder,
og dit setup er det bedste af
dine konkurrenters?

Få svaret gratis – Vi analyserer det for dig.

Det siger andre

Om at samarbejde med os

Hvad er SEO?

SEO er en af de mange avancerede markedsføringskanaler, du er nødt til at forholde dig til, hvis du driver en virksomhed. SEO er relevant for dig, uanset om du ejer en webshop, en tandlægeklinik eller en restaurant. Hvis blot din virksomhed har online tilstedeværelse, så skal den også gerne være synlig, så du kan få noget trafik ind i biksen.
SEO står for Search Engine Optimization, som på dansk betyder søgemaskineoptimering. SEO handler altså i grove træk om at optimere dit website, så det scorer flere point hos søgemaskinerne, end dine konkurrenter gør. Og når vi taler om søgemaskiner, så kan vi vist godt blive enige om, at vi primært tager hensyn til Google og dermed Googles præmisser for et SEO-optimeret website.
Søgemaskineoptimering handler altså grundlæggende om at gøre sig gode venner med Google. Dermed bliver søgemaskineoptimering gjort til en disciplin, og så vi kan lige så godt få lagt alle kortene på bordet. Når det kommer til en disciplin som søgemaskineoptimering, så findes der ingen facitliste. Til gengæld findes der alverdens forskellige cases, der har givet en række værdifulde indikatorer på, hvad Google godt kan lide. Og disse indikatorer kalder vi for Google Ranking Factors. Nogle af disse Ranking Factors kommer direkte fra Google og er dermed Ranking Factors, der ikke kan diskuteres. Andre Ranking Factors har fået deres værdi, fordi de påvirker de direkte Ranking Factors i en større eller mindre grad. Og derfor er SEO optimering noget af en jungle at finde rundt i.

Hvorfor er SEO optimering vigtigt for din virksomhed?

Søgemaskineoptimering er et resultat af den teknologiske udvikling og dermed også et resultat af udviklingen i vores adfærd. For uanset hvordan du vil definere din målgruppe, så er der én ting, som målgrupper med online tilgængelighed har tilfælles. De bruger Google.

Du vil blive overrasket over, hvor stor en del af din målgruppes købsbeslutningsprocesser, der starter på Google. Og starter de ikke på Google, så kommer de i hvert fald forbi Google før eller senere. Så selvfølgelig er det ikke nok at være tilstede online gennem Facebook annoncering og Email marketing. Du er også nødt til at være tilstede på Google. I hvert fald hvis du vil gøre din målgruppe opmærksom på, at du eksisterer.

Der er lavet en lang række undersøgelser over, hvor stor en andel af den potentielle trafik, du får ind, hvis du ligger nummer 1 i Googles søgeresultater (SERP), frem for hvis du ligger nummer 2, 3 eller 4. Det vil ikke være så svært at tegne en kurve over denne fordeling, og det bør heller ikke være nogen overraskelse, at denne kurve vil være eksponentielt aftagende.
Hvis du ligger nummer 2 får du måske kun halvt så meget trafik som nummer 1, og hvis du ligger nummer 3, får du måske kun halvt så meget trafik som nummer 2. Så kan du vist godt regne ud, hvor stor en andel, du får, hvis du ligger nummer 10, 11 eller 32.

Prøv selv at forestille dig, at du skal søge efter et produkt, en rejse eller noget helt generelt information. Har du selv tålmodighed til at gå samtlige af Googles søgeresultater igennem, før du klikker dig ind på en side? For dem er der altså mange af, hvis du skulle være i tvivl. Hvis du leder efter en hårtørrer, har du for eksempel intet mindre end 2,53 millioner sider at vælge imellem.

Så hvis det ikke er gået op for dig endnu, så kan vi godt løfte sløret for den knap så hemmelige opskrift på online succes: Du skal ligge nummer 1 på Google.

