4 forslag til at øge åbningsraten af din e-mail marketing
Caroline Christensen
Concept & Content Specialist
Kategori
Hjem » 4 forslag til at øge åbningsraten af din e-mail marketing
Hver eneste dag modtager du et utal af e-mails, hvor du sikkert kender, at du har et hav af ulæste mails. Hvis du har det således, mon ikke at andre har det på samme måde? I takt med at volumen af nyhedsbreve stiger, bliver det endnu vigtigere at sørge for, at jeres nyhedsbrev gør sig bemærket og dermed skiller sig ud fra konkurrenternes.
Dvs., at din mail ikke bliver åbnet, budskaberne ikke kommer ud og dermed at et potentielt salg er tabt!
I dette blogindlæg finder du ud af, hvad du kan gøre for at få skabt en bedre succesrate i forhold til åbning af e-mails.
Det betyder altså, at når du har læst dette blogindlæg kan du:
Forbedre din åbningsrate af e-mails.
Lave de bedste emnefelter.
Undgå fejl der ødelægger din performance.
Vigtig information om IOS 15-opdateringen
Er du opmærksom på, at efter IOS 15-opdateringen kan du opleve en “falsk” åbningsrate, du vil opleve som en del højere end normalt?
Åbningsrater måles nemlig ved, at der sendes et “usynligt” stykke kode (pixel) med i mailen. Når mailen åbnes, vil pixelen blive læst og registreret som åbnet. Men efter IOS 15-opdateringen pre-loader Apple automatisk alle billeder inkl. det usynlige tracking pixel. Det betyder, at hvis din bruger, der åbner mailen, benytter sig af muligheden i den nye opdatering, vil mailen stå åben – uanset om den er det eller ej.
Men hvordan gør jeg så det?
Nu skal du bare høre.
Arbejder du med nyhedsbreve, så er du måske allerede bekendt med, hvor vigtig åbningsraten er for, at dine budskaber kommer ud til modtagerne. Hvis modtagerne ikke åbner dine tilsendte e-mails, så vil de ikke læse dem og dermed ikke konvertere på din hjemmeside.
Emnefeltet er det første indtryk, som brugeren modtager. Man kan derfor argumentere for, at emnefeltet er vigtigere end selve mailen. Det er emnefeltet, som skal overbevise læseren om, at mailen skal læses. Det skal fungere som en slags appetitvækker, hvor nysgerrigheden samtidig bliver vakt, men må ikke stille sulten, fordi hvorfor skulle man så åbne og læse resten?
En måde, hvorpå man kan arbejde målrettet med emnefeltet, er ved at teste forskellige typer af emnefelter. Her kommer 4 forslag til, hvad du skal gøre.
4 forslag, som DU kan benytte
Forslag 1: Skab nysgerrighed
Ved at skabe en nysgerrighed og en interesse hos læseren så vil chancen for at netop din mail springer i øjnene blive forøget. Når man bliver nysgerrig, så vil det være naturligt, at man hungrer efter at få stillet denne nysgerrighed. Du må dog IKKE give alle informationer i emnefeltet, da det kun vil modarbejde, at læseren ønsker at åbne mailen.
Som tidligere nævnt så er mængden af modtagne mails overvældende, og dermed er det essentielt, at netop din mail skiller sig ud, så den kommer igennem nåleøjet. Det kunne eksempelvis være gennem brugen af emotionelle triggere. At skabe en følelse af frygt for at gå glip af noget hos modtageren og dermed, at de føler sig nødsaget til at læse mailen. Forestil dig at modtage en mail med emnefeltet; “5 tegn på, at du ikke er dygtig nok.” eller “Tænk hvis din konkurrent bruger disse tricks, som du ikke kender til.” Dette leder videre til forslag 2.
Forslag 2: Skab en følelse af at det er urgent
E-mails, hvor emnefeltet kreerer en form for følelse af, at det er urgent, vil have en 22% højere åbningsrate.
Hvordan opnår du det?
Det kan gøres ved eksempelvis at sætte en deadline eller skrive, at der kun er x-antal på lager. Dette vil resultere i, at modtagerne vil have et behov for at se, hvad det drejer sig om, og hvorvidt det er noget, der har interesse. Hvis du inkluderer ordet “i dag” i dit emnefelt, så vil du kunne skabe en følelse hos læseren om, at man skal handle her og nu, hvis man skal nå det inden deadline. Det er derfor vigtigt at have in mente, hvilke ordvalg du benytter, da det kan have stor betydning for dine resultater. Du kan gøre klogt i at skrive noget i retning af, “Hvis du køber nu, så kan du få fat i en af de sidste 5” eller sætte en nedtæller på, så modtageren kan se, hvordan tiden render ud.
Forslag 3: Skab en følelse af FOMO
Hvad er FOMO?
Mange kender til følelsen af at gå glip af ting, som bliver omtalt som FOMO, hvilket står for “Fear of missing out”.
Du bør derfor i dine overvejelser huske at skabe en følelse hos modtageren om, at denne mail skal undersøges nærmere, hvis man ikke vil føle sig udenfor eller ekskluderet. Det er også vigtigt at forblive relevant, så læserne ønsker at se, hvad netop DU skriver. Det gøres ved eksempelvis at skrive “gør ligesom X-antal andre”, “Derfor vil alle andre til din næste fest være mere attraktive end dig” eller “Tænk hvis dine venner køber det før dig”.
Forslag 4: Skab en personlig følelse
Jo bedre du er til at få modtageren til at føle sig unik, desto større succes vil du formentlig få med dit nyhedsbrev. Det kan gøres ved at inkludere modtagerens navn i mailen eller en personlig titel, og dermed vil modtageren føle et behov for at åbne e-mailen. E-mails, hvor der er udarbejdet personlige emnefelter, har 26% større chance for at blive åbnet, hvilket må vidne om at det er indsatsen værd.
Derfor er det meget essentielt, at du husker...
At e-mails er en effektiv måde at kommunikere med dine kunder og abonnenter på, men at de kun kan blive influeret, hvis modtageren vælger at klikke og åbne mailen. Derfor er valget af emnefeltet en behjælpelig måde til at kunne opnå de mål, som er blevet sat for kampagnen. De ovenstående 4 forslag vil kunne være en god start til at komme i mål og sørge for at sikre den ønskede konvertering.