fbpx

KOM I GANG MED GDN (GOOGLE DISPLAY)

Portræt-Rasmus_01

Rasmus Klargaard

Head of SEM

Kategori

Google Ads

Google Displaynetværket (GDN) er verdens største online netværk af websteder. Den indeholder specifikke Google-websites, såsom Google Finance, Gmail, Blogger og Youtube, såvel som mobile websteder og apps.

AdWords-displayannoncer vises på mere end to milioner websites og i mere end 650.000 apps, så du kan nå ud til din målgruppe, uanset hvilken type enhed de benytter.

Displayannoncer formater på AdWords

Tekst

Ligesom en annonce på Google Søgning indeholder en displayannonce en overskrift, to linjer tekst og en webadresse.

App

Opret en kampagne, der er målrettet mod bestemte mobilappkategorier, eller spor effektiviteten af de af dine annoncer, der allerede bliver vist i apps.

Gmail

Vis tilpassede annoncer i Gamil, så folk kan gemme, videresende og udvikle din annonce i indbakken.

Banner

Når disse annoncer vises som billede- eller rich media-annoncer, kan du anvende tilpassede layout, interaktive elementer, animationer osv.

Vælg et mål

At sætte sig et mål er dit første skridt i retningen af at opnå bedre resultater. Der er tre typer af målsætninger til at vælge fra, som hver især kan hjælpe dig med at oprette dine kampagne mere effektivt.

Hvilke mål kan du overveje:

– Salg – Nå ud til kuder, der er klar til at handle.

– Kundeemner – Primært til opsamling ad mail adresser, tilmeldinger til nyhedsbrev m.m

– Websitetrafik – Tiltrækker nye kunder til at besøge dit website.

– Produkt – og brandovervejelse – Brand awareness & får folk til at se nærmere på dine produkter.

– Brandbevidsthed og rækkevidde – Nå ud til bred målgrupper, og byg brandbevidshed.

Når du har identifeceret dit mål for den kampagne, du er i gang med at bygge, kan du vælge en eller flere underindstillinger. Dette vil hjælpe dig yderligere med at identificere flere typer udvidelser du kan tilføje til din display kampagne.

Sådan fungerer displayannoncer

Vælg et format og opret din annonce.

Uanset om du vil oprette en simpel tekstannonce eller bruge billeder, behøver det takket være annoncegalleriet på din konto ikke at tage mere end et par minutter.

Vælg hvor dine annoncer skal vises

Displayannoncer giver dig mulighed for at oprette meget målrettede kampagner ud fra din viden om dine kunder, f.eks. interesser eller demografiske oplysninger.

Vælg hvor dine annoncer skal vises.

Displayannoncer giver dig mulighed for at oprette meget målrettede kampagner ud fra din viden o dine kunder, f.eks. interesser eller demografiske oplysninger.

Sådan fungerer displayannoncer

Hjemmesider

Smartphone Apps

Video (Youtube)

Blogs

Besirs bedste tips til at oprette effektive displayannoncer.

  • Inkluder en stærk call-to-action knap.
  • Keep it simple! Det begrænset af hvor meget der kan stå på bannerne.
  • Brug Googles egen forslåede redskaber til at prøve nye ideer af.
  • Inkluder priser, promoveringer og eksklusive tilbud for at skabe bedre blikfang.
  • Angiv en relevant landingpage kunderne skal lande på. Noget som giver værdi.
  • Test forskellige størrelser af & prøv forskellige meddelelser med forskellige billeder.
  • A/B test dine bannere, hvis du kan se at der ikke er høj CTR.
  • Mulighed for re-targeting.
  • Mulighed for at ekskludere sider man ikke vil vises på.

Læs flere indlæg her under