Det smukke ved SEO optimering er, at det faktisk er gratis. Med gratis menes der, at den trafik, du opnår med den bedste SEO optimering, ja, den er gratis. Derfor kaldes den trafik, du genererer ved hjælp af søgemaskineoptimering, for organisk trafik. Og organisk trafik vil du selvfølgelig gerne have mere af. For med organisk trafik slipper du for at betale for hvert enkelt klik, du får ind, og så er det ikke lige så afgørende, at hver eneste besøgende skal ende ud i en konvertering. Og derfor er søgemaskineoptimering en perfekt strategi, når dit fokus er at øge din kendskabsgrad. Søgemaskineoptimering tillader nemlig en længere købsbeslutningsproces, uden at det direkte kan mærkes på dine omkostninger.

Paid Ads og søgemaskineoptimering er altså to vidt forskellige kanaler, men de er begge enormt vigtige for din virksomhed. Langt størstedelen af den trafik, du får ind til din side, vil være organisk, og derfor er søgemaskineoptimering altså en altafgørende markedsføringskanal. Men søgemaskineoptimering kræver risikovillighed, tålmodighed og ikke mindst is i maven, og det er hverken ligetil i teorien eller i praksis.

Hvad kan vi gøre for din SEO profil?

Hvis SEO labyrinten er for uoverskuelig for dig at sætte dig ind i, så skal du ikke miste modet. Du er langt fra den eneste, der har givet op, inden du overhovedet er begyndt, og det viser sig også oftest at være den rigtige beslutning. Ved at lade et erfarent SEO bureau som Adtimize tage opgaven for dig, kan du fokusere på dine egne kompetencer, som også er nødvendige for din virksomheds fremtidige drift.

Hos Adtimize er alle medarbejdere specialiserede i hvert deres fag, og heriblandt finder du naturligvis også en bred vifte af SEO eksperter. I et samarbejde med os vil du få tilknyttet en personlig SEO ekspert, der både vil være din primære kontaktperson, din rådgiver og selvfølgelig din helt egen ekspert. Din SEO ekspert vil følge dig hele vejen; fra målsætning, til strategi, til implementering og evaluering. Uanset om din virksomhed er en start-up, eller om du allerede har fysiske butikker over hele landet, kan vi styrke din SEO profil og forbedre dine organiske søgeresultater. Alt dette mens du læner dig tilbage eller måske snarere sveder over andre forretningsmæssige udfordringer.

Et online marketing bureau i København med skræddersyede SEO services

Adtimize er et SEO bureau, der skræddersyr de enkelte SEO services til den enkelte virksomhed. Dette er nødvendigt for at skabe en succesfuld SEO strategi fra start af. Ligesom dine kunder er forskellige, er alle virksomheder og brancher også forskellige, og det er sjældent de samme parametre, der ender med at blive de endelige fokusområder.
Nogle brancher er mere konkurrenceprægede end andre, og nogle søgeord kræver mere kærlighed end andre. Ligeledes har dit udgangspunkt stor betydning for effektiviteten af resultaterne, hvorfor vi ud fra grundige analyser vurderer, hvor store skridt vi skal tage.
Vi fastsætter din helt egen skræddersyede strategi i fællesskab med dig og rådgiver dig kontinuerligt i de strategiske beslutninger, så vi kan skabe så effektive resultater som muligt.

SEO optimering i tæt samarbejde med din personlige SEO ekspert

Hos Adtimize vil du ikke bare have kontakt til et SEO bureau uden nogen særlig relation. Du vil få tilknyttet en SEO ekspert fra vores team, som vil blive din personlige SEO rådgiver, sparringspartner og kontaktperson. Ligesom vi skræddersyr din SEO strategi efter din virksomheds behov, skræddersyr vi også den løbende dialog efter dine behov. Vi har kunderelationer på tværs af hele landet, og vi ser det som en vigtig opgave at vedligeholde disse kunderelationer.

Adtimize er et SEO bureau, hvor gennemsigtighed er altafgørende for vores succes, og derfor vil du hver måned modtage rapporter, der giver dig et klart overblik over, hvilke strategiske tiltag, der er implementeret samt effekten af disse. I fællesskab med din personlige SEO ekspert vil I aftale, hvordan og hvor ofte I skal føre den løbende dialog.

