Er du iværksætter eller erhvervsdrivende? Ønsker du et tilskud på 24.000 kr.? Er dit danske CVR nr. højst 3 år gammelt? Hvis du kan nikke ja til alle tre spørgsmål, så læs med og find ud af hvordan du kan søge NextStep-puljen.
Forstå konceptet
NextStep er et projekt, som er skabt af Iværksætterdanmark. NextStep er et iværksætterforløb, hvor man som iværksætter, kan få et tilskud til kompetenceudvikling i virksomheden.
Man kan opkvalificere sig med 1:1 sparring med dygtige fagpersoner, kompetenceudvikling af dele af virksomheden eller noget helt tredje.
NextStep forløbet er et initiativ, hvor forløbets primære formål, er at hjælpe iværksættere med at udvikle deres forretningsideer og dermed skabe vækst. Som iværksætter får du et intensivt forløb, som normalt varer mellem 2 – 4 måneder.
I forløbet kan man forvente at skulle igennem en række af aktiviteter, hvor man blandt andet bliver introduceret til en række træningssessioner, netværksmøder, samtaler med mentor og meget andet.
Adtimize holder hvad de lover!
“Jeg havde et fantastisk team, som var perfekte til at rådgive mig på alle de mange online kanaler. Alt i alt en super oplevelse som har været alle pengene værd. Mit samarbejde med Adtimize fortsætter fremadrettet
Derfor 5 stjerner 🌟🌟🌟🌟🌟”
Fra 0 til 120
Leads i perioden
Sådan gør du
Det kan som iværksætter til tider være svært at tage beslutninger om, hvor pengene skal investeres i virksomheden. Om de skal bruges på markedsføring, nye maskiner til produktion, kompetenceløft eller nye produkter, er ikke altid nemt at tage stilling til. Typisk vil man gerne investere i alt man føler er nødvendigt, men hvis likviditeten ikke er som ønsket, må man prioritere.
Derfor kan vigtige elementer for vækst til tider blive overset. NextStep-puljen er en perfekt mulighed for dig, som ønsker at få tilskud til processer, der kan vækste virksomheden. Det er muligt at få tilskud på 75% til indkøb af kompetenceudvikling, dog maksimalt 24.000 kr. ekskl. moms.
Dit bureau til resultater
Der indkøbes kompetenceudvikling for 32.000 kr. ekskl. moms og efter gennemførelse refunderes 75%, altså 24.000 kr.
Der indkøbes kompetenceudvikling for 50.000 kr. ekskl. moms og efter gennemførelse refunderes det maksimale beløb, altså 24.000 kr.
Dit bureau til resultater
Da NextStep-puljen bliver anset som værende en iværksætterpulje, er der flere krav man som virksomhed skal opfylde, før man kan komme i betragtning til tilskuddet. Vi har samlet de formelle krav, som du kan se herunder:
Udover de formelle krav, er der også flere krav til, hvordan du bruger tilskuddet. Det er vigtigt at tilskuddet bliver brugt på kompetenceudvikling til dig, så du i fremtiden kan løfte nye opgaver i virksomheden. Dette kan blandt andet være undervisning i online markedsføring eller certificeringer inden for bæredygtighed.
Du kan derfor ikke bruge støtten til opgaver som hjælper på virksomhedens drift og eksekvering, dvs. opbygning af hjemmeside, personaleudstyr, revisionsydelser mm.
Dit bureau til resultater
Der er flere vigtige ting, som du skal huske i hele NextStep-forløbet. Vi har derfor lavet en trin-for-trin guide, som beskriver hvordan hele ansøgningsprocessen forløber sig. Hvis du er interesseret i at læse mere om ansøgningsprocessen, kan du læse med herunder:
I ansøgningen skal du beskrive din virksomhed og hvorfor du har et behov for kompetenceudvikling. Det er vigtigt at være detaljeret, da der er chance for at ansøgning bliver afvist, hvis den ikke er fyldestgørende nok.
Hvis din ansøgning bliver godkendt efter vurderingen, vil det videre forløb begynde. Hvis ansøgningen bliver afvist, vil du modtage feedback fra Iværksætterdanmark og har herefter mulighed for at ansøge igen.
Efter godkendelse af ansøgningen, vil du modtage et tilsagnsbrev på mail. Når brevet er modtaget, kan du gå videre med næste trin i forløbet.
Når du har modtaget tilsagnsbrevet og er blevet godkendt, er det tid til at have første møde med din vækstguide. Vækstguiden du møder, vil være din sparringspartner igennem hele dit NextStep-forløb. Vækstguiden vil være med til at fastlægge rammerne for kompetenceudvikling, sådan at de bedst muligt passer til din virksomhed og individuelle behov.
Næste trin i processen er at indhente mindst 3 tilbud på et kompetenceforløb. Først når de 3 tilbud er indhentet og godkendt af vækstguiden, kan du indgå en aftale med leverandør.
Baggrunden for kravet om annoncering er, at den aftale, du indgår, skal være på markedsvilkår, ligesom støtten kun må bruges på de typer af kompetenceforløb, der støttes af NextStep-puljerne.
Når de foregående punkter er gennemgået og godkendt af vækstguiden, er det tid til at kompetenceudvikle med den private rådgiver, som du har valgt. I denne del af processen, står du på egne ben, hvilket vil sige at du er ansvarlig for hvordan det forløber sig. Du har mulighed for at være i løbende dialog med din vækstguide.
Til slut skal der udarbejdes en handlingsplan, som skal fungere som dit værktøj til at nå dine ønskede mål. Handlingsplanen skal som udgangspunkt fokusere på følgende:
Når NextStep-forløbet er afsluttet og du har fået masser af nye kompetencer, er det tid til at uploade leverandørfaktura og betalingsdokumentation. Fakturaen skal leve op til almindelige krav for en fakturering.
Betalingsdokumentation kan f.eks. være en kvittering fra netbank, der viser betalingen. Du skal dog som minimum sørge for, at man kan se det samlede beløb, betalingsdatoen og hvilket konto nr. / indbetalingsnummer beløbet er overført til og fra. Dokumentationen skal uploades via din profil fra www.ivdk.dk.
Ved du om du ambitiøst udnytter
de mest effektive muligheder,
og dit setup er det bedste af
dine konkurrenters?
Få svaret gratis – Vi analyserer det for dig.
Det siger andre
Om at samarbejde med os
Jeg er meget positivt overrasket, og det har overgået mine egne forhåbninger flere gange.
Johnny Kjær
Drinksshoppen
Jeg roser sjældent bureauer, men må sige at Adtimize forstår at samarbejde med mig.
Mikkel Elgstrøm
Norliving
Vi får nu både større volumen af ordre ind, og vi betaler en lavere pris for at få dem ind.
Anders Marcuslund
Duf Rejser
Man kan virkelig mærke at de brænder for deres arbejde.
Martin Arrild
Klassiq
Jeg kan ærligt sige at man ikke kan finde en gruppe mere dedikerede og kompetente folk.
Emilie
Flow Copenhagen
Med den ROI jeg har fået med deres hjælp, er det en “nobrainer” at starte et samarbejde med Adtimize
Jesper Bergstrøm
Coach & Foredragsholder
Super professionelt bureau. De får mine varmeste anbefalinger.
Anna Katrine
Tandlægerne Søborg
Om os
Adtimize er et internationalt markedføringsbureau med hovedsæde i København.
I dag udgør vores “familie” over 30 passionerede eksperter i onlinemarketing
© 2019 Adtimize ApS. All Rights Reserved. – Center Boulevard 5, Bella Center/CIFF B4-215, 2300 København S