Undgå, at dine kunder forlader din hjemmeside, fordi den er for langsom.
Kan en bruger navigere hurtigt gennem din side, er der en mindre risiko for, at denne bliver utålmodig.
Hvis din side er hurtig, så når Google igennem flere af dine sider, hvilket giver din side flere muligheder for at rangere.
Få bedre placeringer på f.eks. Google, via en side der loader hurtigt, og derved giver en bedre oplevelse.
Test selv din hjemmeside, og få indblik i hvor godt du klarer dig.
Hastigheden på din hjemmeside har stor betydning for SEO og placeringen i søgemaskinerne. Et godt design og gode produkter er naturligvis vigtige, men en langsom side vil til sidst hindre dine muligheder for både topplaceringer og konverteringer – derfor bør der være fokus på hastighedsoptimering!
Hvor hurtigt reagerer din side, når den er blevet klikket på eller navigeres rundt på? Tager det lang tid at skifte fra en landingsside til en anden? Og tager det generelt lang tid at indlæse indholdet på din hjemmeside? Begge situationer skyldes sideresponsen – og det kan have stor indvirkning på både placering og konvertering.
Din siderespons handler grundlæggende om, hvor hurtigt indholdet på din side indlæses. Det vil sige, hvor lang tid det tager at vise indholdet fuldstændigt på en specifik side. Dette er yderst vigtigt for brugeroplevelsen på hjemmesiden, men også for søgemaskinernes vurdering af, hvor hurtigt din side bør være.
Hipstory er en Danmarks største forhandlere af plankeborde og interiør i træ.
Derfor er det en kæmpe ære, at vi kunne hjælpe dem med at øge ROAS med 97%, øge omsætningen med 32% og samtidig sænke deres annonce spend med 33%.
Sådan gjorde vi:
97%
Forøget ROAS
For at få det maksimale ud af den organiske trafik på din hjemmeside er det vigtigt, at brugerne bliver på siden så længe som muligt. Når din hjemmeside er hurtig, får du en lavere afvisningsprocent, fordi de besøgende ikke når at blive utålmodige, mens de venter på, at siden indlæses. I gennemsnit venter en besøgende 3 sekunder på, at siden er fuldt indlæst.
Hvis en bruger kan navigere hurtigt på din side, er der mindre risiko for, at de bliver utålmodige og forlader siden. En smidig brugeroplevelse fører til længere besøg på hjemmesiden, hvilket er en forudsætning for konverteringer. Lange indlæsningstider kan omvendt mindske konverteringerne, fordi besøgende simpelthen bliver trætte af at vente. Ved at optimere sidens hastighed øger du chancerne for, at en potentiel kunde finder det rette produkt eller tjeneste og konverterer.
Google har officielt erklæret, at siderespons er en faktor, når det gælder placering i søgeresultaterne, da en hurtig side giver en bedre brugeroplevelse. Det er derfor meget vigtigt at arbejde med hastighedsoptimering, hvis du ønsker gode placeringer og en velfungerende hjemmeside.
Når Google sender sine crawlers til din side for at analysere indholdet og vurdere, hvilke søgeord du bør rangere for, har robotterne et såkaldt crawl-budget. Det er antallet af sider, de kan gennemgå inden for en bestemt tidsramme. Hvis din side er hurtig, kan Google nå flere af dine sider, hvilket giver din side flere muligheder for at rangere. Ved at hastighedsoptimere din hjemmeside løser du problemet med at få dit indhold indekseret og vist i søgeresultaterne.
Ved at optimere hastigheden på hjemmesiden kan du reducere belastningen på serveren og båndbredden, hvilket kan føre til lavere driftsomkostninger for hjemmesiden. Dette er særligt vigtigt for hjemmesider med høj trafik eller begrænsede ressourcer.
Hastighedsoptimering er afgørende for fire vigtige parametre i din markedsføring: SEO, annoncering, brugeroplevelse og konverteringsrate. Med andre ord kan hastighedsoptimering være en god investering, hvis du ønsker at forbedre købsrejsen for dine kunder og i sidste ende øge dit salg.
En blog med topplaceringer på Google.
Et skalerings setup uden at gå på kompromis med ROAS.
En skalerbar Google Ads strategi.
Fra placering 63 til 2 på “Saxofon”
Rekordresultater med SoMe Ads.
En top-tunet E-mail strategi.
SEO strategi til nr. 1 på “Makeup”.
En SEO strategi til topplaceringer.
Ved du om du ambitiøst udnytter
de mest effektive muligheder,
og dit setup er det bedste af
dine konkurrenters?
Få svaret gratis – Vi analyserer det for dig.
Jeg er meget positivt overrasket, og det har overgået mine egne forhåbninger flere gange.
Johnny Kjær
Drinksshoppen
Jeg roser sjældent bureauer, men må sige at Adtimize forstår at samarbejde med mig.
Mikkel Elgstrøm
Norliving
Vi får nu både større volumen af ordre ind, og vi betaler en lavere pris for at få dem ind.
Anders Marcuslund
Duf Rejser
Man kan virkelig mærke at de brænder for deres arbejde.
Martin Arrild
Klassiq
Jeg kan ærligt sige at man ikke kan finde en gruppe mere dedikerede og kompetente folk.
Emilie
Flow Copenhagen
Med den ROI jeg har fået med deres hjælp, er det en “nobrainer” at starte et samarbejde med Adtimize
Jesper Bergstrøm
Coach & Foredragsholder
Super professionelt bureau. De får mine varmeste anbefalinger.
Anna Katrine
Tandlægerne Søborg
Hastighedsoptimering er processen med at forbedre indlæsningstiden og ydeevnen for din hjemmeside. Det er vigtigt, fordi hurtige indlæsningstider forbedrer brugeroplevelsen, øger konverteringsraten og kan bidrage til bedre placeringer i søgemaskinerne.
Flere faktorer kan påvirke hastigheden på din hjemmeside, herunder serverens ydeevne, filstørrelse og komprimering, brug af cache, billedoptimering, kodens effektivitet og brug af eksterne ressourcer såsom scripts og plugins.
Et eksempel på et gratis værktøj er Google PageSpeed Insights. Det måler blandt andet: First Contentful Paint (FCP), Largest Contentful Paint (LCP), Total Blocking Time (TBT), Cumulative Layout Shift (CLS) og Speed Index (SI). Værktøjet giver dig indsigt i indlæsningstider og anbefalinger til forbedringer.
Der er mange områder, du kan arbejde med for at optimere hastigheden på din hjemmeside:
Hurtige indlæsningstider og en forbedret brugeroplevelse er positive signaler for søgemaskiner og kan føre til bedre placeringer i søgeresultaterne. Google har også bekræftet, at siderespons er en faktor i deres rangeringsalgoritme.
Om os
Adtimize er et internationalt markedføringsbureau med hovedsæde i København.
I dag udgør vores “familie” over 30 passionerede eksperter i onlinemarketing
© 2019 Adtimize ApS. All Rights Reserved. – Center Boulevard 5, Bella Center/CIFF B4-215, 2300 København S