Differentierede priser efter behov og ambitioner

Da ikke to af vores samarbejder er ens, og alle virksomheder og brancher som nævnt er forskellige, vil de enkelte SEO optimering priser også være tilpasset det enkelte samarbejde. Vores erfaringer inden for faget har givet os en klar indikation af, hvad der skal til, for at vi virkelig kan rykke, og derfor vil vores forslag til din SEO pris altid være differentieret efter de indsatser, der skal til, for at vi kan skabe de bedste resultater inden for dine rammer.

Kontakt os endelig, hvis du vil vide mere om vores SEO optimering priser og et eventuelt samarbejde.

Vi vil være det bedste SEO bureau i Danmark

Hos Adtimize gør vi alt i vores magt for at blive det mest anerkendte online marketing bureau i Danmark. Derfor er det naturligvis også et mål for os at være det bedste SEO bureau i Danmark.

Hos Adtimize er vores SEO-afdeling lige nu den største af alle vores afdelinger, og vi stiller enormt høje krav til os selv, så vi kan blive det bedste SEO bureau i København. Vores team bliver kontinuerligt større, og lige nu har vi mere end 10 SEO eksperter, der alle er specialiserede i faget.

Hver især har vi flere års erfaring med søgemaskineoptimering, og vi bruger hinanden til sparring og vokser med den enkelte opgave. Ligeså vokser vi med opgaven i takt med, at vi tager ejerskab for din virksomhed og stifter bekendtskab med dens kernekompetencer.

Vi vil være det bedste SEO bureau i Danmark, og med vores brede vifte af SEO eksperter og vores evne til at tage ejerskab, tror vi på, at det kan lade sig gøre. Ved et samarbejde med os vil du ikke bare få SEO optimering og rådgivning fra et SEO bureau. Dine succeshistorier er vores succeshistorier, og dine bump på vejen er vores bump på vejen. Med Adtimize som SEO bureau vil du få en partner, hvis fornemmeste opgave er at skabe vækst for din virksomhed, fordi din succes er afgørende for vores succes.

SEO UNIVERS

Teknisk SEO

Inden vi overhovedet begynder at fastlægge din SEO strategi, er det vigtigt, at der er styr på de tekniske områder. Teknisk SEO optimering er lige så vigtigt som alt andet SEO optimering, da det er med til at skabe et fundament for hele din sides kvalitetsscore. Er der ikke styr på det tekniske, vil det også afspejle sig i brugeradfærden og konverteringsraten, og dette er i den grad en Google Ranking Factor, der er vigtig at prioritere.
Ved et samarbejde med Adtimize som SEO bureau vil vi altid starte med en teknisk gennemgang af dit site, hvor vi vurderer den generelle kvalitet af siden og identificerer væsentlige optimeringsområder. Det kan være alt fra hastighedsoptimering til analyser af fejlsider og omdirigeringssider til konverteringsoptimering i forbindelse med Googles Mobile First.

Søgeordsanalyse

Når du skal i gang med den egentlige søgemaskineoptimering, vil første opgave altid være at udarbejde en søgeordsanalyse. En søgeordsanalyse er processen, hvor du brainstormer og skriver alle de ord ned, der potentielt kunne have relevans for din forretning.
Der findes en række søgeordsværktøjer, der er gratis at bruge, som for eksempel Google Keyword Planner, men hvis du virkelig skal opnå værdifuld inspiration, skal der mere avancerede værktøjer til.

Ved et samarbejde med et SEO bureau som Adtimize vil du gennem avancerede søgeordsværktøjer få udarbejdet en grundig søgeordsanalyse, som berører alle dine forretningsområder, og som er tilpasset de søgeord, som er relevante for dig.
Ud fra denne søgeordsanalyse udvælger du i samarbejde med din personlige SEO ekspert de søgeord, som er mest relevante og konverteringsvenlige for din forretning.
Vi tracker naturligvis udviklingen i dine placeringer for disse søgeord, og denne udvikling vil du kunne følge med i, når du hver måned bl.a. vil modtage opdaterede søgeordsrapporter fra os.

