Gallery Ads - Best Practice Guide
Rasmus Klargaard
Head of SEM
Kategori
Google Ads
Hjem » Gallery Ads – Best Practice Guide
Sådan skal dine fremtidige Google annoncer se ud!
Gallery Ads er Googles nye search format – dog kun til mobiltelefoner (for nu).
Med udgangspunkt i den enorme succes, som karrusel annoncer har haft hos Facebook og Instagram har Google valgt at joine festen med deres nyeste tiltag; Gallery Ads.
Bedre sent end aldrig, som man siger… Gallery Ads er sat til at ramme Danmark ultimo 2019, dog kan vi se eksempler på konti, hvor muligheden for at oprette Gallery Ads allerede optræder nu.
Dette nye annonceformat lader dig som virksomhed skille dig ud fra mængden på Google’s søgemaskine, hvor stort set alt ellers er baseret på organic og paid search = tekst.
Gallery Ads tillader op til 8 billeder, dog minimum 4.
Til hvert enkelt billede kan/bør man skrive en tekst på op imod 70 anslag, og til hele opslaget kan man indsætte op til 3 overskrifter.
Ift. search auktionen så vil Gallery Ads både køre CPC og CPM, dvs. at man både betaler, hvis ens potentielle kunde klikker på et billede, men også ved en billedvisning på minimum 3 billeder.
Som udgangspunkt konkurrerer Gallery Ads på lige fod med tekstannoncer, dog har tidlige tests allerede vist, at Gallery Ads medfører mere end 25 procent flere interaktioner end tekst-alternativet.
Et vigtigt men er, at der kun bliver vist en Gallery Ad per søgning. Dvs. at du skal vinde førstepladsen i auktionen for at få vist dine billeder, vinder du andenpladsen, eller derunder, vil du blive vist med standard tekst annonce, herved ingen billeder.
Hvis du vil være på forkant, så forbered dig allerede nu – så er du klar som firstmover, når Gallery Ads for alvor lanceres i Danmark.
Et lille hint – det mest optimale format, at køre Gallery Ads i er 1200 x 628.
Mulighederne er større med både tekstannoncer og billedannoncer i samme annoncegruppe, da du er kvalificeret til at konkurrere på et større udvalg af auktioner end ellers.
Selv hvis du er i servicebranchen uden et konkret fysisk produkt, så er Gallery Ads værd at tage notits af.
Tillad forbrugeren at blive en del af processen, og fremvis resultater. Hvad vil forbrugeren opnå ved at anvende din virksomheds serviceydelser?
Lad dig inspirere af nedenstående, fuldstændig tilfældigt, udvalgte eksempel:
Grunden til, at Google’s Gallery Ads er så essentiel en udvikling er kombinationen af det visuelle med tekst.
Tidligere har det primært været bannere/remarketing, som har kunne opfylde dette behov for forbrugeren/udbyderen.
Dit budskab står så meget skarpere ved at være støttet op af billeder.
Derfor er der absolut ingen undskyldninger for ikke at få sat Gallery Ads op til julehandlen!
Forhåbentligt når de at blive lanceret i Danmark allerede inden Black Friday – Fingre krydsede herfra!