fbpx

Google Displayannoncer

I en verden hvor millioner af virksomheder ønsker at skabe en online tilstedeværelse og have maksimal synlighed overfor deres målgruppe, kan det være en enorm svær og dyr disciplin for dig at gøre det samme. Dog er Google Displayannoncering et fantastisk værktøj, som du bør gøre brug af i dit Google Ads set-up. 

Hej! Hos Adtimize udgiver vi løbende artikler, som kan gøre dig klogere på de forskellige aspekter af digital markedsføring. Har du brug for yderligere hjælp? Så kontakt os.

Annoncering via Google Display-netværket

Det er som om, at denne type af annoncer har lukket ørerne for omverden og den konkurrence, der er. Det fortsætter i hvert fald med at buldre derudaf med billige eksponeringer og klikpriser. Det lyder jo i sig selv vildt godt! Men der er en elefant i rummet, som vi skal have elimineret.

Ligesom med så mange andre ting i livet, så kommer der også et men, når vi taler om Google Displayannoncering. Mange tror, at de ikke  får noget ud af at køre med displayannoncer, fordi de enten får meget få eller ingen konverteringer fra kampagnen. Det kan være frustrerende, hvorfor mange her begår en (potentielt) kæmpe fejl.

De slukker for deres kampagne – eller lader helt vær med at prøve på at optimere den. 

Hvis du tror på din virksomhed, dit produkt og ikke kun tænker på kortsigtet kortsigtet profit, så bør du have displayannoncer med i din online strategi.

Hvorfor, tænker du måske? Hvorfor sætte penge i noget, som ikke skaber konverteringer? Det kan for nogen fremstå helt gakket, men der er mening bag galskaben.

Google ads remarketing top

Derfor giver Google Displayannoncering mening!

Med korrekt opsatte annoncer via Google display-netværket får du skabt en hel masse billig trafik til din hjemmeside. Det skaber i første omgang kendskab til din virksomhed som brand. Endnu vigtigere er det dog at du kan følge op på med din remarketing-strategi, hvilket giver dig muligheden for at gøre de besøgende til kunder på et senere tidspunkt. Måske de besøgende ligeledes tilmelder sig dit nyhedsbrev og kan rammes via e-mail marketing?

Der er mange muligheder for at konvertere de besøgende. Det vigtigste i dette tilfælde er, at du med Google Displayannoncering betaler en lav pris pr. eksponering, hvilket øger din kendskabsgrad, øger din brandværdi og giver dig billig trafik som senere kan bearbejdes.

Denne type af annoncering giver dig ligeledes muligheden for at målrette dig personer, der minder om dem, som besøger dine konkurrenters hjemmesider, ved at give Google data på dem. 

Vi anbefaler i størstedelen af tilfælde at “pushe” dit display ud til relevante målgrupper i en kampagne, og så samtidig have en separat kampagne, som udelukkende fokuserer på personer, som tidligere har besøgt din side. (remarketing). 

Hvordan ser displayannoncer ud?

Displayannoncer kan udformes simpelt, eller bære præg af stor kreativitet. Herunder kan du se tre eksempler på displayannoncer, som vil tilfældigt falder over ved websøgninger.

Responsive og almindelige displayannoncer

Der findes to forskellige annoncetyper: Almindelige displayannoncer og responsive displayannoncer. Til de almindelige displayannoncer bruges en række forskellige annonceformater, hvilke du kan se herunder: 

De responsive annoncer kører kun med 2 forskellige formater, da Google selv tilpasser dem efterfølgende til de steder, de kan blive vist. Formaterne er 600×600 og 1200×628.

Ulempen er her, at du har mindre kontrol over, hvordan dine annoncer bliver vist, og du mister nogle placeringer frem for at lave almindelige displayannoncer. Dog er dette meget tidsbesparende. 

Vi håber at du blev klogere på, hvad Google displayannoncer er, hvordan de eventuelt kan bruges og hvad de kan gøre for dig og din virksomhed. Formålet vil ofte være den bredere eksponering, efterfulgt af remarketing og yderligere kontakt med samme målgruppe. 

Adtimize er et full-service marketingbureau. I huset har vi specialister ansat, som kan være behjælpelige med både Google Ads som certificeret bureau, men også andre discipliner som i fællesskab kan løfte jeres bundlinje. Skal vi tage en snak om mulighederne? Ring på 70 84 89 72 eller skriv til info@adtimize.dk.

Læs flere indlæg her under