On-Page SEO

Når du har fastlagt en SEO strategi og udvalgt de vigtigste søgeord, som du vil have fokus på, er det tid til at skabe et indholdsmæssigt fundament på din side. Hvis du skal blive gode venner med Google, er du nødt til først og fremmest at lære, hvordan du skal kommunikere med Google.
Hvis du vil have Google til at forstå, at din side er det mest relevante søgeresultat for et givent søgeord, skal du altså først og fremmest fortælle Google, at det givne søgeord er et af dine forretningsområder. Det kan du gøre ved hjælp af tekst, hvor du lader dit eller dine fokussøgeord indgå et vist antal gange for at indikere, at brugerne kan finde, hvad de søger efter, på din side.
Hertil skal det nævnes, at du ikke kan optimere på et bestemt søgeord. Du kan dog optimere en given landingsside mod et bestemt søgeord. Så inden du begynder at skrive dine On-page SEO tekster, skal du gøre op med dig selv, hvilke landingssider du gerne vil have til at rangere på hvilke søgeord. I de fleste tilfælde vil det også skabe mere værdi, hvis du opretter flere landingssider, så de bliver mere specifikke og målrettede et antal givne søgeord. Ønsker du for eksempel at rangere på søgeordet “T-shirts”, vil det altså være en god idé først at oprette en landingsside til alle dine T-shirts.

Ved et samarbejde med et SEO bureau som Adtimize vil vi i fællesskab med dig lægge en strategi for hvilke landingssider, der skal optimeres mod hvilke søgeord. Vi sørger for at skrive de enkelte kategoritekster til de enkelte landingssider, såfremt dette ønskes, og disse kategoritekster vil naturligvis være så SEO optimerede, som de overhovedet kan blive. Ved et samarbejde med et SEO bureau som Adtimize skal du slet ikke bekymre dig om dit indholdsmæssige fundament for en succesfuld SEO strategi.

Linkbuilding

Landingssiden er oprettet, og indholdet er skrevet. Nu kan du slappe af. Det tror du måske, men så kan du godt tro om igen. I hvert fald hvis du vil øge dine chancer for at opnå og vedligeholde dine side 1-placeringer i Googles søgeresultater.
SEO er en løbende proces, og det er desværre ikke nok at oprette en landingsside, skrive en optimeret on-page tekst og så læne sig tilbage og tro, at de nye organiske besøgende vil vælte ind.
Kategoriteksterne udgør blot dit indholdsmæssige fundament, men der skal altså mere til for at overbevise Google om, at din side har det mest relevante indhold for det givne søgeord. For dine konkurrenter nøjes ikke med at skabe et solidt indholdsmæssigt fundament. De topper fundamentet med links.

Linkbuilding er den muligvis den mest effektive måde for dig at forbedre dine organiske placeringer på, og det er i den grad også et kapitel for sig selv. Linkbuilding er faktisk en af de top 3 mest afgørende Google Ranking Factors, og uden en stærk og naturlig linkprofil kommer du ingen vegne.

Linkbuilding er lidt ligesom et præsidentvalg. Når du får et link fra en anden side, er det en anerkendelse af, at din side har noget relevant at byde på.
Dit udgangspunkt er altså de links, du har i forvejen, og disse links er dine stemmer.
Hvis du som udgangspunkt ikke har ret mange stemmer, er du altså nødt til at gå ud og skaffe dem, før du kan trumfe igennem med dine nye idéer.

Desværre hænger links ikke på træerne, og det kan være enormt svært og ikke mindst omkostningstungt at skabe en stærk og naturlig linkprofil. Det kræver nemlig stærke links fra autoritære sider, og disse er aldrig gratis.

Derudover kræver Linkbuilding enormt mange tidsmæssige ressourcer, og det er heller ikke nok at plukke alle de lavthængende frugter, du kan nå. Linkbuilding kræver en helt separat strategi, der er et helt kapitel ud over din oprindelige SEO strategi. Så her er du bestemt heller ikke den første, der har lyst til at give op, før du overhovedet er begyndt.

Ved et samarbejde med et SEO bureau som Adtimize vil vi i fællesskab med dig lægge en strategi for optimering af din linkprofil. Vi udarbejder en grundig linkanalyse, hvor vi bl.a. identificerer og reagerer på eventuelle spamlinks, som kan gøre skade for dine placeringer i Googles søgeresultater, hvorefter vi i forlængelse af din SEO strategi udarbejder en relevant Linkbuilding strategi.

