fbpx

SEO - Tiltræk kunder og øg din synlighed og tillid på nettet

Undgå at dine kunder besøger dine konkurrenter, fordi du ikke er til stede.

Forstå konceptet

Hvad er SEO?

Når man arbejder med marketing ydelsen SEO, er der flere områder man går i dybden med. Hos Adtimize er vi specialiserede i alle arbejdsgangene, og kan derfor hjælpe dig med alt fra strategi til eksekvering af SEO aktiviteter. 

SEO står for Search Engine Optimization, hvilket kort sagt betyder at optimere din hjemmeside, så søgemaskinen foretrækker den frem for andres og vælger at vise den højt i søgeresultaterne på dine ønskede søgeord, efter de betalte annoncer, som altid ligger øverst. Når vi taler om søgemaskiner, tager vi primært hensyn til Google og dermed Googles kriterier for en SEO-optimeret hjemmeside. Dette skyldes, at Google er den suverænt største søgemaskine og den, de fleste bruger.

Arbejdet med SEO kan omfatte mange områder, men en central del er at udføre en søgeordsanalyse. Det indebærer at identificere de søgeord og sætninger, som potentielle besøgende bruger, når de søger efter information relateret til hjemmesidens emne eller branche. Disse søgeord implementeres derefter strategisk på hjemmesiden, inklusive i sidetitler, overskrifter, meta-beskrivelser og i selve indholdet. Søgeordsanalysen ligger til grund for arbejdet på hjemmesiden.

Målet med SEO er at booste din hjemmesides organiske trafik, som er gratis markedsføring, der ikke kommer  fra betalte annoncer. Lad os hjælpe dig med at opnå højere placeringer og få flere besøgende.

SEO analyse

Succeshistorie

Et blogunivers med 66.000 flere besøgende

DEKRA er den største udbyder af transportuddannelser i Danmark. De har også bilsyn og motorkontorer over hele Danmark.

Målet i vores samarbejde var, at både nye og eksisterende blogindlæg skulle opnå højere værdi på Google ved hjælp af en bedre infrastruktur på siden. Dog uden at ændre på det eksisterende design.

Sådan gjorde vi:

255%

Flere besøgende

Fordele ved SEO

SEO er en forudsætning for at få mere organisk trafik til din hjemmeside. Organisk trafik er modsætningen til betalt trafik, som opnås gennem annoncering. Organisk trafik er “gratis,” hvilket er en af flere grunde til, at søgemaskineoptimering bør prioriteres. Se alle fordelene nedenfor.

1. Mere organisk trafik

 Når din hjemmeside er SEO-optimeret, vil den rangere højere i søgeresultaterne og generere mere organisk trafik. Forskellen fra betalt annoncering er, at du ikke behøver at betale for disse klik, trafikken er “gratis”. Når din hjemmeside rangerer højere i søgeresultaterne, kan du reducere din afhængighed af betalte annoncer og dermed sænke dine markedsføringsomkostninger på lang sigt.

2. En stærkere domæneautoritet

En af de vigtigste fordele ved SEO-arbejde er, at det giver dig en stærkere domæneautoritet. En stærk domæneautoritet giver flere fordele, som kan påvirke en hjemmesides ydeevne. En stærk domæneautoritet har typisk højere troværdighed i søgemaskinernes øjne, hvilket betyder, at dens sider har tendens til at rangere højere i søgeresultaterne.

3. Bedre brugeroplevelse

Mange SEO-aktiviteter, såsom forbedring af indlæsningstider, optimering til mobilbrug og skabelse af brugervenligt indhold, kan også forbedre den overordnede brugeroplevelse på din hjemmeside. Dette er noget, som Google og andre søgemaskiner værdsætter højt og vil hjælpe dig med at rangere højt i søgeresultaterne (SERP).

4. Højere konverteringsrate

Ved at optimere din hjemmeside for relevante søgetermer, der matcher brugerens søgeintention, kan du generere bedre, mere kvalificeret trafik, som konverterer bedre. Besøgende, der kommer til din hjemmeside via organisk søgning, har ofte højere købsintention og er mere tilbøjelige til at udføre ønskede handlinger, såsom at foretage et køb eller udfylde en formular.

5. Langsigtede resultater

SEO kan føre til langsigtede resultater ved at opbygge en stabil og bæredygtig online tilstedeværelse for en hjemmeside. Ved at investere i forskellige SEO-strategier og taktikker kan en hjemmeside gradvist forbedre sin synlighed, autoritet og troværdighed online, som vedvarer over tid. Når en hjemmeside har opnået en stabil og stærk position i søgeresultaterne, fortsætter den med at tiltrække organisk trafik, forudsat at man løbende overvåger og optimerer ved behov. 

Dit bureau til resultater

Vores succeshistorier

Potentialevurdering

Ved du om du ambitiøst udnytter
de mest effektive muligheder,
og dit setup er det bedste af
dine konkurrenters?

Få svaret gratis – Vi analyserer det for dig.

Det siger andre

Om at samarbejde med os

FAQ om SEO

SEO står for Search Engine Optimization (søgemaskineoptimering) og er processen med at forbedre en hjemmesides synlighed og rangering i organiske (ikke-betalte) søgeresultater på søgemaskiner som Google, Bing og Yahoo.

SEO er vigtigt, fordi det hjælper din hjemmeside med at rangere højere i søgeresultaterne, hvilket fører til øget synlighed, trafik og konverteringer. Det gør det også muligt for din hjemmeside at konkurrere effektivt online og nå ud til din målgruppe. Det er ligegyldigt, hvor god din hjemmeside er, hvis den ikke er synlig, og folk ikke kan finde den.

SEO-resultater påvirkes af en række forskellige faktorer, herunder kvaliteten af hjemmesidens indhold, linkstruktur, brugeroplevelse, mobilvenlighed, sidehastighed, tekniske optimeringer og meget mere. 

Tiden det tager at se resultater af SEO-indsatsen kan variere afhængigt af forskellige faktorer som hjemmesidens nuværende status, konkurrence-niveau, valgte søgeord og hvor godt SEO-strategien implementeres. Normalt kan det tage fra nogle uger til flere måneder, før man ser væsentlige forbedringer.

On-page SEO fokuserer på at optimere indholdet og strukturen på din hjemmeside for at forbedre dens synlighed i søgeresultaterne. Off-page SEO handler om at bygge links fra eksterne hjemmesider til din egen for at øge din hjemmesides autoritet og troværdighed.