Vi sørger for at bygge værdifulde links fra autoritære sider, og det enkelte link vil naturligvis være søgemaskineoptimeret og skræddersyet efter din virksomheds værdier. Du vil kunne følge med i de effektive resultater af vores Linkbuilding strategi, når din personlige SEO ekspert hver måned bl.a. sender dig søgeordsrapporter, hvor du kan se udviklingen i de enkelte placeringer i Googles søgeresultater.

CTR optimering

Når dit fokussøgeord og dine relaterede søgeord endelig kommer op på side 1 i Googles søgeresultater, er det tid til at få brugerne til at vælge din side frem for alle de andre sider på side 1. Derfor introducerer vi nu CTR optimering som en del af SEO optimering.

CTR optimering står for Click Through Rate optimering og er jævnfør navnet en måleenhed for, hvor stor en andel af de potentielle besøgende, der klikker sig ind på din side og bliver til faktiske besøgende. CTR optimering er en indirekte Google Ranking Factor, fordi Google belønner de søgeresultater, der bliver klikket på.

CTR optimering består grundlæggende af at optimere dit Title Tag og din metabeskrivelse, så brugeren bliver overtalt til at klikke ind på netop dit søgeresultat.

Som du kan se på ovenstående billede, er CTR optimering et farligt område, og det er ikke altid, at du kan regne med, at Google vil vise al din tekst. Google har det med at ændre sine guidelines omkring, hvor lange dine titler og dine beskrivelser må være, så det er bestemt et område, hvor du skal holde dig opdateret.
CTR optimering er ligesom SEO optimering en proces, og du skal ikke miste modet, hvis dit første Title Tag og din første metabeskrivelse bliver en fiasko, der skæres væk af Google.

Det vigtigste er, at du får dine vigtigste budskaber frem så tidligt i teksten som overhovedet muligt, så brugeren ikke er i tvivl om, hvad din side har at byde på.

Der findes flere tips og tricks til, hvordan du kan optimere dine metatitler og metabeskrivelser, og nogle af dem er mere effektive end andre.

Et godt trick er at lade søgeordet indgå i både dit Title Tag og din metabeskrivelse.
Dit fokussøgeord vil nemlig blive fremhævet med fed skrift, og det bekræfter brugeren i, at din side har, hvad der søges efter. Brug gerne søgeordet flere gange for at skabe mere opmærksomhed, og lad det gerne forekomme som et af de første ord.

Du kan også fange brugerens opmærksomhed ved at bruge tal. Der er lavet en lang række undersøgelser, der viser, at tal skaber opmærksomhed, og af samme grund er det for eksempel blevet mere normalt at skrive “Spar 50%” frem for “Halv pris”. Så hvis du har nogle USP’er (Unique Selling Points), der omfatter tal, så få dem af sted i dit Title Tag og din metabeskrivelse!

Et sidste tip, du kan få med på din vej, er, at du kan øge sandsynligheden for, at der foretages en handling ved at skabe tydelige Call-To-Actions.Tydelige Call-To-Actions fortæller brugeren, hvilken værdi de vil få ud af din side. Eksempler herpå kunne være “Køb her” eller “Få de bedste tilbud nu.”

Ved et samarbejde med et SEO bureau som Adtimize vil vi altid sørge for at prioritere CTR optimering i forbindelse med den overordnede SEO strategi. Vi holder os opdaterede på, hvilke landingssider, du rangerer højest på, og så snart det vurderes at være værdiskabende, vil vi afsætte ressourcer til at udarbejde de enkelte CTR optimerede Title Tags og metabeskrivelser. Med den rette SEO strategi vil dine vigtigste landingssider rangere højt i Googles søgeresultater, og med den rette CTR optimering kan vi skabe den opmærksomhed, der skal til for at få brugeren til at klikke sig ind på netop din side og få din organiske trafik til at stige til vejrs.

SEO er ikke valideret eller godkendt af Google.